AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Er det noen andre som sliter med en sånn venninne? Har prøvd å lage planer med henne i lang tid nå. Først var det snakk om å se en film / gå på kino sammen, men det viste seg at hun hadde sett den filmen jeg foreslo, og "kunne ikke velge mellom" de andre filmene på programmet. Etter mye frem og tilbake droppet vi film og skal bare møtes for å spise. Nå er det samme regla, "Vet ikke" "Vet ikke" "Vet ikke". Hvor skal vi møtes? Vet ikke, hvor vil du? Hva skal vi gjøre? Vet ikke, hva vil du? HVA SKAL VI SPISE? VET IKKE, HVA VIL DU? Kjenner jeg blir helt klin gærn. Når vi møtes klarer vi heller ikke å holde samtalen gående. Det blir nesten som et intervju hvor jeg stiller masse spørsmål, og hun bare svarer. Jeg er så lei, men jeg er jo samtidig glad i henne. Noen andre som har slike relasjoner? Anonymkode: a08ea...3cd 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Dere er bare forskjellige som typer. Du er den bestemte som må ha klare beskjeder. Mens hun er den som vil ta hensyn og som lar det være opp til deg å bestemme hvor dere skal. Dette kan lett løses ved at du foreslår konkrete steder. På den måten slipper du å sette henne i en posisjon å måtte velge seg selv over deg. Det er noe hun tydeligvis ikke er flink til. Anonymkode: 7bd4e...281 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Kanskje det viktigste for henne bare er å være sammen med deg, ikke hvor dere er eller hva dere gjør? For henne spiller omstendighetene ingen rolle, så slutt å spørre henne da. Og det at du spør henne istedenfor å foreslå selv viser jo at du ikke akkurat er noe bedre😆 Slutt å stille henne masse spørsmål. La det være stillhet, la hun få sjansen til å kjenne litt på det. Kanskje snakker hun mer da. Du må ikke la skravla di gå i ett bare fordi hun er en litt roligere person. Anonymkode: 84ab4...d62 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere er bare forskjellige som typer. Du er den bestemte som må ha klare beskjeder. Mens hun er den som vil ta hensyn og som lar det være opp til deg å bestemme hvor dere skal. Dette kan lett løses ved at du foreslår konkrete steder. På den måten slipper du å sette henne i en posisjon å måtte velge seg selv over deg. Det er noe hun tydeligvis ikke er flink til. Anonymkode: 7bd4e...281 Problemet er at hvis jeg ikke finner ut hva vi skal gjøre, hvor og når, så skjer det ikke. Jeg synes ikke det egentlig er å ta hensyn, når hun i grunn lar alt "arbeidet" være opp til meg. Anonymkode: a08ea...3cd 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kanskje det viktigste for henne bare er å være sammen med deg, ikke hvor dere er eller hva dere gjør? For henne spiller omstendighetene ingen rolle, så slutt å spørre henne da. Og det at du spør henne istedenfor å foreslå selv viser jo at du ikke akkurat er noe bedre😆 Slutt å stille henne masse spørsmål. La det være stillhet, la hun få sjansen til å kjenne litt på det. Kanskje snakker hun mer da. Du må ikke la skravla di gå i ett bare fordi hun er en litt roligere person. Anonymkode: 84ab4...d62 Skulle ønske jeg ikke trengte å snakke så mye, å ta så mye initiativ osv. Men noen må jo. Hun sier absolutt ingenting hvis ikke jeg tar initiativ. Forrige gang vi spiste ute, betalte jeg 600 kr for oss to, vi satt der vel i 30 min? Det ble så ekstremt ubehagelig veldig raskt når hun ikke sier så mye eller spør meg noe tilbake. Og det er forresten hun som ofte tar kontakt med meg og spør om å møtes. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke om relasjonen. Anonymkode: a08ea...3cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Dette er ingen jevnbyrdig venninerelasjon. Du er støttekontakt i praksis. Anonymkode: 3087f...e25 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars Du får si til henne at hun kommer med forslag neste gang hun svarer «vet ikke, hva vil du?» Anonymkode: 6c279...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #8 Skrevet 29. mars Komme opp med et par alternativer kanskje, så hun blir tvunget til å ta et valg? Har ingen slike utfordringer - men har noen nære slektnigner som er litt slik. En ting er beslutningsvegring, men også veldig slitsomt når andre aldri kommer med noe som helst initativ. Anonymkode: 75771...45f
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det noen andre som sliter med en sånn venninne? Har prøvd å lage planer med henne i lang tid nå. Først var det snakk om å se en film / gå på kino sammen, men det viste seg at hun hadde sett den filmen jeg foreslo, og "kunne ikke velge mellom" de andre filmene på programmet. Etter mye frem og tilbake droppet vi film og skal bare møtes for å spise. Nå er det samme regla, "Vet ikke" "Vet ikke" "Vet ikke". Hvor skal vi møtes? Vet ikke, hvor vil du? Hva skal vi gjøre? Vet ikke, hva vil du? HVA SKAL VI SPISE? VET IKKE, HVA VIL DU? Anonymkode: a08ea...3cd Dette er da ikke slit. Da bare velger du film eller restaurant eller hva du har lyst til. Anonymkode: 2c302...b65 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #10 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skulle ønske jeg ikke trengte å snakke så mye, å ta så mye initiativ osv. Men noen må jo. Hun sier absolutt ingenting hvis ikke jeg tar initiativ. Forrige gang vi spiste ute, betalte jeg 600 kr for oss to, vi satt der vel i 30 min? Det ble så ekstremt ubehagelig veldig raskt når hun ikke sier så mye eller spør meg noe tilbake. Og det er forresten hun som ofte tar kontakt med meg og spør om å møtes. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke om relasjonen. Anonymkode: a08ea...3cd Kvifor betaler du middag for ho? Anonymkode: 33139...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skulle ønske jeg ikke trengte å snakke så mye, å ta så mye initiativ osv. Men noen må jo. Hun sier absolutt ingenting hvis ikke jeg tar initiativ. Forrige gang vi spiste ute, betalte jeg 600 kr for oss to, vi satt der vel i 30 min? Det ble så ekstremt ubehagelig veldig raskt når hun ikke sier så mye eller spør meg noe tilbake. Og det er forresten hun som ofte tar kontakt med meg og spør om å møtes. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke om relasjonen. Anonymkode: a08ea...3cd Det er litt spesielt ja..🤔 Har du prøvd å ta det opp med henne, spørre hvorfor hun ikke sier så mye? Skjønner fort at det kan bli litt merkelig stemning når hun ikke sier noe. Og du trenger vel ikke å betale maten for henne? Anonymkode: 84ab4...d62
AnonymBruker Skrevet 30. mars #12 Skrevet 30. mars Har hun noen gang blitt utsatt for et traume eller hatt en dårlig oppvekst? Anonymkode: a464b...816
AnonymBruker Skrevet 30. mars #13 Skrevet 30. mars Har hun plutselig blitt stille? Hvis ikke, synes jeg det er litt rart å reagere på det først nå, dere må jo ha kjent hverandre en god stund siden hun er en venninne og ikke bekjent. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Problemet er at hvis jeg ikke finner ut hva vi skal gjøre, hvor og når, så skjer det ikke. Jeg synes ikke det egentlig er å ta hensyn, når hun i grunn lar alt "arbeidet" være opp til meg. Anonymkode: a08ea...3cd Da sier du neste gang hun foreslår å møtes: «Jeg vil gjerne møtes. Bare kom med et forslag til dato og hva vi skal finne på.» Anonymkode: cbcb3...778 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #14 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er ingen jevnbyrdig venninerelasjon. Du er støttekontakt i praksis. Anonymkode: 3087f...e25 Det må da være en grunn til at ts har valgt å inngå vennskap med henne..? Man blir vel ikke venner, om man egentlig bare fungerer som som støttekontakt til vedkommende? Det må jo også være en grunn til at ts har så stort ønske om å møte vedkommende? Anonymkode: 5f81e...fcb 1
Seff Skrevet 30. mars #15 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skulle ønske jeg ikke trengte å snakke så mye, å ta så mye initiativ osv. Men noen må jo. Hun sier absolutt ingenting hvis ikke jeg tar initiativ. Forrige gang vi spiste ute, betalte jeg 600 kr for oss to, vi satt der vel i 30 min? Det ble så ekstremt ubehagelig veldig raskt når hun ikke sier så mye eller spør meg noe tilbake. Og det er forresten hun som ofte tar kontakt med meg og spør om å møtes. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke om relasjonen. Anonymkode: a08ea...3cd Hvorfor betaler du for henne?
Blå tyggis Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars Jeg ville tenkt at hun ikke hadde lyst og bare droppet det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars Hun sliter jo åpenbart med det sosiale, av en eller annen grunn. Når hun tar kontakt med deg og ber om å treffes, så gir det tydeligvis henne noe å møte deg. Tenker at her må du antakelig bare innstille deg på å bære relasjonen, om dere skal fortsette å være venner. Jeg ville nok gjort det. Fortsatt å være venner. En kan ha det hyggelig med folk som ikke passer helt inn i A4-forma også. Om en godtar folk som de er - skal det blir annerledes om du slutter å irritere deg og slutter å presse henne inn i en form som ikke passer. Du kan f.eks helt fint fortelle ting om deg selv, uten at du venter på at hun skal stille spørsmål. Som oftest forteller jo den som har noe å fortelle. Anonymkode: f176a...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #18 Skrevet 30. mars Å være tafatt er en ting, men å la andre betale for seg er svært merkelig? Avtalte dere at du spanderte? Anonymkode: 5aa26...944
AnonymBruker Skrevet 30. mars #19 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Problemet er at hvis jeg ikke finner ut hva vi skal gjøre, hvor og når, så skjer det ikke. Jeg synes ikke det egentlig er å ta hensyn, når hun i grunn lar alt "arbeidet" være opp til meg. Anonymkode: a08ea...3cd Har du kommunisert dette til venninnen din eller har du kun sagt dette til oss som ikke er involvert? Dagens ungdom er skada av sosiale medier. Anonymkode: e4e1c...3c2
Kratos Skrevet 30. mars #20 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dere er bare forskjellige som typer. Du er den bestemte som må ha klare beskjeder. Mens hun er den som vil ta hensyn og som lar det være opp til deg å bestemme hvor dere skal. Dette kan lett løses ved at du foreslår konkrete steder. På den måten slipper du å sette henne i en posisjon å måtte velge seg selv over deg. Det er noe hun tydeligvis ikke er flink til. Anonymkode: 7bd4e...281 Nei, hun er lat. Når man er voksen og har nok ansvar i livet, så kan man ikke ta alt sosialt ansvar i en relasjon. Slik TS beskriver det i HI, så gir venninnen så og si ingenting til vennskapet. TS sier hun er glad i venninna, men ut i fra HI klarer jeg ikke forstå hvorfor. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå