Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg misliker de fisefine ! Som snur gaffelen og det ser ut som de "dissekerer" maten før de skal spise den :) På den andre siden, det å stappe i seg maten for så å rape ? Det er tilbakestående !

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dealbreaker. Ikke nødvendigvis måten han spiser på, men notbydelig når voksne folk raper ved bordet når det faktisk kan unngås.

Anonymkode: 2b6fa...6f7

• Liker 5
Skrevet

Han kan noe for at han svelger mye luft jo. Han kan slutte å sluke maten som en hund.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sjeldent kniv om det ikke er mat som krever det, deler maten med gaffelen. Blander det sammen og spiser. Når jeg tenker meg om, så gjør vel alle i min familie det. Men vi raper ikke da.

Men jeg gjør jo ikke det om jeg er gjest eller spiser ute.

Anonymkode: f0583...698

Skrevet

Jeg forventer at en voksen mann har såpass bordskikk at jeg kan ta ham med på familiemiddag uten å skjemmes - og at han har nok respekt for meg til å ikke rape høyt ved bordet selv når vi er alene.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Rart at det som er ansett som god bordskikk i andre land, er "dealbreaker" i Norge😂😂😂😂.

For et konformt folk vi er😂😂😂😂

Anonymkode: 00a8b...963

Kulturforskjeller er et helt ukjent fenomen for deg? Mye som er ansett som høflig og respektfullt her vil være dealbreakere andre steder, nordmenn er ikke spesielle på det området (heller).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Raring med denne rapingen da..

Måten han spiser på spiller da vel ingen rolle så fremt du ikke er ei fisefin terte da får du vel nykker når en mann spiser som en mann.

Men raping er motbydelig på mannfolk ved middagsbordet!

Har du sett hvordan Hellstrøm spiser?

Anonymkode: 3f425...f72

Er ikke fisefin om man forventer normal bordskikk, hva er det for noe tull? Er du en sånn som er flau å ha med seg på restauranter selv? 
Det er ikke egne uskrevne regler for de med kuk, om de skal taes seriøst får de i det minste la være å ødelegge andres appetitt. Hadde seriøst spydd av det du beskriver, det fremstår grådig og bare ekkelt. Smatter han også, sånn for å gjøre det komplett?

Anonymkode: 93808...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe jeg vet kommer til å gjøre meg flau på vegne av han, eller hvis vi er rundt andre, så er det dealbreaker. Det der ville jeg blitt flau over. Rapingen kunne nok vært kraftig redusert om han spiste i normalt tempo og tygde maten sin ordentlig, han svelger masse luft sånn som han spiser. 

Anonymkode: 181de...193

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dater en fin mann på mange måter, men jeg synes han har så dårlige bordvaner. Han spiser på den måten at han holder et hardt grep rundt gaffelen og dytter i seg maten som det skulle vært en skje. Han bruker aldri kniv, men hakker opp all maten med gaffelen som et barn. Hakker opp alt ferdig og blander alt før han spiser. Han kaster i seg maten på en stressende måte og tar sinnsykt store porsjoner. Dealbreaker? Jeg er usikker på dette da bordskikk er viktig for meg. Han raper også en del høylytt etter maten. Dette har jeg sagt ifra om at han ikke liker, men han sier han ikke kan noe for at han får mye luft- greit nok det, men han kunne prøvd å gjøre det litt penere. Ellers en veldig fin mann. 

Anonymkode: 8ae34...c34

Æsj! Var sammen med en slik! Brydde seg nix om hva jeg sa. Men alle andre måtte spise pent og pyntelig da. Oppfordrer barnet sitt til å holde på slik også... spiser pent foran ny dame da, og samme ufyselig oppførsel når han er alene. De kan skjerpe seg hvis de vil.. Skikkelig kvalmt! Voksenbarn kaller jeg det!

Anonymkode: 6f9a0...c2d

• Liker 1
Skrevet

Raping og hive i seg mat er en uting. Utover det ser jeg ikke problemet. Jeg bruker bare gaffel og spiser pent.

Jeg syns folk ser litt ut som gnagere når de bruker kniv og gaffel i hver sin hånd, imens de sitter med bøyde armer og kutter opp maten samtidig som de tygger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette hadde jeg aldri i verden orket! Man kan ikke få forandret på andre, så dette er bare å gi opp først som sist. 

Anonymkode: a2ed8...6da

Jo,så lenge dem ikke har nevroutviklingsforstyrrelser så går det faktisk helt bra. Ikke noe problem å tilpasse seg selv eller andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke fisefin om man forventer normal bordskikk, hva er det for noe tull? Er du en sånn som er flau å ha med seg på restauranter selv? 

Aldri vært ute på restaurant,jo kanskje da jeg var 5 år.

Vil tro jeg spiser finere enn de fleste,raping er det dårlig med,eller det går faktisk an å rape uten lyd. Bare litt sssss.  Det mest dummeste jeg ser er kvinnfolk som spiser med armbågene rett ut og ikke tørker leppene før dem drikker. Potet,saus og flesk er vakkert på glasset.  Samme med fettfingre på både glass og bestikk. Fy og Fy.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri vært ute på restaurant,jo kanskje da jeg var 5 år.

Vil tro jeg spiser finere enn de fleste,raping er det dårlig med,eller det går faktisk an å rape uten lyd. Bare litt sssss.  Det mest dummeste jeg ser er kvinnfolk som spiser med armbågene rett ut og ikke tørker leppene før dem drikker. Potet,saus og flesk er vakkert på glasset.  Samme med fettfingre på både glass og bestikk. Fy og Fy.

Dette henger ikke sammen med det første du skrev, da du mislikte de fisefine. Det du referer til som fisefint er forøvrig en normal måte å spise på blant de fleste som har utviklet seg forbi Jante-land går så langt at det å spise som et sivilisert menneske er å tro man er noe også.

Men om du ikke har vært ute og spist siden du var barn og er omgitt av kvinner som kliner flesk på glassene vil jeg tro du lever i Distrikts-Norge og at holdningene ikke gjenspeiler et gjennomsnitt av norske menn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men om du ikke har vært ute og spist siden du var barn og er omgitt av kvinner som kliner flesk på glassene vil jeg tro du lever i Distrikts-Norge og at holdningene ikke gjenspeiler et gjennomsnitt av norske menn.

Hæ? Du leser og tolker som du vil ser jeg.   

Er mye lavklasse folk som skal leke så utrolig flotte og sofistikerte uten noen form for oppdragelse,etikette,stamtavle eller et familienavn gjennom fler hundre år. Synes janteloven er utrolig fin for det er jo bare vanlige Hansen eller Larsen som leker flottfolk. 

Er litt for mange Hayacinth Bucket som ikke ser seg selv. 

Gidder da ikke å gå på en "fin" restaurant for å se folk slikker seg på fingertuppene eller klager på maten da gitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Total dealbreaker. Jeg ville tenkt at han har 60 i IQ ved hvert måltid.

Anonymkode: 47942...cf3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dater en fin mann på mange måter, men jeg synes han har så dårlige bordvaner. Han spiser på den måten at han holder et hardt grep rundt gaffelen og dytter i seg maten som det skulle vært en skje. Han bruker aldri kniv, men hakker opp all maten med gaffelen som et barn. Hakker opp alt ferdig og blander alt før han spiser. Han kaster i seg maten på en stressende måte og tar sinnsykt store porsjoner. Dealbreaker? Jeg er usikker på dette da bordskikk er viktig for meg. Han raper også en del høylytt etter maten. Dette har jeg sagt ifra om at han ikke liker, men han sier han ikke kan noe for at han får mye luft- greit nok det, men han kunne prøvd å gjøre det litt penere. Ellers en veldig fin mann. 

Så avtennende. Kanskje ikke deal breaker, men absolutt noe jeg ville at han skulle endret seg på. Sånn holder man på som barn.

AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (1 time siden):

Raping og hive i seg mat er en uting. Utover det ser jeg ikke problemet. Jeg bruker bare gaffel og spiser pent.

Jeg syns folk ser litt ut som gnagere når de bruker kniv og gaffel i hver sin hånd, imens de sitter med bøyde armer og kutter opp maten samtidig som de tygger. 

Man kutter ikke opp maten samtidig som man tygger dersom man har gode manerer! 

Anonymkode: 3ad0c...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver min kjæreste... snart samboer..

Jeg må legge bort mat slik at alt ikke forsvinner i dragsuget. Jeg spiser mye mindre og mye roligere, han er ferdig lenge før og er som regel ferdig fordi det er tomt. 

Selve måten han spiser på irettesetter jeg ikke. Han har spist slik i 45 år. Men om smattingen blir voldsom eller munnen mye åpen, da hinter jeg hyggelig om at nå er grensen nådd. 

Jeg elsker han, vi har vært sammen i 3 år, holder på å kjøpe hus, han er trofast, lojal, snill, morsom, oppmerksom, nydelig elsker, aktiv, smart, omsorgsfull.... men spiser som en huleboer 😬

Anonymkode: 29602...0e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dater en fin mann på mange måter, men jeg synes han har så dårlige bordvaner. Han spiser på den måten at han holder et hardt grep rundt gaffelen og dytter i seg maten som det skulle vært en skje. Han bruker aldri kniv, men hakker opp all maten med gaffelen som et barn. Hakker opp alt ferdig og blander alt før han spiser. Han kaster i seg maten på en stressende måte og tar sinnsykt store porsjoner. Dealbreaker? Jeg er usikker på dette da bordskikk er viktig for meg. Han raper også en del høylytt etter maten. 

Jeg hadde gitt bengen i hvordan han holder gaffelen og deler opp maten, det er ikke min sak. Men raping ved bordet lærer man før skolealder at ikke er greit. Så om en mann holder på sånn allerede på datingstadiet, kan man lure på hvordan han blir senere når han blir husvarm. 

Anonymkode: 2a713...fc3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette hadde jeg ikke orket. Hvis han allerede raper høylytt, hva tror du han gjør 3 år inn i forholdet?

Anonymkode: ba1cd...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre han om han kan spise litt saktere slik at dere kan nyte maten sammen. Ha en samtale underveis. 

Han vet nok hva vanlig bordskikk er. Be han ta litt hensyn. Hvis han ikke klarer det, er det bare rart.

Alle har sine ting. Jeg brukte å dusje med døren åpen da jeg bodde alene (fordi det blir varmt på badet haha). Så fikk jeg meg samboer som irriterte seg litt over dette fordi det bråkte (selve dusjen og musikk på) når han skulle slappe av. Han spurte om jeg kunne lukke døren. Så nå gjør jeg det. 

Samboeren min pleide å sette matrester i kjøleskapet uten å ta plast over eller lignende. Jeg synes det er ekkelt og spurte om han enten kan ta plast over eller bruke en boks. Så nå gjør han det. 

Det er bra å bare ta litt hensyn der man kan, når man vet at det plager den andre. Det burde begge forstå.

Anonymkode: 87981...d06

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...