AnonymBruker Skrevet 31. mars #61 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 17.18): Vi skal ut og fly søndag morgen, innenlands. 2 ukers ferie hos sårt savnet familie. I dag fikk minsten feber, 38.5. Spiser og drikker fint og virker nesten normal etter Paracet, men dårlig allmenntilstand uten. Ellers milde forkjølelsessymptomer. Hadde dere reist på en flytur som er 2x fly i 30 min hver, med en times mellomlanding? Hva hadde ev gjort at dere ville vurdert å reist/ikke reist? Anonymkode: 2b3d1...205 Jeg hadde ikke gjort det både pågrunn og hensyn til barnet og andre passasjere Anonymkode: 6b623...3a0 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #62 Skrevet 31. mars malifika skrev (7 timer siden): Du hadde avlyst pga sykt barn hvis det var du som ble småsyk? Greit å lese hva man svarer på. Hvorfor endrer du tema? Anonymkode: 54ee8...f58 1
Rucula Skrevet 31. mars #63 Skrevet 31. mars (endret) Jeg hadde gjort det barn tåler oftere feber bedre enn voksne 38,5 er svak feber for et barn Endret 31. mars av Rucula
AnonymBruker Skrevet 31. mars #64 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde ikke gjort det både pågrunn og hensyn til barnet og andre passasjere Anonymkode: 6b623...3a0 Samme tenker jeg. Og folk drar inn « hva hvis mor var syk». Flyturen kan være vond for barnet. Og er det vondt for barnet blir det vondt for alle rundt. Anonymkode: 54ee8...f58
Gjest malifika Skrevet 31. mars #65 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor endrer du tema? Anonymkode: 54ee8...f58 Jeg endrer ikke tema. Det er same shit! Du sier du ville avlyst en flytur av hensyn til andre passasjer hvis barnet ditt var syk. Da må jo det samme gjelde hvis du selv ble syk, av hensyn til andre. Selv om det betydde å skuffe dine barn. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet?
AnonymBruker Skrevet 31. mars #66 Skrevet 31. mars malifika skrev (2 timer siden): Jeg endrer ikke tema. Det er same shit! Du sier du ville avlyst en flytur av hensyn til andre passasjer hvis barnet ditt var syk. Da må jo det samme gjelde hvis du selv ble syk, av hensyn til andre. Selv om det betydde å skuffe dine barn. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet? Jeg sitter ikke og hyler på flyet om jeg har vondt. Selvsagt hadde jeg endret flyturen hvis jeg var skikkelig syk , det skrev jeg ingenting om. Det er jo ikke syk voksen dette handlet om? Hva med hensynet til barnet? Anonymkode: 54ee8...f58 1
Gjest malifika Skrevet 31. mars #67 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sitter ikke og hyler på flyet om jeg har vondt. Selvsagt hadde jeg endret flyturen hvis jeg var skikkelig syk , det skrev jeg ingenting om. Det er jo ikke syk voksen dette handlet om? Hva med hensynet til barnet? Anonymkode: 54ee8...f58 Hensynet til barnet er det jo foreldrene som rår over da de kjenner sitt eget barn best. Barn trenger ikke å være syke for å hyle på et fly, så med den logikken der så burde ikke barn fly i det hele tatt. Dette handler om å avlyse en ferietur av hensyn til andre mennesker på et fly pga et febersykt barn som kan smitte. Smitte kan alle gjøre, så sånn sett så spiller det ingen rolle om det er et barn eller voksen som er syk på et fly. Poenget jeg prøver å få frem går tydeligvis over hodet på deg, så det er greit at du slutter å svare nå for vi sitter bare å diskuterer epler og pærer.
AnonymBruker Skrevet 31. mars #68 Skrevet 31. mars Rucula skrev (16 timer siden): Jeg hadde gjort det barn tåler oftere feber bedre enn voksne 38,5 er svak feber for et barn Virkelig ikkr Anonymkode: 04596...e2a
AnonymBruker Skrevet 31. mars #69 Skrevet 31. mars malifika skrev (8 timer siden): Jeg endrer ikke tema. Det er same shit! Du sier du ville avlyst en flytur av hensyn til andre passasjer hvis barnet ditt var syk. Da må jo det samme gjelde hvis du selv ble syk, av hensyn til andre. Selv om det betydde å skuffe dine barn. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet? Jo du endrer tema fra barn til voksen Anonymkode: 04596...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. april #70 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei, jeg tenker ikke bare på meg selv fordi jeg ikke tror på at du setter ukjente mennesker behov foran dine. Anonymkode: 41b15...fcf Ja da later vi som at det er sant… Anonymkode: 9e68a...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #71 Skrevet 1. april Kjære ts, det er ikke anbefalt å fly med febersykt barn. Gjør du det, så er du faktisk ikke god nok omsorgsperson. Da setter du deg selv og behovene foran barnet ditt som et sykt. Vet du hvor vondt det kan gjøre for barna med trykk forskjellene i fly ? Du vet kanskje, men bryr deg ikke så lenge du får vært med familie. Meg, meg, meg. Jeg hadde blitt hoppende forbanna, om jeg hadde sitti ved siden av foreldre med syke barn og smerter, men ikke på barnet. Men på egoistiske foreldre som viser null respekt for barnet med å reise selv om sykt og vondt. Og som ikke følger anbefalinger om å fly med febersykt barn. Jeg har barn selv så kan fint uttale meg. Folk klager på barnevernet og jobben dems og kaller de egoistiske, mens foreldre som reiser med syke barn og vondt, er ikke det.... ? Det er greit liksom ? Det viser mangel på omsorg og kompetanse i å være forelder å sette barna først. Anonymkode: b6e2e...ccf 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #72 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjære ts, det er ikke anbefalt å fly med febersykt barn. Gjør du det, så er du faktisk ikke god nok omsorgsperson. Da setter du deg selv og behovene foran barnet ditt som et sykt. Vet du hvor vondt det kan gjøre for barna med trykk forskjellene i fly ? Du vet kanskje, men bryr deg ikke så lenge du får vært med familie. Meg, meg, meg. Jeg hadde blitt hoppende forbanna, om jeg hadde sitti ved siden av foreldre med syke barn og smerter, men ikke på barnet. Men på egoistiske foreldre som viser null respekt for barnet med å reise selv om sykt og vondt. Og som ikke følger anbefalinger om å fly med febersykt barn. Jeg har barn selv så kan fint uttale meg. Folk klager på barnevernet og jobben dems og kaller de egoistiske, mens foreldre som reiser med syke barn og vondt, er ikke det.... ? Det er greit liksom ? Det viser mangel på omsorg og kompetanse i å være forelder å sette barna først. Anonymkode: b6e2e...ccf Skjønner at du er lidenskapelig om dette altså, men for det første om du leser videre ser du at jeg valgte å ikke reise, og for det andre går det an å snakke til meg som om jeg faktisk laget denne tråden nettopp fordi jeg bryr meg. Hadde jeg ikke brydd meg og vært slik du sier, hadde jeg satt meg på det flyet uten å i det hele tatt tenke meg om TS Anonymkode: 2b3d1...205 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #73 Skrevet 1. april Smittefaren på fly er ikke særlig så stor, så akkurat det er et svakt argument når det ikke er snakk om alvorlig eller veldig smittsom sykdom: https://www.nrk.no/nyttig/disse-sykdommene-far-du-ikke-fly-med-1.13617840 Sitat Legen understreker at det ikke er stor smittefare på fly, og at gode hepafiltre renser luften for bakterier og virus om bord. – Men sitter du nær en syk person, kan du likevel risikere å bli smittet, forteller han. Sitat Dersom du har en smittsom sykdom som kan gå ut over helsen og sikkerheten til andre, kan det hende du ikke får tillatelse til å gå om bord. Eksempler på slike sykdommer er vannkopper, røde hunder og meslinger. Anonymkode: e155a...bdc
AnonymBruker Skrevet 1. april #74 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjære ts, det er ikke anbefalt å fly med febersykt barn. Gjør du det, så er du faktisk ikke god nok omsorgsperson. Da setter du deg selv og behovene foran barnet ditt som et sykt. Vet du hvor vondt det kan gjøre for barna med trykk forskjellene i fly ? Du vet kanskje, men bryr deg ikke så lenge du får vært med familie. Meg, meg, meg. Jeg hadde blitt hoppende forbanna, om jeg hadde sitti ved siden av foreldre med syke barn og smerter, men ikke på barnet. Men på egoistiske foreldre som viser null respekt for barnet med å reise selv om sykt og vondt. Og som ikke følger anbefalinger om å fly med febersykt barn. Jeg har barn selv så kan fint uttale meg. Folk klager på barnevernet og jobben dems og kaller de egoistiske, mens foreldre som reiser med syke barn og vondt, er ikke det.... ? Det er greit liksom ? Det viser mangel på omsorg og kompetanse i å være forelder å sette barna først. Anonymkode: b6e2e...ccf Herregud det var da voldsomt til overdrivelse! Det var snakk om et barn med såvidt over 38 i feber, ikke et kjempesykt barn da TS først skrev tråden! Det var også snakk om en kort reise. Vil tro mange her har kjørt syke barn til lege lenger unna enn det hver av TS sine flyreiser var, de var jo kjempekorte. De fleste barn er også lite preget av feber, og trykkforskjellene i fly gjør ikke mer vondt med lav feber enn uten 🙄 Spesielt at det skal så lite til for å gjøre deg så sint. Anonymkode: ceee8...7b5
AnonymBruker Skrevet 2. april #75 Skrevet 2. april Hva hvis hun hadde blitt syk på hjemreisen? Anonymkode: bd727...295
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå