Gå til innhold

Reise med fly, med febersykt barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
malifika skrev (12 minutter siden):

Så hvis du og familien din skulle på en ferie som ungene dine hadde gledet seg til. F.eks til Syden på badeferie, skiferie, gledet seg til å se bestemor etc..

og du hadde blitt litt småsyk med lavgradig feber som ble bedre med bruk av paracet?!

Mener du da for ramme alvor at du ville avlyst hele denne ferien som barna hadde gått å gledet seg til, i frykt for å smitte andre??

Og da med noe så simpelt som litt forkjølelse??

Latterlig!!

Ærlig talt, det er ikke pandemi lenger. Vi skal ikke holde oss hjemme lengre bare vi nyser. Sykepleiere går faktisk på jobb selv om de hoster litt. Samfunnet kan ikke stoppe opp bare fordi noen har litt snørr i nesa.

Så enig. For et hysteri det er. Vi som har barn, jobber med barn, og ellers møter mye folk, møter veldig mange forkjøla barn og voksne, jeg kunne ikke brydd meg mindre😅 Man trenger jo ikke møte oldemor på sykehjemmet, men å isolere seg på grunn av snørr er galskap. 

Og så til det andre... Jeg ble kjempeforkjøla på jobbreise nå nylig, og måtte selvsakt fly hjem igjen, cirka 2 timer. Hadde jeg vært 2 år hadde jeg ikke vært stille😪 hadde vondt i ørene i mange dager etterpå.

Anonymkode: 6d383...6c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtter også avgjørelsen til TS om å avlyse når barnet ble dårligere, men må påpeke at man vel neppe får igjen penger for en flytur som er bestilt.

Når vi skal reise til familie nordpå bruker vi ofte 15 000 kroner tur/retur. Det et ganske uaktuelt å tape de pengene, så vi hadde nok reist med mindre barna va skikkelig syke. Jeg er av typen som holder ungene hjemme en ekstra dag fra barnehgen når de er syke, men når det er en planlagt ferie som man ikke får igjen pengene eller feriedager for sitter det langt inne å avlyse.. Burde vært lettere å få pengene tilbake grunnet syke barn (med legeerklæring).

Anonymkode: 5d12f...fec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Støtter også avgjørelsen til TS om å avlyse når barnet ble dårligere, men må påpeke at man vel neppe får igjen penger for en flytur som er bestilt.

Når vi skal reise til familie nordpå bruker vi ofte 15 000 kroner tur/retur. Det et ganske uaktuelt å tape de pengene, så vi hadde nok reist med mindre barna va skikkelig syke. Jeg er av typen som holder ungene hjemme en ekstra dag fra barnehgen når de er syke, men når det er en planlagt ferie som man ikke får igjen pengene eller feriedager for sitter det langt inne å avlyse.. Burde vært lettere å få pengene tilbake grunnet syke barn (med legeerklæring).

Har du ikke reiseforsikring?

Anonymkode: 41b15...fcf

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
malifika skrev (9 timer siden):

Så hvis du og familien din skulle på en ferie som ungene dine hadde gledet seg til. F.eks til Syden på badeferie, skiferie, gledet seg til å se bestemor etc..

og du hadde blitt litt småsyk med lavgradig feber som ble bedre med bruk av paracet?!

Mener du da for ramme alvor at du ville avlyst hele denne ferien som barna hadde gått å gledet seg til, i frykt for å smitte andre??

Latterlig!!

Ærlig talt, det er ikke pandemi lenger. Vi skal ikke holde oss hjemme lengre bare vi nyser. Sykepleiere går faktisk på jobb selv om de hoster litt. Samfunnet kan ikke stoppe opp bare fordi noen har litt snørr i nesa.

Helt enig.

Det er en del hysteriske folk på KG som er tøffe i trynet bak tastaturet, men at de faktisk setter andre behov foran sine egne behov IRL tror jeg ikke på i det hele tatt. De lyver så de tror det selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ikke reiseforsikring?

Jo, men får ikke penger igjen for febersykt barn? Med mindre man kjøper full flex billetter. På min er det snakk om ved mer alvorlig sykdom. Hvilken reiseforsikring har du?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, men får ikke penger igjen for febersykt barn? Med mindre man kjøper full flex billetter. På min er det snakk om ved mer alvorlig sykdom. Hvilken reiseforsikring har du?

Jeg regner med jeg får det på reiseforsikring. Har ikke vært problem for å få for feber/forkjølelse før når jeg har reist. Det viktigste er at legen sier barnet er for sykt til å reise. 
TS

Anonymkode: 2b3d1...205

• Liker 1
Skrevet (endret)

Feil.

Endret av Grønnsaksvaffel
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg regner med jeg får det på reiseforsikring. Har ikke vært problem for å få for feber/forkjølelse før når jeg har reist. Det viktigste er at legen sier barnet er for sykt til å reise. 
TS

Anonymkode: 2b3d1...205

Oj, det ante jeg ikke at man kunne. Da skal jeg finne meg ny reiseforsikring! 

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Avbestilling på grunn av uventet og akutt sykdom dekkes av min reiseforsikring.

Har man full flex billetter trenger man ikke å bruke reiseforsikring.

Hvilken har du? 

Ja, mente at da får man avbestilt uten ekstra kostnad. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken har du? 

Ja, mente at da får man avbestilt uten ekstra kostnad. 

Gouda, del av Gjensidige.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Gouda, del av Gjensidige.

Takker!

Skrevet
Skogkløver skrev (På 27.3.2026 den 17.28):

Jeg hadde gitt paracet og nesespray. Deretter hadde jeg glatt tatt fly, vær ekstra påpasselig med hygiene. Jeg hadde ikke latt feber og forkjølelse spolert 2 ukers ferie 😅 mye kan skje til søndag, sjansen er stor for at feberen allerede er borte!

spesielt for de andre i flyet.... ikke noe rart at jeg blir syk hver eneste gang jeg tar fly.. 🤨

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilken reiseforsikring er det du har som kun gjelder ved "mer alvorlig sykdom"? Har lest vilkårene fra flere forsikringsselskap, men har aldri sett at det har vært spesifisert alvorlighetsgrad, 

Som regel oppgis jo heller ikke diagnose på legeerklæringa, legen skriver bare at personen ikke kan reise på grunn av akutt sykdom. 

Anonymkode: cd951...1bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken reiseforsikring er det du har som kun gjelder ved "mer alvorlig sykdom"? Har lest vilkårene fra flere forsikringsselskap, men har aldri sett at det har vært spesifisert alvorlighetsgrad, 

Som regel oppgis jo heller ikke diagnose på legeerklæringa, legen skriver bare at personen ikke kan reise på grunn av akutt sykdom. 

Anonymkode: cd951...1bc

Jeg husker faktisk ikke, skal sjekke opp og lese vilkårene. Jeg kontaktet forsikringen for noen år tilbake da min baby var syk (noen dager før en reise) og fikk beskjed av hun jeg snakket med at de ikke dekker for hele familien for febersykt barn 🤷‍♀️ Det løste seg for oss fordi han ble frisk før den tid. 

AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (17 minutter siden):

spesielt for de andre i flyet.... ikke noe rart at jeg blir syk hver eneste gang jeg tar fly.. 🤨

Og jeg har aldri blitt syk etter å ha tatt fly.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 23.42):

Ikke prøv og innbill noen at du ikke setter dine behov foran ukjente folks behov. Det er rett og slett løgn.

At jeg bryr meg mer om mine behov enn ukjentes behov betyr ikke at jeg ikke tenker på andre enn meg selv. Jeg bryr meg selvsagt om min families og mine venners behov.

malifika skrev (På 29.3.2026 den 3.32):

Latterlig!!

AnonymBruker skrev (På 29.3.2026 den 12.51):

Helt enig.

Det er en del hysteriske folk på KG som er tøffe i trynet bak tastaturet, men at de faktisk setter andre behov foran sine egne behov IRL tror jeg ikke på i det hele tatt. De lyver så de tror det selv.

Ja selvsagt er det vanskelig for de som kun tenker på seg selv og sine og forstå at det finnes mennesker som også bryr seg om andre.

Anonymkode: 9e68a...7cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
malifika skrev (På 29.3.2026 den 3.32):

Latterlig!!

Jeg hadde selvsagt avlyst pga sykt barn 

Anonymkode: 04596...e2a

• Nyttig 3
Gjest malifika
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde selvsagt avlyst pga sykt barn 

Anonymkode: 04596...e2a

Du hadde avlyst pga sykt barn hvis det var du som ble småsyk? Greit å lese hva man svarer på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 11.37):

Så bra du tar hensyn til barnet ditt å de andre rundt deg. I forhold til mange andre her som ikke brur seg om de snitter andre. Det rr meg meg meg...

God bedring til lille ❤️

Anonymkode: 415b1...e3a

Det er jo bare meg meg meg meg når det gjelder småbarnsfamilier. At det sitter andre der som kanskje kan dø om de får luftveis sykdommer bryr det seg rett og slett ikke om. Sånn er det med småbarnsfamilier, de skal bare ha ha ha ha ha og ha også skal alle bare gjøre som de sier og alle skal ta hensyn til de. 

Anonymkode: 96893...703

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja selvsagt er det vanskelig for de som kun tenker på seg selv og sine og forstå at det finnes mennesker som også bryr seg om andre.

Anonymkode: 9e68a...7cf

Nei, jeg tenker ikke bare på meg selv  fordi jeg ikke tror på at du setter ukjente mennesker behov foran dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...