AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Vi skal ut og fly søndag morgen, innenlands. 2 ukers ferie hos sårt savnet familie. I dag fikk minsten feber, 38.5. Spiser og drikker fint og virker nesten normal etter Paracet, men dårlig allmenntilstand uten. Ellers milde forkjølelsessymptomer. Hadde dere reist på en flytur som er 2x fly i 30 min hver, med en times mellomlanding? Hva hadde ev gjort at dere ville vurdert å reist/ikke reist? Anonymkode: 2b3d1...205
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars og hvor gammel er "minsten"? Har du noengang flydd forkjølet? Hvis barnet et tett i nese hadde jeg ikke reist. Anonymkode: e91fc...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og hvor gammel er "minsten"? Har du noengang flydd forkjølet? Hvis barnet et tett i nese hadde jeg ikke reist. Anonymkode: e91fc...2b0 Oi, glemte å si - hun er 2 år gammel Anonymkode: 2b3d1...205
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars Hvor stor er ungen? Mulig den kommer til å skrike maximalt ved trykkforskjellene pga problemer med utligning i ørene ved forkjølelse. Anonymkode: 09312...8d6 2
Skogkløver Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars Jeg hadde gitt paracet og nesespray. Deretter hadde jeg glatt tatt fly, vær ekstra påpasselig med hygiene. Jeg hadde ikke latt feber og forkjølelse spolert 2 ukers ferie 😅 mye kan skje til søndag, sjansen er stor for at feberen allerede er borte! 16 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor stor er ungen? Mulig den kommer til å skrike maximalt ved trykkforskjellene pga problemer med utligning i ørene ved forkjølelse. Anonymkode: 09312...8d6 Glemte å si i HI, hun er 2 år Anonymkode: 2b3d1...205
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars At hun trenger paracet for å ha grei allmenntilstand, tilsier vel at hun burde få slippe å bli dratt med på dobbel flyreise og tre flyplasser. Anonymkode: b413e...1b8 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars Jeg hadde dratt gitt at tilstanden ikke forverrer seg veldig. Gitt paracet og passet på å ha med trille som kan tas med på fly så barnet hadde et sted å hvile på flyplassen. Mitt barn har sjeldent hatt feber mer enn 1 døgn i strekk så hos oss ville hun sikkert vært frisk til søndag om hun var litt syk fredag. Små barn er ofte snørrete særlig på vinteren man kan jo ikke droppe flyreiser pga tett nese. Har flydd kjempeforkjølet selv jeg (måtte hjem fra utland ikke noe valg) og det har alltid gått fint. Tenk på hygiene for å unngå å smitte andre rundt dere, ikke la barnet gå rundt og ta på alt mulig og forsøk å sitt så hun feks sitter ved vindu og dere ved siden av. Anonymkode: ceee8...7b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars Paracet, nesespray og blir frisk hos familien, det går helt fint😊 Anonymkode: 0f3c7...1f4 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars Vær helt sikker på at familien vil at dere kommer da, med sykdom. Men sånn ellers, blir hun ikke verre, så går det sikkert fint med paracet og nesespray. Anonymkode: 7dbed...8bf
malifika Skrevet 27. mars #11 Skrevet 27. mars Ja, det hadde jeg gjort. Bare bruk nesespray og paracet som du gjør, og pass på at hun ikke har smerter i ørene. Sørg for å alltid ha drikke tilgjengelig og en vogn eller trille så hun kan sove/hvile så mye hun ønsker underveis. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi skal ut og fly søndag morgen, innenlands. 2 ukers ferie hos sårt savnet familie. I dag fikk minsten feber, 38.5. Spiser og drikker fint og virker nesten normal etter Paracet, men dårlig allmenntilstand uten. Ellers milde forkjølelsessymptomer. Hadde dere reist på en flytur som er 2x fly i 30 min hver, med en times mellomlanding? Hva hadde ev gjort at dere ville vurdert å reist/ikke reist? Anonymkode: 2b3d1...205 Feber, så hun er da smittsom så andre får da ødelagt sin påskeferie, så omtenksomt! Og ikke minst, trykkutligning og skriking i luftet.. Hva om barnet blir verre? Anonymkode: ec6f2...a4e 5 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars Kommer an på hvor vi skulle reise. Til min mor? Hadde glatt blitt hjemme med sykt barn. Til min far eller annen familie? Ville reist uansett. På ferie? Reist, om hun ikke ble verre. Anonymkode: 4ec67...cbb
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Hadde reist. Har gjort det samme, men motsatt vei - hjem fra Polen. Hadde overhodet ikke lyst til å sitte i Polen med sjuk to-åring. Gikk helt fint. Så lenge barnet ikke har utpreget hoste/nysing er det svært liten sannsynlighet for å smitte andre. Barnet er forhåpentligvis bedre til søndag. 🙂 Anonymkode: e155a...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars Paracet og nesespray, så hadde jeg dratt. Anonymkode: 4ecc2...352 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feber, så hun er da smittsom så andre får da ødelagt sin påskeferie, så omtenksomt! Og ikke minst, trykkutligning og skriking i luftet.. Hva om barnet blir verre? Anonymkode: ec6f2...a4e Feber i seg selv er ikke smittsomt, forkjølelse derimot er det. ts, for alle de andre reisende sin skyld, dropp det! Ta hensyn og unngå å utsette andre for en smittebombe! Anonymkode: 2a2e3...413 3 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars Forkjølelsesvirus myldrer i alle flykabiner på denne tiden av året uansett, så jeg ville ikke ofret smittefaren en tanke. Og det er det samme om man er slakk hjemme eller på reise når man er to år og kan ligge i trillen sin under all ventingen. Dessuten, hadde barnet feber på fredag er hun sikkert feberfri innen søndag morgen. Jeg ville reist. Anonymkode: 31c18...65b 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars Oppdatering: hun ble sykere, så vi avlyser 🥲 TS Anonymkode: 2b3d1...205 4 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #19 Skrevet 28. mars Vi reiste (riktignok til syden og en lang flytur) med et febersykt barn på 1.5 år for noen år siden. Herregud, han skreik omtrent fra start til slutt fordi det gjorde vondt i ørene. Det var et mareritt. Men selve turen var fin, og hjemturen sov han hele veien. Da var han blitt frisk. Anonymkode: c3d1c...be4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #20 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oppdatering: hun ble sykere, så vi avlyser 🥲 TS Anonymkode: 2b3d1...205 Så bra du tar hensyn til barnet ditt å de andre rundt deg. I forhold til mange andre her som ikke brur seg om de snitter andre. Det rr meg meg meg... God bedring til lille ❤️ Anonymkode: 415b1...e3a 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå