Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si at de har naila Tom Waaler-castingen 👌👌👌👌

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sett den ferdig og synes den var veldig bra (har ikke lest bøkene)

Men lurer på hva var greia med karakterene til Dahl Torpnog Danielsen Lie? De ble liksom bare borte i episode 5 eller 6 også så man ikke noe mer til dem?

Anonymkode: df9e3...1cb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tipper de har spart Aksel Hennie til rollen som «Snømannen»

Anonymkode: 56d73...f01

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Norge er et lite land. Ikke rart de samme skuespillerne går igjen. 

Anonymkode: fd1ee...7cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper de har spart Aksel Hennie til rollen som «Snømannen»

Anonymkode: 56d73...f01

eneste skuespilleren i dette landet de sparer på i så fall 😆😆

Anonymkode: f0c8d...857

• Liker 1
Skrevet

Bare jeg som synes tom ligner litt på William fra skam? Eller at de har litt likheter🤣

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett ferdig nå! Sinnsykt bra! Det må lages flere sesonger!!!

Anonymkode: 83840...05c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Og by the way så spilles serien litt videre etter rulleteksten i siste episode

Anonymkode: 83840...05c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

6 episoder sett. Ja - dette var jo spennende/bra - jeg har ikke lest denne boka, bare husker litt fra Rødstrupe. Trodde ikke Waaler var slik... Ellers synes jeg Hole er nokså lik slik jeg forestilte meg ham, skjønt Santelman er hakket for pen og ikke minst veltrent. Og så trodde jeg Hole pratet litt tydeligere i edru tilstand. 

Litt kritisk til at ting hales litt vel mye ut i dialoger - særlig med stesønnen og Rakel. Det blir også litt vel mye hard musikk og "drømmebilder", som føles ut som en utdrøying når man tenker å se hele serien over en kort periode. Men samtidig skaper jo det stemning også. 

Som Oslo-boer er jeg litt skuffet over at byen er "bygd om" med nye høyblokker, og ikke minst søppel og uteligger i gatene. Det kunne jo vært hvor som helst. Mer av byen kunne vært vist fram. 

Ellers er det vel for nordmenn her i alle fall lagt til noen utrolig komiske og morsomme seanser med Atle Antonsen som bruktselger og Helge Jordal som prest...  Her er jo det nesten slik at man får lyst til å spole tilbake. Stor humor. 

Bare å håpe på flere sesonger her! 

Anonymkode: 24b9e...ca7

• Liker 9
Skrevet

Hva skjedde med hun kvinnelige leietakeren som datet en gammeldags mann? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes de gjengene blir litt komiske. 
Særlig «ungdomsgjengen» (ja, de ser ut som 16 år) på moped. Etter «hendelsen» på sykehuset, var de alle veldig opptatt av å få på mopedhjelmen igjen 😂 Skal i alle fall ikke bryte veitrafikkloven 😂

Det er ikke akkurat sånn jeg ser for meg ungdomsgjengene i Oslo…

Anonymkode: 2af81...069

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye sex eller nakenhet i denne serien? De putter jo så mye drit i alt no framfor selve handlingen! Er serien bra? Skummel?

Anonymkode: a64cc...9cc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Norge er et lite land. Ikke rart de samme skuespillerne går igjen. 

Anonymkode: fd1ee...7cd

Enig. De er akkurat de samme norske skuespillerne i absolutt alle de norske filmene. Skjønner at det er jobben deres å spille i filmer, men ingenting blir troverdig. Det er som å se Brad Pitt og George Clooney i en film, de er så oppbrukt at det ikke er verdt kinobilletten. 

Anonymkode: 75bda...1fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes de gjengene blir litt komiske. 
Særlig «ungdomsgjengen» (ja, de ser ut som 16 år) på moped. Etter «hendelsen» på sykehuset, var de alle veldig opptatt av å få på mopedhjelmen igjen 😂 Skal i alle fall ikke bryte veitrafikkloven 😂

Det er ikke akkurat sånn jeg ser for meg ungdomsgjengene i Oslo…

Anonymkode: 2af81...069

Jeg fikk litt sånnQuenti Tarantino vibb av den gjengen. Elsket uttrykket. 

Anonymkode: da6bc...57c

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. De er akkurat de samme norske skuespillerne i absolutt alle de norske filmene. Skjønner at det er jobben deres å spille i filmer, men ingenting blir troverdig. Det er som å se Brad Pitt og George Clooney i en film, de er så oppbrukt at det ikke er verdt kinobilletten. 

Anonymkode: 75bda...1fe

Ja det er det og nakenhet. Kom med skikkelige skuespillere,noe nytt og slutt å spille på sex. Kom med skikkelig innhold og handling!

• Nyttig 1
Skrevet

Sett syv episoder så langt. Liker serien veldig godt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er det og nakenhet. Kom med skikkelige skuespillere,noe nytt og slutt å spille på sex. Kom med skikkelig innhold og handling!

Denne serien spiller ikke på nakenhet og sex. Morsomt og ikke minst bra for kvaliteten at det er såpass mange kjente skuespillere med. Tenker det er litt stas for dem å få bli med her (de fleste av dem er sikkert Nesbø-fans som meg 😁), særlig siden jeg definitivt tror det kommer oppfølger(e) av serien på Netflix.

• Liker 6
Skrevet

Dårlig lyd, treigt, dårlig dialog og for monoton fremtoning av HH. 1 episode var mer enn nok.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er underholdt, og ler litt når de har mobilisert typ alle norske skuespillere til denne serien. Hver scene er "å der er hun/han". 

Lyden er dårlig som andre har nevnt, og jeg har problemer med å forstå dialog fordi det mumles så mye. Må ha på undertekst på i enkelte scener. Faktisk forstår jeg svenskene bedre enn de norske her. De er ikke like mumlete. 

Anonymkode: 68886...a64

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Momma skrev (46 minutter siden):

Denne serien spiller ikke på nakenhet og sex. Morsomt og ikke minst bra for kvaliteten at det er såpass mange kjente skuespillere med. Tenker det er litt stas for dem å få bli med her (de fleste av dem er sikkert Nesbø-fans som meg 😁), særlig siden jeg definitivt tror det kommer oppfølger(e) av serien på Netflix.

Sett hele serien? Står jo i avisen at det er sex og nakenhet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...