Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Vurderer å flytte ut fra Oslo og ned til Moss. Tittet på flere områder, men trekkes mot Kambo pga kort vei til togstasjon med parkering. Hvordan er området? 

Hvis det evt. er noen som vurderer å selge rekkehus/leilighet med 2/3+ soverom til under 4M, gi beskjed ;) 

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke der, men er kjent i området. Personlig syns jeg Kambo er veldig trist. Beklager! 

Anonymkode: b2760...dea

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke der norwaytwins bor? Du kan jo spørre dem. Poster video på YouTube hver dag.  

Anonymkode: eaefa...760

AnonymBruker
Skrevet

Kambo er vel greit nok, litt langt til alt. Kort vei til togstasjonen, men ganske mye dyrere å ta toget fra Kambo enn å kjøre til Sonsveien og ta toget derfra, sånn hvis parkeringsplass er viktig for deg. Fra Kambo til Sonsveien er det i underkant av 10 minutter å kjøre. 

Anonymkode: 1289f...c8a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjøhagen er finere. Du bruker Kambo da også. Kort avstand gratis parkering på Kambo . Nærme alt sjøen . Ingenting er langt å kjøre til eller ta toget til. Son er også fint. Men mere pes til stasjon .

Anonymkode: 60de1...0a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kambo er vel greit nok, litt langt til alt. Kort vei til togstasjonen, men ganske mye dyrere å ta toget fra Kambo enn å kjøre til Sonsveien og ta toget derfra, sånn hvis parkeringsplass er viktig for deg. Fra Kambo til Sonsveien er det i underkant av 10 minutter å kjøre. 

Er du egentlig kjent ?😂 hvor på Kambo holder du til.

Skrevet

Hva med Trolldalen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen som skal flytte velger bruke randoms på internett til å ta avgjørelsen. 

TS - du må sette deg på toget for å dra å besøke stedene godt før du bestemmer deg..

Anonymkode: 44558...2f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rett og slett fordi jeg opplever at området vil bli greit for oss. Men det er basert på å ha vært på visning og sett i området. Både ved Trolldalen og nærmere Kambo senter. 

Området frister pga nærhet til tog og skog rundt. Vi tittet i Øreåsen også. Men opplever at dette var et mye «kjedeligere» område. 

Allikevel, vi er ikke fra Moss, har aldri bodd i Moss - så da er det veldig nyttig med erfaringer :) Dere randoms vil ikke bestemme hvor vi havner, men innspill tas i mot med takk :D 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er du egentlig kjent ?😂 hvor på Kambo holder du til.

Jeg bor ikke på Kambo, men er der ofte. Jeg ville ikke bodd der selv, spesielt ikke hvis jeg hadde hatt behov til å pendle til Oslo. Månedskort fra Kambo til Oslo er over dobbelt så dyrt som fra Sonsveien, som igjen er parkeringskaos uten like. Jeg regner med at de som bor der syns det er ålreit, og at ikke alle ville bodd der jeg bor heller. 🤷🏼‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg bor ikke på Kambo, men er der ofte. Jeg ville ikke bodd der selv, spesielt ikke hvis jeg hadde hatt behov til å pendle til Oslo. Månedskort fra Kambo til Oslo er over dobbelt så dyrt som fra Sonsveien, som igjen er parkeringskaos uten like. Jeg regner med at de som bor der syns det er ålreit, og at ikke alle ville bodd der jeg bor heller. 🤷🏼‍♀️

Kan jeg spørre om det er noen annen grunn til at du ikke vil bo der? Er du kjent i områdene? Er det stor forskjell på området ved Kambo senter (Åvangen/Knuten) kontra ved Trolldalen/Skredderåsen?

Og angående tog: her er det nok noe jeg ikke har fått med meg i så fall? Når jeg sjekker pris er det 2300kr i mnd fra Sonsveien og 2400kr i mnd fra Kambo Stasjon? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ingen kaos alltid lett å parkere på Kambo. Gratis. I son er trangt å koster.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
leiakat skrev (7 minutter siden):

Kan jeg spørre om det er noen annen grunn til at du ikke vil bo der? Er du kjent i områdene? Er det stor forskjell på området ved Kambo senter (Åvangen/Knuten) kontra ved Trolldalen/Skredderåsen?

Og angående tog: her er det nok noe jeg ikke har fått med meg i så fall? Når jeg sjekker pris er det 2300kr i mnd fra Sonsveien og 2400kr i mnd fra Kambo Stasjon? 

Det er ikke så koselig rundt Kambo senter. Som jeg har nevnt tidligere burde du se på sjøhagen .

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så koselig rundt Kambo senter. Som jeg har nevnt tidligere burde du se på sjøhagen .

Okei, takk! Ja Sjøhagen ser fint ut. Men det må bli neste gang med litt mer i budsjett. Ser at det er vanskelig å finne rekkehus til under 4M der.

AnonymBruker
Skrevet

Nøkkeland eller området ved sykehuset (grindvold) er vel også et alternativ? Ganske nære (sykkelavstand) togstasjonen det og. 

Anonymkode: 5b333...48c

AnonymBruker
Skrevet
leiakat skrev (På 25.3.2026 den 19.35):

Hei :)

Vurderer å flytte ut fra Oslo og ned til Moss. Tittet på flere områder, men trekkes mot Kambo pga kort vei til togstasjon med parkering. Hvordan er området? 

Hvis det evt. er noen som vurderer å selge rekkehus/leilighet med 2/3+ soverom til under 4M, gi beskjed ;) 

Spørs hvor på Kambo. Sjøhagen er fint. Det er rett ved togstasjonen. Det er dog veldig dyrt å ta toget fra Kambo siden du kommer utenfor Ruter sitt område og må ha månedskort både for Akershus og Østfold. Fra Sonsveien trenger du kun Akershus. 

Anonymkode: 58835...805

AnonymBruker
Skrevet

Hva med pepperstad i Vestby? Heller ikke så langt fra togstasjon og heller ikke så dyrt. 

Anonymkode: 58835...805

AnonymBruker
Skrevet
leiakat skrev (53 minutter siden):

Okei, takk! Ja Sjøhagen ser fint ut. Men det må bli neste gang med litt mer i budsjett. Ser at det er vanskelig å finne rekkehus til under 4M der.

Det finnes andelsleiligheter også på sjøhagen. Med i en ordning. Vet ikke så mye om de.

AnonymBruker
Skrevet
leiakat skrev (4 timer siden):

Beklager, jeg har rota. Når du reiser fra Sonsveien havner du inn under ruters takstsystemer, og månedskortet er dyrere. Men, da får du også brukt samme månedskort på buss, trikk, T-bane osv. i Oslo og Akershus. Tar du toget fra Kambo til Oslo og for eksempel må ta t-bane videre  må du kjøpe månedskort hos både Vy og Ruter, som til sammen vil gi enn høyere pris enn fra Sonsveien.

Jeg er mest kjent i Nøkkeland/Sjøhagen-området. Generelt syns jeg området ikke er så veldig koselig, og Sjøhagen er preget av familier med god råd (og nesten utelukkende det). Jeg syns også at Kardemommeby-husene i Kulpeveien er lite pene, både utenpå og inni. Området skal bygges ut, men kapasiteten på Nøkkeland skole er allerede sprengt. Enn så lenge er det ikke vedtatt å bygge ut eller bygge ny skole i området. 

Kulpestranda er fin, da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Kambo og syns det er ganske ålreit sted å bo, 10 min med bil til sentrum, Kambo senteret har fin matbutikk, sushi fra Elisa Cafe er nydelig. Eneste er at felleskostnadene i borettslaget her jeg bor i er kjempe høyt, men hva er det som ikke er dyrt nå 😅

Anonymkode: 5ec8b...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...