Jens Skrevet 9. april 2006 #1 Del Skrevet 9. april 2006 Får ofte vondt i skinn leggen når jeg jogger, og lurer på hvilke joggesko som er best å jogge med ute i det fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Hvis du har beinhinnebetennelse (noe det høres ut som du har), så bør du først og fremst ta en pause fra løpinga. Finn alternativ treningsmetode ca. en måneds tid. I tillegg bør du kjøpe deg en varmekrem, f.eks Aloe Vera Heat Lotion som du daglig smører og masserer inn i leggen. Jeg har hatt beinhinnebetennelse og har det vel fremdeles siden det er "kronisk", når du først har fått det ligger det latent og vil blusse opp ved for mye belastning. Slutt å løpe på asfalt. Jeg kjøpte meg noen Asics løpesko. De kostet rundt 700 kr for et par år siden, og de er kjempegode å løpe på. De har veldig god demping. Men etter at jeg ble bevisst på beinhinnebetennelsen, så løper jeg ikke så ofte som jeg gjorde før, og etter hver løpetur masserer jeg leggene med varmekrem for å forebygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. april 2006 #3 Del Skrevet 9. april 2006 Det e rmange gode sko på markedet, men det er ikke sikkert at alle er like gode for din fot. jeg anbefaler deg en tur til fx Løplabbet hvor de ser på foten på speilkasse for å se hvordan du tråkker, de filmer på mølle etc. Da får du en sko som er bra for deg og akkurat dine føtter. Får du mye vondt i skinnleggen, kan du være på vei mot en benhinnebetennelse og det vil du ikke ha. Så få sjekket foten din og velg sko deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2006 #4 Del Skrevet 9. april 2006 Det er vanskelig å finne gode løpesko; de skal passe til løpestilen din, men det er faktisk også avhengig av hvor tung du er. En lett løper trenger en annen type demping enn en tyngre løper, for eksempel. Selv liker jeg Asics, og har et par derfra som jeg (dessverre) betalte 1700 for, men de er de beste skoene jeg noensinne har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 9. april 2006 #5 Del Skrevet 9. april 2006 Eg er også veldig plaga med beinhinnebetennelse, og eg kjøpte meg nokre Asics sko til ca. 1600 kroner (med gel i). Merka stor forskjell med eingong (var nesten som å springa på skyer ), men sjølve beinhinnebetennelsen har ikkje blitt betre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #6 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg signerer bare på det som allerede er skrevet; stikk innom Löplabbet. Jeg har også hatt de samme Asics-skoene i mange år nå, og er storfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #7 Del Skrevet 10. april 2006 Men,dere sier dere har hatt samme sko i flere år...Jeg som trener aerobic og step får høre at jeg helst bør bytte ut sko hvert år,siden skoene slites.De ser jo fortsatt ny ut,men luft osv er borte. Gjelder ikke dette for jogging også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2006 #8 Del Skrevet 10. april 2006 Man skal jo bytte sko oftere enn en gang i året, hvis man bruker de mye. Jeg har selv flere løpesko jeg bytter på å bruke, det samme gjelder aerobic-sko. Jeg fikk iallefall det tipset for å forebygge beinhinnebetennelse, fordi foten ikke skal bli vant til de samme skoene eller noe sånt. Selv er min favoritt Nike Perseus II Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 10. april 2006 #9 Del Skrevet 10. april 2006 Men,dere sier dere har hatt samme sko i flere år...Jeg som trener aerobic og step får høre at jeg helst bør bytte ut sko hvert år,siden skoene slites.De ser jo fortsatt ny ut,men luft osv er borte. Gjelder ikke dette for jogging også da? ← Tja, så lenge det går bra og skoene fungerer, så gidder ikke jeg å bytte dem ut. Jeg har riktignok byttet med noen andre i perioder og slikt, og jeg har også hatt treningsfrie perioder i løpet av de årene - så selv om jeg har hatt dem i veldig mange år, betyr ikke det i mitt tilfelle at de er brukt hver dag i like mange år. Men det er viktig å være obs på at skoene er i god stand mtp betennelser og slikt, men å følge regelen om 1 år slavisk, er ikke noen vits i synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. april 2006 #10 Del Skrevet 10. april 2006 Gummi er ferskvare, derfor forringes efekten av dem, enten du bruker dem eller de står i skapet, faktisk... men selvsagt blir de slitt også, om du bruker dem mye. Derfor anbefales det i hvert fall når man driver med saltrening at de byttes en gang i året om du trener to-tre ganger i uken. Sikkert noe sånt hva gjelder joggesko også. Er du i tvil om skoene dine fortsatt holder mål, ta med skoene og stikk innom en butikk og prøv et par nye og sammenlign med de gamle. Kjenner du forskjell er du klar for nye sko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 10. april 2006 #11 Del Skrevet 10. april 2006 Gummi er ferskvare, derfor forringes efekten av dem, enten du bruker dem eller de står i skapet, faktisk... Ok, det visste jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå