AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Når du står: - Drar du den ut av gylfen på buksa og tisser stående rett opp og ned? - Åpner du buksa og lar den henge over trusekanten? Eller ut gjennom gylfen på trusa, men med åpen bukse? Hvordan opplever du å tisse? Søler du på buksa eller på hendene? Faller strålen rett ned ved føttene eller langt frem? Har du hard stråle? Har du vinkel på strålen slik at strålen ikke står rett ut av penis, men nedover, eller oppover? Når du sitter: - Om sitter rett opp og ned og lar det står til, tisser du ned i do? Eller treffer du kanten/ringen? Eller over ringen og ut på gulvet? - Må du bøye den ned for å treffe ned i skåla? - Må du bøye overkroppen frem, og så bøye den ned for å treffe skåla? Veldig fint om du også kan skrive noe on penis, er den kort, lang, grower/shower? Jeg forstår at dette er et rart spørsmål, men jeg sliter med å tisse pga størrelse og form, og har vært hos urolog for en vurdering. Han sier at jeg er helt normal anatomisk, og at jeg er som «alle andre» Problemet mitt er at penis er kort, så om jeg står å tisser så søler jeg både på hendene og buksa. Jeg velger derfor å avstå fra å stå å tisse Når jeg sitter å tisser så må jeg bøye kroppen frem, og så bøye penis ned for å ikke treffe ringen / gulvet! Jeg føler denne situasjonen er unormal. Jeg kan ikke forstå at dette er «helt normalt» og at mange menn har det slik? Jeg blir glad for seriøse svar da dette er mentalt krevende for meg. Jeg føler meg unormal, mens urolog mener dette er «helt vanlig» - Hvem har rett? Anonymkode: c50c4...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Jeg kan svare på vegne av min mann, ut fra det jeg vet. Han sitter. Det er en grower og han må holde/bøye for at det ikke skal bli noe gris. Anonymkode: b8b4c...c6e
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Jeg har fått kun et svar. Blir veldig glad om flere menn kan svare, eller om damene kan svare ut fra hva de har sett og erfart? Anonymkode: c50c4...e2b
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Både min mann og min sønn, sitter Anonymkode: cacaf...25c
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Mannen min sitter når han tisser, hjemme ihvertfall. Han sprer beina, dytter penis ned og samler bena igjen før han tisser. Er usikker på om han søler når han gjør det slik, men tror ikke det? Han har normal/gjennomsnittlig størrelse på penis. Er du egentlig ute etter en bekreftelse på at din penis er kortere enn andres? Anonymkode: a9f1a...cff
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Mannen min sitter, ser ikke ut som det blir noe søl. Han tørker den etterpå. Størrelsen er ca 8 cm slapp tenker jeg. Anonymkode: 024ff...72e
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Jeg må ofte holde den ned når jeg sitter, ellers risikerer jeg at strålen går rett frem over kanten. For å ha kontroll over strålen når jeg står, må jeg dra forhuden tilbake. Ellers aner jeg ikke hvilken retning strålen går. Anonymkode: a936b...693
skeiv-ostepop Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars Jeg sitter. Om jeg må lene meg frem eller holde den nede avhenger av mye, men i slapp tilstand holder det at jeg sitter lett forover og alt ordner seg da naturlig. Står kun om jeg må på do på tur i skauen/til fjells, eller er på et veldig grisete offentlig toalett.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars Jeg er trådstarter Som sagt så har jeg utfordringer med å tisse uten å søle. Når jeg står å tisser så søler jeg på buksa/hånda, og når jeg sitter så er føles det unaturlig / feil å måtte gjøre flere grep for å få til tissing. Jeg har vært hos urolog for vurdering, og han virker ikke å forstå utfordringen, eller være villig til å lytte eller sette seg inn i min situasjon. Jeg kan ikke stå å tisse, da lukter det urin av meg etterpå. Det å sitte å tisse er jo i selv ok, men jeg kan ikke sitte å tisse uten å bøye overkroppen frem, for så å ha hånda ned i skålen for å dytte penis ned. Dette medfører noen ganger at hånda kommer borti ringen, og feks i et offentlig toalett så betyr det at hånda mi kommer borti andres urin. Det er jo en kjensgjerning at menn er uhygieniske og gjerne tisser med ringen nede. Føles ikke akkurat godt å oppleve slikt Det er nedverdigende, jeg føler at det «er noe feil» med meg. Det føles som at jeg har mer styr med å tisse enn andre og det er vanskelig for meg følelsesmessig. Jeg vurderer derfor penisoperasjonen «ligamentolysis» for å forstørre penis, men urologen sier at jeg ikke burde gjøre det pga risiko. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg bare har det ikke bra med meg selv pga dette. Penis er sterkt knyttet til identiteten som mann, og dette gjør at jeg ikke føler meg som en mann om dere skjønner. Det er noe feil med min penis, og penis = mann, så jeg er ikke en skikkelig mann Jeg forstår at dette høres umodent ut, men dette er virkelig et stort issue for meg, og veldig mye skamfølelse og depresjon rundt dette Jeg prøver vel kanskje å høre om det finnes andre i min situasjon. Jeg vet ikke, jeg bare har det vanskelig. Jeg har gått til psykolog / sexolog for å få hjelp, men hovedproblemet er å akseptere meg selv, og det klarer jeg ikke. Takk Anonymkode: c50c4...e2b
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 13.33): Når du står: - Drar du den ut av gylfen på buksa og tisser stående rett opp og ned? - Åpner du buksa og lar den henge over trusekanten? Eller ut gjennom gylfen på trusa, men med åpen bukse? Anonymkode: c50c4...e2b Aldri ut gjennom gylfen. Åpner knapp og zipper litt ned, vipper den ut og tar forsiktig innerst ved roten for styring. AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 13.33): Hvordan opplever du å tisse? Søler du på buksa eller på hendene? Faller strålen rett ned ved føttene eller langt frem? Har du hard stråle? Har du vinkel på strålen slik at strålen ikke står rett ut av penis, men nedover, eller oppover? Anonymkode: c50c4...e2b Søler normalt ingenting. Kan bli bittelitt søl hvis jeg undervurderer eller overvurderer styrken på strålen akkurat idet strålen begynner. I så fall tørker jeg etter meg. Strålen havner der jeg styrer den. Kunne ikke falt meg inn å ikke holde i penis når jeg står og pisser. AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 13.33): Når du sitter: - Om sitter rett opp og ned og lar det står til, tisser du ned i do? Eller treffer du kanten/ringen? Eller over ringen og ut på gulvet? - Må du bøye den ned for å treffe ned i skåla? - Må du bøye overkroppen frem, og så bøye den ned for å treffe skåla? Anonymkode: c50c4...e2b Jeg har en vane med å bøye den forsiktig ned før start, for jeg har en veldig sjelden gang (da jeg ikke hadde denne vanen) opplevd at urinen treffer kanten og renner ned fra under ringen. Men i praksis er det ikke noe problem så lenge jeg forsikrer meg om at den henger litt nedover, noe den gjør naturlig. Så ja, jeg bøyer for sikkerhets skyld, men da med ett «dytt» før jeg begynner. Holder den ikke nede. Må ikke bøye kroppen noe, nei. Men jeg sitter jo kun de gangene jeg også skal mer enn kun å pisse, og da påvirkes nå kroppsbevegelsene også litt av det. Så tørker jeg raskt av med papir etterpå uansett. Være seg stående eller sittende. AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 13.33): Veldig fint om du også kan skrive noe on penis, er den kort, lang, grower/shower? Anonymkode: c50c4...e2b Jeg er en grower, så i slapp tilstand er den antagelig ikke så voldsomt stor. Erigert er den stor, 18-19 cm og tykk, så mulig den ikke oppleves så liten i slapp tilstand sammenlignet med de som er små generelt. Har tross alt ikke sett nøye på så mange andre slappe peniser. Anonymkode: d5c3f...29e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Skrevet 26. mars Ellers tviler jeg ikke på at urologer vet hva de snakker om, og jeg ville stolt på det urologen sa. Så er det klart urologi og psykologi er ulike fag, så du kan nå være veldig plaget av dette uansett. Men at problemet sitter i hodet og ikke i underlivet virker nå ganske klart. Så håper jeg du også kommer frem til at løsningen sitter samme sted. Så lenge funksjonen er intakt ville jeg vært veldig forsiktig med å gjennomføre operasjoner. Du er født som du er født og du fungerer, og jeg håper du etter hvert på et eller annet vis klarer å slå deg til ro med det. Så er det selvfølgelig lett for meg, som har stor penis og ingen komplekser rundt dette, å bare si «lev med det». Anonymkode: d5c3f...29e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Skrevet 26. mars Hvorfor man skal skamme seg selv over et lite* praktisk problem med å tisse? Har du laget penisen din selv og gjort en dårlig jobb, liksom? Slurva? Du er jo født med den. Hvorfor skal man skamme seg over noe man ikke kan noen ting for? Det er ikke farlig at handa kommer borti ringen på offentlig toalett. Man skal uansett vaske hendene. Hvor ofte bruker du offentlig toalett anyway? Jeg er nok enig med AB...29e. Jeg tror løsningen sitter i hodet og tenker at en slik skam- og depresjonsfølelse henger sammen med noe dypere. Den vil muligens bytte plass dersom penis blir fikset. Hvis du går for operasjon og penis ikke blir helt fikset slik du ønsket eller du får en skade, hva skjer da? *For meg fremstår dette som et lite problem sånn rent praktisk. Beklager at jeg sier det. Jeg hører at du sier det er et stort problem for deg og jeg tror på at du opplever det slik. Anonymkode: b8b4c...c6e
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så er det selvfølgelig lett for meg, som har stor penis og ingen komplekser rundt dette, å bare si «lev med det». Ja, jeg tror desverre det er vanskelig for deg med stor penis å sette seg inn i hvordan en slik ting kan påvirke. Hadde jeg bare hatt en penis på gjennomsnittet så hadde helt sikkert livet mitt vært bedre. Jeg er helt i nedre grense, men ikke micropenis. Svaret fra urologen var at det finned noen som har micropenis, og at jeg ikke hadde «rett til å klage» men, ja….Det er ikke lett å være meg. Jeg bruker så utrolig mye energi på dette og går bare i ring der jeg skammer meg dypt og enormt mye, hver eneste dag Det å ikke ha komplekser slik du snakket om et ikke noe jeg klarer å relatere meg til! Jeg har på en måte formet mitt liv rundt dette. Jeg tenker at jeg er lite mandig, lite attraktiv og feil. Dette har medført livslang selvpining som har gjort at jeg er forferdelig sjenert og selvutslettende. Det har gjort at jeg mobbes, utnyttes, manipuleres og utnyttes, for hvordan skal jeg kunne stå opp for meg selv når jeg er så mislykket. Hele min identitet og personlighet har utgangspunkt i at jeg er feil. Jeg kan ikke utbrodere for mye, for da blir innlegget slettet, men dere forstår at mitt liv føles verdiløst både for meg og andre. Hvorfor skulle noen velge meg med så dårlig selvtillit og selvbilde? Så en ting er at jeg fysisk føler meg feil, men jeg er også mentalt ødelagt og jeg har ikke råd til all den hjelpen jeg trenger. Psykolog er så kostbart, og krever mange timer. Jeg har prøvd psykolog tidligere, men ikke egentlig fått hjelp fordi jeg ikke hadde råd til å forsette Anonymkode: c50c4...e2b
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Skrevet 26. mars Mannen min også sitter etter mye søl på gulvet. Det var veldig grisete. Nå ingen søling Anonymkode: 97c6a...a89
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Skrevet 26. mars Kvinne her: Ut fra det jeg har sett så har selv mannfolk med gjennomsnitlig penis måtte dytte den ned for å ikke tisse fremover. Antar det er ballene som "løfter" den og skaper den vinkelen. Jeg har aldri reagert med "wtf!!!" Når jeg har sett en mann sitte og tisse og måtte holde penisen nedover. Jeg ville vært mest opptatt av om det er vondt å tisse, om du klarer å tømme blære ordentlig og det faktum at det er sunnere å sitte i TILLEGG til at du ikke får masse mikrodråper med urin over "hele badet" når du sitter. Anonymkode: ac4ea...e1b
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Skrevet 26. mars Det kommer an på hvor god tid jeg har og hvilket behov jeg har. Har jeg god tid sitter jeg. Eneste stedet jeg får tatt meg en velfortjent pustepause. Har jeg dårlig tid eller ikke behov for den pustepausen står jeg. Når jeg står - Åpner du buksen og lar den henge over trusekanten. - Drar forhuden litt bak for å unngå å gris. - Søler ikke på bukse eller hender. - Lar det stå til. - Type stråle varierer. Når jeg sitter - Sitter helt vanlig, noen ganger må jeg holde den så den ikke kommer borti kanten. Dette er grunnet størrelsen der og da og om testiklene er hard eller slapp. Anonymkode: 9db0f...038
AnonymBruker Skrevet 26. mars #18 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg tror desverre det er vanskelig for deg med stor penis å sette seg inn i hvordan en slik ting kan påvirke. Hadde jeg bare hatt en penis på gjennomsnittet så hadde helt sikkert livet mitt vært bedre. Jeg er helt i nedre grense, men ikke micropenis. Svaret fra urologen var at det finned noen som har micropenis, og at jeg ikke hadde «rett til å klage» men, ja….Det er ikke lett å være meg. Jeg bruker så utrolig mye energi på dette og går bare i ring der jeg skammer meg dypt og enormt mye, hver eneste dag Det å ikke ha komplekser slik du snakket om et ikke noe jeg klarer å relatere meg til! Jeg har på en måte formet mitt liv rundt dette. Jeg tenker at jeg er lite mandig, lite attraktiv og feil. Dette har medført livslang selvpining som har gjort at jeg er forferdelig sjenert og selvutslettende. Det har gjort at jeg mobbes, utnyttes, manipuleres og utnyttes, for hvordan skal jeg kunne stå opp for meg selv når jeg er så mislykket. Hele min identitet og personlighet har utgangspunkt i at jeg er feil. Jeg kan ikke utbrodere for mye, for da blir innlegget slettet, men dere forstår at mitt liv føles verdiløst både for meg og andre. Hvorfor skulle noen velge meg med så dårlig selvtillit og selvbilde? Så en ting er at jeg fysisk føler meg feil, men jeg er også mentalt ødelagt og jeg har ikke råd til all den hjelpen jeg trenger. Psykolog er så kostbart, og krever mange timer. Jeg har prøvd psykolog tidligere, men ikke egentlig fått hjelp fordi jeg ikke hadde råd til å forsette Anonymkode: c50c4...e2b Meg over her; Det er vondt å ha det slik. Jeg er som sagt kvinne og kan ikke relatere til det med penis, men fra jeg var ca 11 til jeg var 32 gikk jeg rundt og følte at kroppen min var feil, skammet meg. Har slitt med spiseforstyrrelse osv. Jeg gikk til psykolog i mange år, offentlig. Har du forsøkt å komme i kontakt med offentlig psykolog? Det høres på meg som det kunne være fint for deg. Jeg er i dag glad i meg selv og lar ikke utseendet på kroppen min bety noe. Brystene mine ser objektivt verre ut enn for 10 år siden, det samme gjør vel egentlig alt. Den fysiske helsen min er på bånn og det ER mye feil med meg. Allikevel har jeg funnet en ro og trygghet ved at jeg er bra nok slik jeg er. Til tross for håpløs helse og noen medfødte skavanker. Jeg skriver dette for å vise deg at selv om ting oppleves vanskelig, overveldende og kanskje umulig nå, så trenger det ikke være slik for alltid. Hvordan vi opplever verden og oss selv kan endres radikalt, også i positiv retning. Jeg er helt sikker på at du er bra nok akkurat slik du er og du fortjener ikke å bli utnyttet eller at andre er kjipe mot deg. Du har lov til å sette grenser og å forvente ting av andre. Ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: ac4ea...e1b
AnonymBruker Skrevet 26. mars #19 Skrevet 26. mars Jeg drar ned smekken, finner frem snabelen, tisser, rister snabelen og drap opp smekken igjen. Noen ganger vasker jeg hendene etterpå. Anonymkode: a9eb8...80a
AnonymBruker Skrevet 26. mars #20 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, jeg tror desverre det er vanskelig for deg med stor penis å sette seg inn i hvordan en slik ting kan påvirke. Hadde jeg bare hatt en penis på gjennomsnittet så hadde helt sikkert livet mitt vært bedre. Anonymkode: c50c4...e2b Helt sikkert. Som sagt, lett for meg å si at du bare må finne deg i det og tenke positivt. Jeg har hatt mange usikkerheter, falt ut av skolen og vært i DPS-verdenen i flere år og det ene med det andre, selv om ting har endt veldig godt. Men jeg har aldri følt at det er noe «galt» med manndommen, hverken bokstavelig eller i overført betydning. Etter mine begreper er det ingenting i veien med din heller, men det hjelper nå ikke deg at en anonym kis på Kvinneguiden sier det. Viktigere, om enn deprimerende, er at sannsynligheten nok er stor for at en slik operasjon heller ikke retter opp i følelsen. Tvert imot risikerer du skade, eller i det minste at du føler at du ikke engang fikk det bedre av såpass drastiske tiltak. Det er et tiltak preget av desperasjon, men da bør det i det minste være siste utvei - og det virker ikke som alle andre spor er forfulgt helt ut ennå. Tanken på at en operasjon kanskje ikke nytter gjør vel bare hverdagen enda mer uutholdelig, frykter jeg. Poenget mitt er mest at dette sitter mest i hodet, siden anatomien fungerer, selv om den ikke er tilfredsstillende. Det betyr overhodet ikke at det er noe enklere å gjøre noe med det. Men hvis det som gjorde at du ga opp psykologi-sporet var kostnader mer enn at det syntes helt verdiløst, da synes jeg i hvert fall du bør sette alle kluter til å forfølge det videre. Du kan ikke trylle frem penger, men det finnes psykologer med driftsavtale, og det finnes leger som nok kan være villige til å henvise deg til slikt hvis de først forstår hvor altoverskyggende dette er. Jeg ble henvist og tatt imot for plager som, selv om de ikke skal underdrives, neppe var vesentlig verre enn det du skisserer. Anonymkode: d5c3f...29e 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå