AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Hei, jeg elsker Synne Vo! Anonymkode: 9f18d...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars Flink til å synge, men jeg sliter med dialekten. Høres ut som hun er fra Brønnøysund, men ikke helt, eller noe annet merkelig i en hybrid av ulike dialekter. Blir ikke klok på den og veldig slitsomt å høre på. Anonymkode: 095f3...961 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Hun er veldig søt, men sangene hennes er helt like. Anonymkode: e9b15...bd7 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars Datteren hadde oppgave om henne på skolen og det var sååå viktig for henne å prate og synge dialekt - så viktig at mange ikke forstår henne. Selv kommer jeg fra kysten på Østlandet, med en gang jeg flyttet fra hjemstedet mitt så la jeg fra meg alle veldig lokale uttrykk, for hvorfor gjøre kommunikasjonen dårligere? Handler ikke om jeg er stolt eller ikke av dialekten min, men at hvis jeg krever at andre bare forstår alle ord jeg bruker så vil de synes det er ubehagelig og vil måtte spørre hva jeg mener. Mange dialekter har mye «vanskeligere» ord enn jeg er oppvokst med og mange har 0 forutsetninger for å forstå de når de har møtt kanskje bare EN person fra det stedet, og bruker de mye dialektord kunne det like gjerne vært gresk. Man kan si at man lærer av vane, men de fleste møter ikke mange med veldig mye dialektord fra samme sted mange ganger. Anonymkode: ec5ff...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars Nope. Forferdelig kjedelig og intetsigende. Som alle disse. Anonymkode: 38ee4...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars Hun er flink til å skrive sanger synes jeg. Jeg visste ikke hvem hun var før Hver gang vi møtes, og jeg synes hun mumler forferdelig mye, nesten litt "sutrete" på en måte. Dialekten er grei nok å forstå i seg selv, hvis det ikke var for det... Vi er vel vant til ulike dialekter i dagens samfunn? Anonymkode: 46d59...b85 1
Hirondelle Skrevet 21. mars #7 Skrevet 21. mars Når jeg leser kommentarene her skjønner jeg hvorfor det er så ekstremt viktig at folk holder på dialektene sine, og at de representeres av kjendiser, kunstnere, artister, politikere, tv-profiler etc. Grunnen til at nordmenn er gode i språk, er fordi vi har store forskjeller i dialekter i vårt langstrakte land. Det er bredden som gjør oss språkdyktige. Forventer du at andre skal legge fra seg dialekten sin, så bidrar du til at vi taper det språklige mangfoldet og styrken vår! 5 1 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Skrevet 21. mars Hirondelle skrev (5 minutter siden): Når jeg leser kommentarene her skjønner jeg hvorfor det er så ekstremt viktig at folk holder på dialektene sine, og at de representeres av kjendiser, kunstnere, artister, politikere, tv-profiler etc. Grunnen til at nordmenn er gode i språk, er fordi vi har store forskjeller i dialekter i vårt langstrakte land. Det er bredden som gjør oss språkdyktige. Forventer du at andre skal legge fra seg dialekten sin, så bidrar du til at vi taper det språklige mangfoldet og styrken vår! Helt enig. Blir sjokkert. Anonymkode: f78d8...d0b 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er veldig søt, men sangene hennes er helt like. Anonymkode: e9b15...bd7 Det er liksom temat i sangene hennes da og manga artister har liksom ca samme melodi i en del av sangene sine, men skjønner. Anonymkode: 9f18d...8e2
Fillerist Skrevet 21. mars #10 Skrevet 21. mars Ja, jeg liker Synne Vo, setter spesielt pris på at hun synger på dialekt. 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Skrevet 21. mars Fillerist skrev (Akkurat nå): Ja, jeg liker Synne Vo, setter spesielt pris på at hun synger på dialekt. Jeg er enig! Det er fint at noen tør å vise fram dialekten din👏🏻 Anonymkode: 9f18d...8e2 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Skrevet 21. mars Jeg har ingenting imor dialekten eller henne som person. Men synes hun har litt irriterende måte å synge på. Synes heller ikke tekstene er så bra. Så jeg hører ikke på henne Anonymkode: 5e663...47d 2
tuva6712 Skrevet 21. mars #13 Skrevet 21. mars Fillerist skrev (3 timer siden): Ja, jeg liker Synne Vo, setter spesielt pris på at hun synger på dialekt. Jeg er enig! Det er fint at noen tør å vise fram dialekten din👏🏻 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Flink til å synge, men jeg sliter med dialekten. Høres ut som hun er fra Brønnøysund, men ikke helt, eller noe annet merkelig i en hybrid av ulike dialekter. Blir ikke klok på den og veldig slitsomt å høre på. Anonymkode: 095f3...961 Altså, det er over 580 km fra Lesja til Brønnøysund! Du bommer fullstendig og viser at du ikke har peiling på norske dialekter. Anonymkode: 66adb...6d1 4 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars Ja, absolutt! Og dette må da være en av de aller enkleste dialektene å forstå. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Syns musikken er veldig kjedelig, men dialekten har jeg ingen problemer med. Anonymkode: 5bd3a...f6a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Datteren hadde oppgave om henne på skolen og det var sååå viktig for henne å prate og synge dialekt - så viktig at mange ikke forstår henne. Selv kommer jeg fra kysten på Østlandet, med en gang jeg flyttet fra hjemstedet mitt så la jeg fra meg alle veldig lokale uttrykk, for hvorfor gjøre kommunikasjonen dårligere? Handler ikke om jeg er stolt eller ikke av dialekten min, men at hvis jeg krever at andre bare forstår alle ord jeg bruker så vil de synes det er ubehagelig og vil måtte spørre hva jeg mener. Mange dialekter har mye «vanskeligere» ord enn jeg er oppvokst med og mange har 0 forutsetninger for å forstå de når de har møtt kanskje bare EN person fra det stedet, og bruker de mye dialektord kunne det like gjerne vært gresk. Man kan si at man lærer av vane, men de fleste møter ikke mange med veldig mye dialektord fra samme sted mange ganger. Anonymkode: ec5ff...1a3 Nå høres du ut som en veldig typisk østlending... Alle fordommer vi har - check! 😅 Anonymkode: 5bd3a...f6a 5 2
tuva6712 Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars CrazyCatLady2500 skrev (7 minutter siden): Ja, absolutt! Og dette må da være en av de aller enkleste dialektene å forstå. Det tenker jeg også! Setesdal er vel isåfall like vanskelig å forstå 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #20 Skrevet 22. mars Det er mange her som er veldig negative, og sier at Synne Vo sine tekster er dårlig, kjedelig og veldig like. Det er bare meninger fra forskjellige folk, men da er min mening at de som siar at Synne Vo sone tekster er dårlige har ingen peil på musikk. Synne Vo er låtskriver og sanger. Hun bearbeider tekstene sine kjempe fint. Mange låtskrivere har et tema når de skriver låter, mange har også noen av de samme ordene som gjør låta gjenkjennelig til artisten. Synne Vo er en kjempe dyktig låtskriver og sanger. Hun har skrevet låter for mange kjente artister og vunnet Spellemannprisen osv. Hun har vært med å skrive: slå hjerte slå, smilet i ditt eget speil, bare når det regner og hun har skrevet gonna be alright til filmen Børning 3 Anonymkode: 9f18d...8e2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå