Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal søke startlån i Trondheim kommune i okt/nov i år.

For dere som har søkt/fått innvilget,kommer kommunen med haugevis av krav,eller fikk dere kjøpe innenfor rammen uten mye til krav?

Hvor lenge måtte dere vente på svar på søknaden? Ser det nå er 3 mnd behandlingstid,men har hørt det går raskere.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk innvilget i fjor. Var noen krav til bolig, men ikke noe hårreisende. Kunne f.eks ikke være oppussingsobjekt og grense på fellesgjeld pr.mnd. 

Endte opp med å kjøpe leilighet langt under finansieringsbeviset, så godkjenning av kjøpet gikk raskt. Jeg ville kalt det stort behov for oppusing, men kun overflate, så alt kan man gjøre selv. Var derfor jeg fikk den billig😂

Tok 5 måneder før jeg fikk svar. 

Anonymkode: 746fe...38b

AnonymBruker
Skrevet

Søkte i mai, fikk avslag i oktober. 

Anonymkode: 4bc00...060

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ung ufør i mai 2024, søkte om startlån bare noen dager etterpå. Fikk innvilget i august 2024 - så det gikk fort.

Anonymkode: d65b8...da9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk innvilget i fjor. Var noen krav til bolig, men ikke noe hårreisende. Kunne f.eks ikke være oppussingsobjekt og grense på fellesgjeld pr.mnd. 

Endte opp med å kjøpe leilighet langt under finansieringsbeviset, så godkjenning av kjøpet gikk raskt. Jeg ville kalt det stort behov for oppusing, men kun overflate, så alt kan man gjøre selv. Var derfor jeg fikk den billig😂

Tok 5 måneder før jeg fikk svar. 

Anonymkode: 746fe...38b

Hvor mye var taket på fellesgjeld?

Vi er to stk,inntekt på rundt 950k,ingen barn eller gjeld

Har vært i kontakt med kommunen og fått klarsignal til å søke når tiden er inne 

Ønsker oss til Kattem,men der er fellesgjelden høy siden alt er inkludert i husleien 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ble ung ufør i mai 2024, søkte om startlån bare noen dager etterpå. Fikk innvilget i august 2024 - så det gikk fort.

Anonymkode: d65b8...da9

Gratulerer 🥳 Vi har liksom låst oss til Kattem grunnet oppvarming og varmtvann inkl i husleie. Jeg har revmatisme så gunstig at jeg kan ta lange varme dusjer,og kan ha god varme innendørs uten å bekymre meg for strømregningen. Der er det dessverre høy husleie,så spørs hva de sier på det…. 😮‍💨 Hvor endte du opp med å kjøpe? 

AnonymBruker
Skrevet
Likka skrev (5 minutter siden):

Gratulerer 🥳 Vi har liksom låst oss til Kattem grunnet oppvarming og varmtvann inkl i husleie. Jeg har revmatisme så gunstig at jeg kan ta lange varme dusjer,og kan ha god varme innendørs uten å bekymre meg for strømregningen. Der er det dessverre høy husleie,så spørs hva de sier på det…. 😮‍💨 Hvor endte du opp med å kjøpe? 

Det er oppvarming og varmvann inkludert i fellesutgiftene over hele byen, mange slike leiligheter på Heimdal f.eks. Jeg har det og jeg bor på Lade.

Men det er overkommelige priser på Kattem. Jeg vil tro at det til syvende og sist er viktigst at dere får kjøpt en bolig, så det ordner seg nok 😊

Da jeg hadde startlån var det lurt å søke så tidlig på året som mulig, fordi de har et budsjett per år som blir brukt opp før året er omme. Den gang var det ikke noe vits i å søke etter september. Vi måtte vente til januar, og da fikk vi det innvilget ila. 3 måneder. Vet ikke om det er slik enda.

Anonymkode: c201f...d49

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er oppvarming og varmvann inkludert i fellesutgiftene over hele byen, mange slike leiligheter på Heimdal f.eks. Jeg har det og jeg bor på Lade.

Men det er overkommelige priser på Kattem. Jeg vil tro at det til syvende og sist er viktigst at dere får kjøpt en bolig, så det ordner seg nok 😊

Da jeg hadde startlån var det lurt å søke så tidlig på året som mulig, fordi de har et budsjett per år som blir brukt opp før året er omme. Den gang var det ikke noe vits i å søke etter september. Vi måtte vente til januar, og da fikk vi det innvilget ila. 3 måneder. Vet ikke om det er slik enda.

Anonymkode: c201f...d49

Potten i Trondheim kommune har ikke blitt tom på mange år,så man kan søke hele året nå 🙂

Bodde 6 år på Kattem og trivdes veldig godt,bor faktisk på Lade i en leid leilighet nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Søkte i mai, fikk avslag i oktober. 

Anonymkode: 4bc00...060

Så kjedelig at du fikk avslag 😳 Vi håper jo på at lånet blir innvilget,men man vet jo aldri

AnonymBruker
Skrevet
Likka skrev (53 minutter siden):

Vi har liksom låst oss til Kattem grunnet oppvarming og varmtvann inkl i husleie.

Stort sett alt av nyere dato i Trondheim er tilknyttet fjernvarmeanlegget, så nå har du hele kommunen til disposisjon hvis du vil flytte på deg.

Anonymkode: 8e4b7...b17

AnonymBruker
Skrevet
Likka skrev (2 timer siden):

Hvis det er snakk om fjernvarme må du uansett betale for forbruket. Selv om du betaler et beløp per måned, får du et oppgjør som regel en gang i året. Du sparer altså ingenting på at det er "inkludert" i husleia.

Anonymkode: 82442...460

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 12.11):

Hvis det er snakk om fjernvarme må du uansett betale for forbruket. Selv om du betaler et beløp per måned, får du et oppgjør som regel en gang i året. Du sparer altså ingenting på at det er "inkludert" i husleia.

Anonymkode: 82442...460

Ingen oppgjør på varmtvann/oppvarming på Kattem.

Det ligger allerede innbakt i husleien,bodde der i 6 år tidligere,så vet hvordan det fungerer 

Har en god del kroniske sykdommer,så uaktuelt med leilighet i 4 etg uten heis f.eks,da jeg ikke kan gå så mye i trapp.

Vi har vel kun 2 «krav»,egen inngang og ikke åpen stue/kjøkkenløsning 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...