Gå til innhold

Bruker dere lang tid på henting ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kratos skrev (2 timer siden):

Så lenge man ikke står og prater med de ansatte, hvorfor har underbemanning noe å si ved henting…?

Fordi jeg tenker at det er viktigere at dem passer på barna de har ansvar for enn at de skal stå å prate med meg om et barn. 

Anonymkode: e6e2d...d6e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når dere henter i barnehagen . «Henger» dere der en stund. Eller tar dere med ungen å går med en gang ? Hva er vanlig ? Om de er ute og ungen ikke vil hjem er det da ok å være der en stund? 

Anonymkode: 602d5...f13

Jeg prøver å ikke bruke for mye tid, men slår av en prat med en av lærerne/ansatte eller foreldre om de/vi har tid. Så jeg ser det an. Ser personen an også. Noen av dem elsker å prate,mens andre er slitne på slutten av dagen og har ikke behov for så mye prat. Det er viktig for meg å het godt forhold til personalet i bhg. 

Anonymkode: c7523...810

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker vanligvis ca 5-10 minutt. Spørs på hvor mye vått og skittent tøy som skal med fra garderoben.

Det er en far som bruker så sinnsykt med tid hos oss, jeg rekker å hente både barn i barnehagen og kjøre t/r skolen og plukke opp skolebarnet før han kommer seg ut av barnehagen. Han er noe så hinsides omstendelig, jeg hadde fått helt fnatt om jeg var ansatt på avdelingen der hans barn går. Når det er barnas mor som henter er det unnagjort på normaltid, 5-10 minutt.

Anonymkode: 6a78c...df0

Hvordan vet du det? Drar du tilbake til bhg etter å ha hentet i både bhg og skole bare for å sjekke?

Anonymkode: 5f86b...da6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 5 min på å hente tvillingene mine. Har respekt for at de ansatte har det travelt eller er slitne. 

Anonymkode: 7b402...fd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker litt tid i garderoben, på å gi nærhet, trøst og ofte en matbit pga det er en kjøretur på 3 mil og det er ikke gøy med et hylgråtende barn i baksetet. Men det pleier ikke være andre barn i garderoben samtidig under henting.

Anonymkode: 21675...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å være nokså rask. Kan slå av en kort prat med de ansatte. Det hender barnet ikke vil hjem, gir henne som regel noen minutter til å avslutte det hun driver med. Det skjer ofte at hun løper tilbake igjen til avdelingen når vi er i garderoben, så da tar det jo litt mer tid…

Anonymkode: 72ad7...163

AnonymBruker
Skrevet

30-45 minutter ??? De ansatte må jo klikke ! Helt horribelt. Plager disse mennene de ansatte med prating da eller suller de rundt i garderoben på egen hånd ? Vil ikke barnehagen si fra om at dette ikke er ok ?

Han klarer ikke sette grenser for barna, og når de sier de vil leke mer, så står han og venter 😅 

Anonymkode: d91b4...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på flere ting. Om jenta vil gå så drar vi med en gang, om hun bare skal gjøre ferdig noe og jeg har tid så får hun gjøre seg ferdig (men står ikke og prater med de ansatte).

Av erfaring vet jeg at vi kommer oss av gårde fortere om hun får gjøre seg ferdig. 
Jeg har opplevd å bli spurt om jeg kan slukke lyset når jeg går, for så å sitte alene med henne i enda et kvarter før jeg får henne med(dette var før stengetid i barnehagen, men de flyttet seg til et annet bygg). Og nei, jeg kan ikke bare bære med meg en hylende og sprellende 4-åring uten ytterklær og sko i -17.

Er det forsvarlig og det haster bærer jeg henne med meg, men det også tar såpass med tid (få med alt med et sprellende barn som løper inn i bhg igjen om jeg slipper taket tar tid) at jeg tror det ville tatt like lang tid, og vært mindre forstyrrende om jeg venta. 

Ofte bruker jeg lenger tid enn nødvendig fordi ansatte oppsøker meg, oftest fordi de vil høre hvordan det går med storebror som har begynt på skolen eller de har ting å fortelle fra dagen som var. 

Anonymkode: 02aaa...e69

AnonymBruker
Skrevet

Ute kan vi henge litt om ungen ikke er ferdig å leke. Fint å snakke med andre foreldre. 

Inne, absolutt nei. Garderoben er ikke større enn den må være og sånne som ikke kan komme seg avgårde skaper rett og slett kaos der inne. Jeg gir meg til kjenne, henter boks og flaske på bordet der de blir plassert for henting, ser kjapt over kleskurven og yttertøyet mens ungene kler på seg jakke og sko, sjekker at personalet får med seg at vi går og ikke vil meg noe, og så er det rett ut døren. Tar to-tre minutter. 

Anonymkode: 0ff2b...f9d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2-5 minutter. Jeg er der for å hente, og det er det jeg gjør. Er ikke interessert i å bruke tid på å snakke med de som jobber der. Regner med de gir beskjed om det er noe jeg trenger å vite, enten ved å si det ved henting/levering eller at de skrivrt melding på app-en.

Anonymkode: 337aa...932

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke hyggelig for de barna du "tar" den ansatte fra. Det blir en hel mindre voksen til å hjelpe inn i lek, forebygge, reguleringssyøtte osv.

Jobber selv i bhg og har aldri lengre samtaler med de voksne i mitt barns bhg. Utenom foreldresamtaler og om det er noe spesielt (noe det aldri har vært).

Anonymkode: 69522...237

Heldigvis jobber ikke du i vår bhg. 

Anonymkode: 983d6...8b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når dere henter i barnehagen . «Henger» dere der en stund. Eller tar dere med ungen å går med en gang ? Hva er vanlig ? Om de er ute og ungen ikke vil hjem er det da ok å være der en stund? 

Tar med/kler på pg drar. Maks 5 min innenfor barnehagens gjerdet.

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg tenker at det er viktigere at dem passer på barna de har ansvar for enn at de skal stå å prate med meg om et barn. 

Anonymkode: e6e2d...d6e

Les innlegget du svarer på.

Skrevet

Bruker en rundt 15 min på 2 barn til sammen. Yngste vrir seg gjerne, eller prøver å stikke av fra påkledning. Ofte gråtanfall fordi han ikke får det slik han vil også, så må bruke tid på å trøste. Mye av tiden går på å kle på minste, og den eldste blir lett distrahert av andre ting når han skal kle på seg, så ting tar tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på flere ting. Om jenta vil gå så drar vi med en gang, om hun bare skal gjøre ferdig noe og jeg har tid så får hun gjøre seg ferdig (men står ikke og prater med de ansatte).

Av erfaring vet jeg at vi kommer oss av gårde fortere om hun får gjøre seg ferdig. 
Jeg har opplevd å bli spurt om jeg kan slukke lyset når jeg går, for så å sitte alene med henne i enda et kvarter før jeg får henne med(dette var før stengetid i barnehagen, men de flyttet seg til et annet bygg). Og nei, jeg kan ikke bare bære med meg en hylende og sprellende 4-åring uten ytterklær og sko i -17.

Er det forsvarlig og det haster bærer jeg henne med meg, men det også tar såpass med tid (få med alt med et sprellende barn som løper inn i bhg igjen om jeg slipper taket tar tid) at jeg tror det ville tatt like lang tid, og vært mindre forstyrrende om jeg venta. 

Ofte bruker jeg lenger tid enn nødvendig fordi ansatte oppsøker meg, oftest fordi de vil høre hvordan det går med storebror som har begynt på skolen eller de har ting å fortelle fra dagen som var. 

Seriøst ???  Jo du kan ta med deg en hylende 4 åring . Du lager jo et veldig vanskelig barn om hun får bestemme alt 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Seriøst ???  Jo du kan ta med deg en hylende 4 åring . Du lager jo et veldig vanskelig barn om hun får bestemme alt 

Jeg skriver jo at jeg tar med meg en hylende 4-åring om det er forsvarlig, men jeg regner ikke -17 uten ytterklær og sko som forsvarlig. Er bare 15 min å gå om hun er samarbeidsvillig, men det er langt nok i kulden. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei vi henter ungen, sier hadet og drar. Noen ganger en kort beskjed fra ansatte om barnet har slått seg eller noe annet har skjedd, men det er ikke ofte. Er kun én barnehageansatt som er skikkelig skravlete, så kan stå og prate litt med henne noen ganger om det er få barn til stede og det går rolig for seg. Men plutselig kan hun forsvinne midt i en setning fordi et barn gråter eller noe 😅. Men hun må jo få gjøre jobben sin. 

Noen ganger lar vi også barnet få avslutte leken hun er i. Og noen ganger drøyer hun det skikkelig i garderoben. Men 9/10 ganger er vi ute på 5-10 minutter. 

Anonymkode: f374b...084

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varierer en del. Ofte er det bare rett inn, ta med ungen og dra. Andre ganger er ungen midt i noe og får noen minutter på å gjøre seg ferdig, hender at vi ikke har tid til det og da må ungen avslutte når jeg kommer. Det hender også at ungen vil vise noe hen får til, f.eks hvor høyt opp hen kan klatre. Da hender det også at 3-4 andre unger skal vise at de får det til og. Pleier oftere å bli oppsøkt av andre barn i barnehagen som vil slå av en prat. De hentingene som drøyer tar kanskje 15 min. Er ikke så ofte jeg snakker mye med de ansatte, men en rask prat om dagen forekommer, er da de ansatte som kommer til meg.

Anonymkode: 356ed...3ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spørs på dagen. Har vi tid kan vi godt henge litt, ha litt lengre samtale med de ansatte og slikt. Bare hyggelig det. 

Anonymkode: 983d6...8b8

Tar dere ikke tid fra barna som de ansatte burde brukt tiden sin på?

Anonymkode: 22b34...a2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På dager det stemningen passet, Det var få barn igjen og de «riktige» var på jobb, kunne jeg sette meg med min datter et par minutter så hun fikk tegne ferdig. Men vanligvis inn og ut.

Henting ute på våren kunne gjerne ta litt lenger tid, særlig om det var noen andre foreldre å snakke med. Hadde syv år i samme barnehagen og mange voksne (foreldre og ansatte) vi fikk en nær relasjon til. 

Anonymkode: dff15...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...