AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Når dere henter i barnehagen . «Henger» dere der en stund. Eller tar dere med ungen å går med en gang ? Hva er vanlig ? Om de er ute og ungen ikke vil hjem er det da ok å være der en stund? Anonymkode: 602d5...f13
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Spørs på dagen. Har vi tid kan vi godt henge litt, ha litt lengre samtale med de ansatte og slikt. Bare hyggelig det. Anonymkode: 983d6...8b8
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Henter og bruker maks 10 minutter. De ansatte har mer enn nok å bruke tiden sin på enn å prate med alle foreldre som kommer å henter hver dag. Så jeg hilser og sier hade. Ungen bæres ut hvis han nekter å dra. Så enkelt å greit. Jobber selv i barnehagen og syns ingenting om de foreldrene som bruker lang tid på henting. Det er forstyrrende for både barn og voksne. Anonymkode: 246d4...40b 18 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Ja føler også kanskje grensen er maks 10 minutter . Gjerne mindre. Ser en del som har kommet før meg og de er der etter jeg drar. Får liksom ikke sagt noe da til de voksne. Ikke at man trenger å prate så mye, men mange av de samme skravler hver dag, vært greit å sluppet til innimellom. Anonymkode: 602d5...f13 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars Bruker vanligvis ca 5-10 minutt. Spørs på hvor mye vått og skittent tøy som skal med fra garderoben. Det er en far som bruker så sinnsykt med tid hos oss, jeg rekker å hente både barn i barnehagen og kjøre t/r skolen og plukke opp skolebarnet før han kommer seg ut av barnehagen. Han er noe så hinsides omstendelig, jeg hadde fått helt fnatt om jeg var ansatt på avdelingen der hans barn går. Når det er barnas mor som henter er det unnagjort på normaltid, 5-10 minutt. Anonymkode: 6a78c...df0 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruker vanligvis ca 5-10 minutt. Spørs på hvor mye vått og skittent tøy som skal med fra garderoben. Det er en far som bruker så sinnsykt med tid hos oss, jeg rekker å hente både barn i barnehagen og kjøre t/r skolen og plukke opp skolebarnet før han kommer seg ut av barnehagen. Han er noe så hinsides omstendelig, jeg hadde fått helt fnatt om jeg var ansatt på avdelingen der hans barn går. Når det er barnas mor som henter er det unnagjort på normaltid, 5-10 minutt. Anonymkode: 6a78c...df0 Høres ut som naboen min 😅 Han bruker mellom 30-45 minutter på henting. Anonymkode: d91b4...535 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars 30-45 minutter ??? De ansatte må jo klikke ! Helt horribelt. Plager disse mennene de ansatte med prating da eller suller de rundt i garderoben på egen hånd ? Vil ikke barnehagen si fra om at dette ikke er ok ? Anonymkode: 602d5...f13 4 1
Kratos Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Jeg bruker aldri tid på å stå og prate med personalet. Kjapp rapport om det har vært noe spesielt. Det som kan ta tid er å få sammen alt av vått tøy på denne tiden av året, spesielt når man skal hente to barn. Går mellom 5 og 15 minutter å hente. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Prøver å være så rask som mulig da de ansatte er underbemannet. Snakker litt om det er noe spesielt men føler ofte de er stressa. Anonymkode: e6e2d...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Skrevet 18. mars Ja pakke tøy og sånt må jo ta tiden sin. Men snakke med de ansatte i 30 minutter ? Er ikke det litt merkelig ? Anonymkode: 602d5...f13 4
Kratos Skrevet 18. mars #11 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøver å være så rask som mulig da de ansatte er underbemannet. Snakker litt om det er noe spesielt men føler ofte de er stressa. Anonymkode: e6e2d...d6e Så lenge man ikke står og prater med de ansatte, hvorfor har underbemanning noe å si ved henting…? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Skrevet 18. mars Kratos skrev (3 minutter siden): Så lenge man ikke står og prater med de ansatte, hvorfor har underbemanning noe å si ved henting…? Om man er underbemannet og en far krever 30 minutter av en ansatt så er det veldig dumt da Anonymkode: 602d5...f13 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars #13 Skrevet 18. mars Haha 2 minutter maks. Med mindre det er noe spesielt. Jeg jobber selv i barnehage. Men jeg har ikke tid til å snakke om noe særlig. Anonymkode: b6ed1...c6d 1
Kratos Skrevet 18. mars #14 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om man er underbemannet og en far krever 30 minutter av en ansatt så er det veldig dumt da Anonymkode: 602d5...f13 Les innlegget på nytt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #15 Skrevet 18. mars Bruker ca 10-15 min på to barn hvis de er ute. Stort sett ikke noe problem å få de med meg. Tenker de ansatte ikke har tid til å snakke i evigheter. Anonymkode: 4422c...115
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Skrevet 18. mars Kratos skrev (42 minutter siden): Les innlegget på nytt. Mente han naboen som hang i bhg i 30-45 minutter . Om han prater med de ansatte så lenge er det veldig sært. Om han leter etter vått tøy så lenge er vel det å litt drøyt Anonymkode: 602d5...f13 2
Kratos Skrevet 18. mars #17 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mente han naboen som hang i bhg i 30-45 minutter . Om han prater med de ansatte så lenge er det veldig sært. Om han leter etter vått tøy så lenge er vel det å litt drøyt Anonymkode: 602d5...f13 Det er bare å lese hva jeg skriver, så slipper du å synse. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Skrevet 18. mars Man trenger ikke skynde seg, men å bruke typ 30 minutter på å hente et barn i barnehagen er ikke greit. Mange ser det ikke selv, men det kan være veldig forstyrrende for andre barn og for ansatte. Andre barn kan bli urolige og usikre, og ofte må de ansatte bruke ekstra tid på de som bruker lang tid, tid som burde brukes på barna. Eller de ansatte må bruke tid på å trygge og roe de barna som blir urolige når andre barns foreldre henger rundt. Lær heller barna at når mamma/pappa kommer så skal de avslutte og gå hjem. Ikke la barna løpe inn og ut av avdelingen eller styr rundt i garderoben eller ute i lang tid. Anonymkode: 7f17e...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørs på dagen. Har vi tid kan vi godt henge litt, ha litt lengre samtale med de ansatte og slikt. Bare hyggelig det. Anonymkode: 983d6...8b8 Nei, det er ikke hyggelig for de barna du "tar" den ansatte fra. Det blir en hel mindre voksen til å hjelpe inn i lek, forebygge, reguleringssyøtte osv. Jobber selv i bhg og har aldri lengre samtaler med de voksne i mitt barns bhg. Utenom foreldresamtaler og om det er noe spesielt (noe det aldri har vært). Anonymkode: 69522...237 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når dere henter i barnehagen . «Henger» dere der en stund. Eller tar dere med ungen å går med en gang ? Hva er vanlig ? Om de er ute og ungen ikke vil hjem er det da ok å være der en stund? Anonymkode: 602d5...f13 Jeg bruker 2-4 min (inkludert håndvask før vi går). på henting. Barnehagen er ikke en plass foreldre skal "henge" i! Anonymkode: 69522...237 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå