Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke sånn at barn er barn og derfor skal man bare la de bråke og holde på hele tiden. Alle andre må ta hensyn, men de med barn kan bare bråke så mye de vil? Veldig egoistisk tankegang.

Greit nok at man hører litt mer av barn, men at man skal la de hoppe, løpe, skrike osv hele tiden er veldig egoistisk. 

Vi bor under en barnefamilie og det er ganske slitsomt å høre på all støyen de produserer. Nå har de begynt å ta litt mer hensyn, men i begynnelsen kunne det være støy fra tidlig morgen og til kveld. 

Hvis man bor tett på andre mennesker så tar man litt hensyn. Man er ikke fritatt fra det selv om man har barn og det er ikke sånn at folk skal måtte flytte fordi de ikke orker støy i timesvis hver eneste dag. 

Anonymkode: 14b5c...532

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS HER! 
Wow! Denne tråden tok av 😅

Jeg leste mange kommentaren her på at vi må oppdra barna våre. Men det er jo det vi gjør, og derfor blir det lyd.

1 åringen: hyler når han våkner. Altså med en gang. Jeg prøver å roe han så godt jeg kan, om det er kos (tar han opp i min seng) eller stå opp. Jeg ser an hvor våken han egentlig er. Vi må stå opp kl 6 for å rekke jobb uansett, men dere kan ikke mene at jeg skal stå opp kl 04 bare fordi barn vil - det kaller ikke jeg oppdragelse. 
Han hyler også når han ikke får kaste jord ut av potteplantene, ikke får leke med vaskemaskinen, eller IKKE får lov til å BANKE I GULVET.

3 åringen: har en ekstremt bærende stemme, men hun blir bedre. Vi jobber jo med saken!

Tiltak:

- vi har tepper i alle rom 

- vi bruker barne-TV, men 1 årringen ser 1 episode, så står han og hyler ved døren. 

- mat får de jo alltid på morgenen, men når han minste er lei av å sitte der, ja da hyler han.

- vi kan ikke flytte før om noen år, på grunn av jobb, men denne FØR 06 situasjonen er jo bare en kort periode nå mens minste er så liten! 

Jeg er enig i at barn ikke skal hyle. Men hva kan man forvente av en som akkurat har fylt 1 år? Vi jobber jo med saken!

Anonymkode: b80d6...46c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS HER! 

Jeg leste mange kommentaren her på at vi må oppdra barna våre. Men det er jo det vi gjør, og derfor blir det lyd.

1 åringen: hyler når han våkner. Altså med en gang. Jeg prøver å roe han så godt jeg kan, om det er kos (tar han opp i min seng) eller stå opp. Jeg ser an hvor våken han egentlig er. Vi må stå opp kl 6 for å rekke jobb uansett, men dere kan ikke mene at jeg skal stå opp kl 04 bare fordi barn vil - det kaller ikke jeg oppdragelse. 
Han hyler også når han ikke får kaste jord ut av potteplantene, ikke får leke med vaskemaskinen, eller IKKE får lov til å BANKE I GULVET.

3 åringen: har en ekstremt bærende stemme, men hun blir bedre. Vi jobber jo med saken!

Tiltak:

- vi bruker barne-TV, men 1 årringen ser 1 episode, så står han og hyler ved døren. 

- mat får de jo alltid på morgenen, men når han minste er lei av å sitte der, ja da hyler han.

- vi kan ikke flytte før om noen år, på grunn av jobb, men denne FØR 06 situasjonen er jo bare en kort periode nå mens minste er så liten! 

Jeg er enig i at barn ikke skal hyle. Men hva kan man forvente av en som akkurat har fylt 1 år? Vi jobber jo med saken!

All den hylingen høres ikke veldig bra ut. Har dere snakket med helsestasjonen om dette? For jeg har ikke opplevd at mitt barn noen gang hylte uten grunn eller av kjedsomhet 🫣

Anonymkode: 0d79a...f69

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

All den hylingen høres ikke veldig bra ut. Har dere snakket med helsestasjonen om dette? For jeg har ikke opplevd at mitt barn noen gang hylte uten grunn eller av kjedsomhet 🫣

Heller ikke opplevd så mye skriking med to barn (2 år mellom) og bodde i leilighet/rekkehus frem til de var 5/7. 

Anonymkode: 54291...069

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS HER! 

Tiltak:

TS 

Det er snakk om korte hyl, men det kan jo bli mange. Dette er en periode nå når 1 åringen tester grenser. Det er helt vanlig. 

Og jeg står opp med han så lange klokka viser 05-ett eller annet. Men det genererer jo også støy. 

Naboene må gjerne komme og snakke med meg (de har holdt seg anonyme). Hadde jeg vist hvem det var som plagdes mest, så kunne vi prøvd å oppholdt oss i andre rom, men jeg vet ikke hvem det er.. 

Om du er naboen min, kom og si ifra! Jeg forstår deg, og vil gjerne gjøre det bedre for deg. Jeg vet heller ikke om du plages mest av hyl eller bank, så det ka jo hjelpe å ta kontakt🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heller ikke opplevd så mye skriking med to barn (2 år mellom) og bodde i leilighet/rekkehus frem til de var 5/7. 

Anonymkode: 54291...069

TS

Barn er forskjellig. Akkurat nå er dette hans kommunikasjonsmåte. Vi skal lære han å bruke ord, men han kan jo ikke så mange ennå. Små barn har følelser de også. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg ts, vi har en på 1 år og jeg er så glad vi kom oss i enebolig før han ble født. Hadde stressa meg i hjel av all griningen døgnet rundt (kolikk) og nå all kastingen og smellingen av leker i gulvet. 

At folk seriøst tror ‘alle’ barn kan læres opp til å ikke høres er galskap. Har nok nieser og nevøer rundt meg til å se at flertallet bruker måneder og år på å lære seg å høre etter, uansett hvor pedagogiske og påskrudde foreldrene er. 

Med det sagt, invester i gulvtepper, det hjelper mye. 

Anonymkode: afd90...fe3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

TS

Barn er forskjellig. Akkurat nå er dette hans kommunikasjonsmåte. Vi skal lære han å bruke ord, men han kan jo ikke så mange ennå. Små barn har følelser de også. 

Helt enig i dette. Vår eldste var meget rolig av seg og har alltid kunne tatt en beskjed. Andre er på grensa til adhd og har et HØYT støynivå. Må alltid rope, synge, hyle, lage lyd på et vis. Banker og dunker ting i gulvet eller bordet hele tiden. Sparker med beina. Veldig bråkete. Vi minner på og minner på, men han er bare sånn. Vi kan ikke korrigere alt han gjør hvert sekund.

Anonymkode: f4964...294

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Stakkars naboene våre..  Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg.

Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. 

Noen tips til stille leker? 😮‍💨

Det er helt greit at man skal tåle andre og lyd. Men samtidig må man forstå at å bli vekket av skrik i 5tiden hver eneste dag er uutholdelig, spesielt  om man har jobber etc hvor man ikke er oppei6-7 tiden selv.  Hvis hovedproblemet er at ungen skriker hver dag på den tiden fordi den vil stå opp, la den stå opp.  Da tåler naboene kanskje litt bedre de andre lydene til mer normale tiden på døgnet. Skriking en gang i blandt er noe helt annet. 

Endret av turimoen
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS HER! 

Tiltak:

turimoen skrev (2 minutter siden):

Det er helt greit at man skal tåle andre og lyd. Men samtidig må man forstå at å bli vekket av skrik i 5tiden hver eneste dag er uutholdelig, spesielt  om man har jobber etc hvor man ikke er oppei6-7 tiden selv.  Hvis hovedproblemet er at ungen skriker hver dag på den tiden fordi den vil stå opp, la den stå opp.  Da tåler naboene kanskje litt bedre de andre lydene til mer normale tiden på døgnet. Skriking en gang i blandt er noe helt annet. 

Les gjerne svaret mitt over 😊

Jeg forstår det så godt! Men jeg gjør det jeg kan for å stoppe han i å lage lyd. Vi står opp, men det bråker også. 

Vi jobber til alle døgnets timer, og vi bruker ørepropper de gangene det kan bli vanskelig å sove! Men da er det jo våre egne barn som lager lyden, og den andre forelderen er oppe med barna selvfølgelig. Men det funker veldig bra. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor man tett på andre så er det lyd fra barn, restauranter, barer, trikker osv. Det er lukter fra matlaging, røyking og folk med røkelse eller annet. Det er innsyn og mindre privatliv enn om man bor mer for seg selv. 

Anonymkode: 8fa15...657

Ja for som enslig og barnløs på trygd så kan man velge og vrake i bolig. 

Hater når folk her inne er så forbanna bastant om at man kan bare velge hvor man skal bo. Det er faktisk ikke så forbanna enkelt! Jeg bor et sted jeg hater så mye at jeg er på gråten hver dag. Har naboer fra helvete, inkludert en barnefamilie. Hater leiligheten (på grunn av naboene), og jeg vil ikke bo her men har ikke råd til å flytte, og har ikke råd til noe annet. 

Anonymkode: 056a5...f5d

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars naboene våre..  Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg.

Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. 

Legg ut tepper barna kan leke/løpe på? 

Anonymkode: 4aadb...d86

Skrevet

Bor man tett på andre så er det lyd fra barn, restauranter, barer, trikker osv. Det er lukter fra matlaging, røyking og folk med røkelse eller annet. Det er innsyn og mindre privatliv enn om man bor mer for seg selv. 

Anonymkode: 8fa15...657

Jeg tror trikken i Førde er nedlagt for jeg har aldri hørt den selv jeg bor i blokk 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Her er det løping på naboungen vegg i vegg. Dundrer inn til oss og uforståelig at en liten unge kan lage så mye støy. Virker også som ungen har store biler eller «fotball-bane» til å leke med. Starter gjerne før 07. 

Anonymkode: 4aadb...d86

Skrevet
Abra skrev (På 18.3.2026 den 0.01):

#ironi

Nei egentlig ilke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 22.35):

Det løser seg ved at barna blir eldre. Barn lærer ikke å sove lenger av å rope i sengen. De kommer til å sove lenger når de blir eldre.

Anonymkode: ae582...370

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 22.35):

Det å flytte tar noen dager, og er litt bråkete - men sluttresultatet er stillhet for de andre. 

Anonymkode: 8275e...8a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 23.27):

De naboene som synes det er plagsomt kan flytte til skogen. Barn er barn

Anonymkode: 332a7...0ce

Men man TRENGER jo ikke lære barnet kl 5-6 å sove lengre! Da står man faktisk opp såpass tidlig. Slipper man at kidden skriker og vekker naboene! Sånn er faktisk småbarnslivet. 

Anonymkode: 1aaab...1fa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan jo høre med naboene om hvilke lyder de reagerer på. Naboene over meg har ganske nylig fått barn. Jeg hører knapt barnet, men derimot våkner jeg av de voksne hver gang de står opp for å ta hånd om barnet. Mor har tøfler med harde såler som lager mye bråk når hun går, det flyttes på møbler (barnesengen, hva vet jeg..) slik at det skraper i gulvet. Jeg har startet med ørepropper og det hjelper litt, men våkner likevel flere ganger om natten og alltid tidlig om morgenen. Utmattende, men jeg har ikke fått meg til å si noe enda....

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men man TRENGER jo ikke lære barnet kl 5-6 å sove lengre! Da står man faktisk opp såpass tidlig. Slipper man at kidden skriker og vekker naboene! Sånn er faktisk småbarnslivet. 

Anonymkode: 1aaab...1fa

Enig, er barna så tidlig oppe er foreldrene det. Dette skal ikke gå utover naboer.

Anonymkode: 1d94c...374

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...