Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo de som har problemer med bråk som må bosette seg der det passer best for dem, man kan ikke forvente en barnefri verden. Og det er ikke bare barn som kan bråke. Jeg bort i rekkehus, og han ungdommen på siden av meg spiller musikk, han spiller gitar, han har fester og har det gøy. Hadde jeg ikke tålt det, kunne jeg ikke bodd her. Jeg må rett og slett innfinne meg i at naboene mine har egne liv, de også og kan ikke være prippen på lyder fra nabohuset. 

Anonymkode: 8e99f...a3a

Ærlig talt. I blokk tar man hensyn. Det er IKKE greit å vekke og forstyrre naboer til tider som passer en selv, og ikke dem.

Anonymkode: 22c52...341

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker heller at man bør vurdere å bo litt mindre tett på andre når man har små barn. Det er fortvilende for naboer å leve oppi bråk hver eneste dag hele året, spesielt når man i tillegg blir vekket av det hver eeeneste dag. Utrolig utmattende. Jeg har selv en nabo med barn på 4 år som hyler høyt og lenge hver eneste dag hun står opp og skal i barnehagen, det er helt forferdelig å våkne hver eneste dag til dette. Samtidig skjønner jeg jo at det ikke er så lett å stoppe denne skrikingen, så jeg har selvsagt ikke sagt noe til dem. Men jeg plages enormt av dette.

Anonymkode: 88b93...7bd

Jeg ER så enig med deg.

Anonymkode: 22c52...341

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må det være ironi da? Så det du sier at familie med barn er akseptabelt når det kommer til bråk? Haha..  lærer man ikke barna i dag at det å hoie  og skrike er en uting å gjøre?

Anonymkode: 78052...650

"Barn skal kun sees, ikke høres" er vel litt utdatert?

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars naboene våre..  Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg.

Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. 

Noen tips til stille leker? 😮‍💨

Anonymkode: b80d6...46c

I alle dager 😮 Dere prøver å lære skrikerungen deres å sove lenger, og imens så ødelegger han morgenen for naboene hver eneste dag.

Dere må ta ansvar og stå opp med ungen, og finne noen rolige aktiviteter til han så naboer kan få sove i fred.

Ja, man må tåle lyder når man bor i blokk, men det får være måte på, å dere som har små bråkerunger må ta ansvar for ungene deres. 

Anonymkode: f3241...6f3

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Å ta hensyn går begge veier. Blir så tåpelig å si at unger kan bare holde på. Bodde tett på folk når ungene var små. Men tok hensyn. De gjorde stille ting før klokka var 8.00 å skulle de løpe og hoppe måtte de gå ut. Naboene tok hensyn til oss å ikke hadde de mest støyende festene.  Nå mange år etterpå kjøpte jeg leilighet. Det var voksne folk rundt meg. Så etter 4 måneder flytter det inn familie med tre barn over meg. Trodde jeg skulle få take i hode av hopp springing . Orket dette kun et år. Så nå bor jeg på et sted der folk tar hensyn.

Anonymkode: 0ef71...f06

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnefamilier kan lage livet til naboene sine til et rent helvete ved å ikke korrigere barna sine. Men, en bør begynne å ta tak i det for stadig fler og fler barnløse begynner å få nok av holdningen om at barn er barn. Venninnen min f.eks ble skikkelig plaget av barnestøy og foreldre som nektet å ta noe tak i det. Hennes "hevn" ble at hun begynte med støyende arbeid i leiligheten sin hver dag rundt klokka 18-19 (Lov å holde på til 21 der hun bor) og resultatet ble at hun holdt ungene våkne, de ble overtrøtte og plagde sine egne foreldre hele kvelden, og når de først sovnet så sov de lenge. De flytta ut ganske fort etter hun begynte med dette.

Anonymkode: c5562...c0c

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe ja.. Vi bor nok ikke i leilighet fordi vi vil. Skulle så gjerne hatt hus med egen hage.. men nå er ikke det mulig å vår situasjon. Vi har noen «plikt-år» igjen før vi kan flytte ut av byen. Og har ikke råd til hus i byen! 

Jeg har full forståelse for at det er kjipt å bli vekket av barna! Jeg skulle gjerne sovet lengre selv 😅

Du visste vell alt dette før du tok valget om å formere deg? Finnes ingenting verre en små barn som griner og bråker, som frivillig barnløs hadde jeg hata å ha dere som naboer. 

Anonymkode: 03aaa...0a7

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (1 time siden):

#ironi

Hvorfor skal dette være ironi?! hadde i en nabo med en unge som skrek og stod i hver morgen fordi de på liv if død skulle ta på yttertøy og sko i oppgangen. En dag ble jeg så lei at jeg åpnet døren og skjelte de ut, hvorfor moren for sa at dette måtte man tåle i blokk. Altså det er jo helt sinnsykt for men den dag i dag, hvorfor er det slik at man skal klage på folk som har bosatt seg slik klager? I dagens syke boligmarked har mange ikke råd til annet, likevel skal man måtte forholde seg til folk med kjipe sosiale antenner. blir jævlig vanskelig 

Anonymkode: b50db...ce1

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså, når man velger å bosette seg tett oppmot andre, kan man ikke forvente at det er stille hele tiden. Barn bråker, sånn er det. Liker man ikke bråk, må man flytte til enebolig. Liker de puslespill? Eller å tegne? Duplo? 

Så tidelig som disse barna starter er det ikke innafor

TS du må sette igang tiltak i heimen din 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De naboene som synes det er plagsomt kan flytte til skogen. Barn er barn

Anonymkode: 332a7...0ce

Joda barn er barn men bor en i blokk må en ta hensyn til stille tider.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Abra skrev (1 time siden):

De skal gjerne høres men ikke i stille tiden 

AnonymBruker
Skrevet

Har barn og selvsagt tar man hensyn til andre. Mine unger får virkelig ikke hyle og ture frem som de vil, være en plage for andre og vekke hele nabolaget med støy. 
Og det er mitt ansvar å håndtere barna mine og sørge for ok inneklima

Anonymkode: efe07...891

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det handler strengt tatt ikke om barn, man viser hensyn når man bor i blokk. Har man bråkete barn så får man være mer ute, legge tepper, lære barn at inne har vi innestemme.... 

Én bråkete enhet, uavhengig av barn, er de som selvfølgelig får være roligere, ikke de 10-20-30 andre enhetene som får "tåle det". 

Anonymkode: 3abed...30b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars naboene våre..  Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg.

Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. 

Apropos miste ting i gulvet…så kjøp et tykk gulvteppe. Det demper masse lyd.

Anonymkode: adc57...a3e

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Godt å ha penger nok til å slippe blokk.

Anonymkode: 98dcf...013

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Da står dere opp og ser på tv om det holder de stille. Det er ikke leke og syngetid klokka 5 på lørdag/søndag.

Slutt å lære barnet å sove lengre, men stå opp, ha kosefrokost med lydbok om du nekter tv.  
Lær å avlede barna og ikke tving de til å ligge i senga. 

Anonymkode: 54291...069

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (2 timer siden):

Må det være enten eller, da? Må du ty til den rake motsetningen og sette det på spissen? Foreldre bør lære ungene sine å ta litt hensyn til mennesker rundt seg, bl.s som å være litt mer stille tidlig på morningen. Det har barna bare godt av. Jeg skjønner ikke at det skal være så veldig fri oppdragelse nå til dags, ingen barn har respekt for voksne lenger, ikke for foreldrene sine, og ikke for lærere. I min barndom hadde vi respekt for voksne, og når de sa vi skulle være stille, så var vi stille. Tror aldri jeg hylte i butikken eller når vi skulle ut av døra, noen gang. Vi hadde en leieboer under oss når vi var små, og da fikk vi beskjed om å gå forsiktig over gulvet og ikke kaste noe i gulvet, tidlig på morningen. Det hadde vi bare godt av å lære, lære å ta hensyn til andre. Hvorfor er det så mange unger som skriker og hyler nå til dags? Er det innestengte følelser som ikke blir sett, fordi foreldrene velger karriere og alt mulig annet, fremfor barna? Dette har jeg lurt oppriktig på.

Anonymkode: 88b93...7bd

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tydelig at mange ikke forstår hvorfor mennesker skal ta hensyn til hver andre, hvorfor barn har godt av å lære å ta hensyn og ansvar. 

Anonymkode: 1c22a...146

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, når man velger å bosette seg tett oppmot andre, kan man ikke forvente at det er stille hele tiden. Barn bråker, sånn er det. Liker man ikke bråk, må man flytte til enebolig. Liker de puslespill? Eller å tegne? Duplo? 

Mange har jo ikke noe valg. Man må bo innen rimelig avstand fra jobben, og når jobben er i en by som det ofte er så er en leilighet i en blokk det eneste mange har råd til rett og slett.

Anonymkode: 29641...c19

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Sol 75
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får helt vondt her nå. Det er barn! Har lyst å si at du må si til naboene dine at de skal flytte til fjells… men det gjorde jeg ikke…Stå opp med ettåringen når han våkner og hyler, gi han Kos og omsorg så kanskje han sovner en time til, hvis ikke stå opp med barnet og ta morgen til dere ❤️ Den treåringen som våkner og synger , la hen synge❤️ Hadde jeg vært naboen deres hadde jeg nikost meg å høre barnesang, høylytt skravling av barna …savner barnefamilien jeg hadde😞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...