Gjest *Perser* Skrevet 26. november 2002 #1 Del Skrevet 26. november 2002 Uff hva ska jeg gjøre? Jeg er såååååå røykesugen! Uff tror jeg aldri klarer igjen å slutte! Sist gang gikk det så greit, men nå jeg vil ha røyk....... uff dette her er så vanskelig....... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 26. november 2002 #2 Del Skrevet 26. november 2002 Ok, jeg vet at skremselspropaganda ikke funker, og sikkert er det siste du vil høre, men likevel: Tenk på babyen... Røyking øker sannsynlighet for spontanabort og krybbedød. Du klarte en fødsel, og skal gjennom en til. Da holder du ut dette suget også. Det går over (tar riktig nok litt lenger tid enn en fødsel, men du klarer det!) Les en bok, se på TV, ring til en venn, gå en tur.. Aktiviser deg selv.. kanskje du glemmer suget bittelitt? Heia heia! Du klarer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 26. november 2002 #3 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg er også røyksyk!!!! noe så grasalt! :evil: Men jeg SKAL ikke røyke!!! Det har jeg bestemt meg for Du får sette deg ned og finne ut hva som motiverer deg til ikke å røyke, som bedre helse, bedre råd, (er du gravid- en VELDIG god grunn!!!! 8) ) de stakkars lungene dine, bedre ånde, alle sykdommene du har mindre sjangs for å få om du ikke røyker...+++ Vet det er vanskelig med langsiktig motivasjon, men du finner helt sikkert noe som motiverer deg akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 26. november 2002 #4 Del Skrevet 26. november 2002 Nå har det gått snart 8timer, imens har jeg laget 1stor sjokolade kake! Og snart 50 skillingboller! Skal jeg forsette å bake når jeg er så røykesugen, hmm da kan vi snart åpne bakeri Men nå må jeg gå til kakene mine! Jeg skal klare dette her, håper jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 26. november 2002 #5 Del Skrevet 26. november 2002 Lykke til da perser! Skulle ønske jeg kunne smake litt på kakene dine -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 26. november 2002 #6 Del Skrevet 26. november 2002 jeg sprakk jeg .... tok en røyk....etter middag, til kaffen.... Har vært røykfri i et halvt år.... Men hva nå? Nå er nikotinreseptorene oppe i hjernen nyoppvåknet, og de skriiiker etter mer!! Noen forslag!?? KAn jeg fremdeles klare det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 26. november 2002 #7 Del Skrevet 26. november 2002 Igår kunne jeg feire 6-ukersdagen som ikke-røker ... og det etter 24 år med daglig røyking. Jeg er fast bestemt på å aldri mer ta en røyk, det frister meg ikke lenger. Samtidig som jeg kuttet røyken så kjøpte jeg to av Dr. Lindbergs bøker og ble fascinert av kostholdet som han anbefaler. Faktisk så har jeg aldri følt meg bedre enn jeg gjør nå. Går til og fra jobben hver dag og trener to-tre ganger i uken - kiloene renner av meg og formen er stigende. Så jeg anbefaler alle å legge om kosten samtidig som man kutter røyken, gå lange turer og kjenn hvor mye bedre du føler deg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 27. november 2002 #8 Del Skrevet 27. november 2002 Hilde!! Hvordan klarer du dette?? DU må jo ha en vilje av stål! Jeg er på planleggingsstadiet når det gjelder røykeslutt. Men... er så livende redd for å legge på meg. Dr. Lindberg. Hva er det? Spesiell diett eller? Er det vanskelig å følge? Hmmm... tenke tenke tenke...... kan du komme med noen gode tips for å stålsette viljen her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 27. november 2002 #9 Del Skrevet 27. november 2002 Hei Perser. Jeg forstår at du er gravid, og du har ett barn fra før......OG SÅ RØYKER DU??? :evil: Jeg er veldig imot foreldre som røyker, og jeg håper at jeg kan ha den meningen uten at jeg blir sensurert.. Jeg kan gi deg mange grunner til å slutte å røyke. Her kommer det rett fra levra: 1. du lukter veldig vondt. 2. du får færre år å leve sammen med mannen og barna. 3. du får sure blikk (av bl.a. meg!) når du, som en røyker, står utafor HVER eneste butikkinngang/skoleinngang. Hvorfor i huleste MÅ dere stå akkurat der folk skal gå? Det har jeg aldri skjønt. Jeg holder pusten til at jeg er forbi dere, men ofte er det vind som sprer gifta fra dere over hele området. 4. folk må dusje etter å ha vært på besøk hos deg/vært sammen med deg, for å få bort røyklukta. 5. grunnen til at jeg ikke røyker er fordi hverken mine foreldre, mine besteforeldre eller mine tanter/onkler røyker. De er gode forbilder! Tenk på hvilken påvirkningskraft du har på barna dine! Alle mine venner som røyker, har foreldre som røyker.... Nå får du unnskylde meg, Perser, hvis dette ble vel krast. Men det er kanskje noe sånt du vil høre? Jeg håper for din del, dine barn, din mann at du slutter å røyke og forblir røykfri. Så får alle beholde deg lengre, og det en sunn og frisk Perser! Lykke til, Perser! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde - Ikke innlogget Skrevet 27. november 2002 #10 Del Skrevet 27. november 2002 Sannasol, jeg bestemte meg i vår - i oktober skal jeg slutte å røyke. Et råd jeg kan gi deg - det er å slutte sammen med noen. Det har jeg gjort og det har vært en stor støtte for meg de første par ukene. Dessuten var jeg fast bestemt på å ikke legge på meg av å kutte røyken - så i sommer lot jeg meg fascinere av bøkene til Dr. Lindberg samt boken, Jentemat av Karin Hvoslet. Jeg er temmelig sikker på at dette kostholdet har hjulpet meg med røykekutten. Nå føler jeg meg rett og slett sunn tvers gjennom. Det er det du må fokusere på ... Og slike "salver" som den fra Kit-Kat her - den hjelper ikke til å få folk til å kutte røyken. Fanatiske "bedrevitere" er det verste en røyker vet. Nei, fokuser på en sunn kropp og kombiner det med et sunt kosthold og masse trim. Det var det som skulle til for min del og jeg har hatt mislykkede røykekutter tidligere... Her er link til Dr. Lindbergs sider: http://www.vektibalanse.no/ Og her er link til Jentemat-sidene: http://www.jentemat.no Lykke til alle som vil begynne et nytt og bedre liv - jeg skal gjerne være med å gi råd på veien Hilsen Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 27. november 2002 #11 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg sluttet å røyke på dagen jeg! (Dvs. jeg tok meg en røyk tre dager etter jeg sluttet, på en fest), og siden har jeg ikke hatt lyst på en røyk! Dette gikk fort og smertefult! Det går, hvis man bare VIL!!! (ok, jeg hadde ikke røyket så lenge, men 6 år er jo en liten stund, og ihvertfall nok til å bli avhengig!) Nå har jeg vært røykfri i over 3 år!!!! DEILIG!!!! Og Perser.... tenk på hva babyen i magen din gjør hver gang du tar deg et trekk..... knyter seg sammen og får i seg MASSE giftstoffer! Fy skam deg!!! <---------- :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 27. november 2002 #12 Del Skrevet 27. november 2002 ..sorry *Perser*, nå har jeg visst fått folk til å bli sinte på deg.. det var ikke meningen.. Er helt enig med dem i at det er ille å røyke når man er gravid, men jeg tviler vel på at disse "skam deg" 'ene med sinte djevler etter hjelper noe særlig.. Nei, da sier jeg heller KJEMPEFLINKE deg som klarte å finne noe annet å gjøre i går!! *Klapper*! Og babyen liker sikkert skillingsboller mye bedre enn røyk, så jeg håper du spiste maaaange av dem :-) Går det bedre i dag eller er det like ille? Siden du bakte i går anbefaler jeg shopping i dag! Da kan du også kjøpe inn julepynt-lageting, så kan du starte juleverksted i morgen.. har du satt inn alle bildene dine i album? hvis ikke er jo også DET en aktivitet som kan få tankene til å fly.. Kjemp imot! Du klarer det!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 27. november 2002 #13 Del Skrevet 27. november 2002 Skam deg'en min var ikke med jævel etter... men med jævel etter røyke smilen! Men sant nok... hjelper kanskje bedre å støtte??? Da skal jeg støtte deg masse om du vil Perser!!! :D (Jeg kan gjerne bestille noen kanelboller!!! jam jam!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå