Gå til innhold

Jenter med mange sexpartnere - problemer og dobbeltmoral?

Gjest anonym

Partnerens sexuelle fortid har betydning for deg  

2 stemmer

1. 1. Partnerens sexuelle fortid har betydning for deg

• NEI! Slikt betyr da ikke noe! At jeg har hatt sex med mange flere enn han/henne har han/hun ikke noe med, og får heller ikke vite!
      1
    • Nei, jeg bryr meg ikke om at han/hun har hatt sex med mange flere enn meg.
      15
    • JA! For meg betyr det noe. Vil ikke være sammen med en som har hatt mange flere sexpartnere enn meg!
      6

Anbefalte innlegg

Og så en dag var han på besøk hjemme hos hennes forelder. der hadde hun bilder av tidligere venner, og et bilde av x kjæresten sin. Han spurte og grov om han kunne få se bildene, men hun sa at det ikke kunne være noe gøy for han. man maste og maste, og fikk til slutt se dem. Da eksploderte han!!!!!! han tålte ikke å se dama si sammen med en kar på et bilde. De kysset på det bilde. Han ble helt gåen!!!

Slo henne og de vekte hele huset. Og han var ikke vellkommen der mer!!!!! De er ikke sammen i dag, for de som lurer på det! Hu er gift og har to barn men en kjærnekar!!!! Han har kjæreste og to barn med henne! Og hu sliter!NEI, vi vil se og bli sett!!!!!

jeg forstår kjæresten hennes godt og hvorfor han reagerte som han reagerte

et bilde som viser at hun kysser sin eks

da hadde jeg selv eksplodert

hvorfor i all verden er meningen med å ta vare på et slikt bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Hva er vitsen med å kaste slike bilder? Da kan man like gjerne kaste alle barndomsbildene sine også. Man trenger jo ikke nødvendigvis hate sine ekser, for så å kaste bildene og slette alle spor!

Du burde lære deg å akseptere at fortid er fortid. Jeg takler ikke sjalu mannfolk. Hadde du, Jens, vært typen min hadde jeg sannsynligvis kastet deg til reven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår kjæresten hennes godt og hvorfor han reagerte som han reagerte

et bilde som viser at hun kysser sin eks

da hadde jeg selv eksplodert

hvorfor i all verden er meningen med å ta vare på et slikt bilde

Fordi det er en del av fortiden i livet hennes, noe som har vært med på å forme henne til den hun er i dag..... man visker ikke ut alt som har hendt før i livet når man møter en ny kjæreste.

Hva om du møter en dame som har barn fra før.... hvordan hadde du taklet det.... skulle hun ha kastet ungen...... du vet hva hun nødvendigvis har gjort med exen for å lage det barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har bilder av x-kjærestene i fotoalbumet sitt. Sammen med bilder av venner og fester og ferier og ting han har opplevd tidligere. Det kunne ikke falle meg inn å be han kaste dem. Det er jo fortiden hans! Å be han kaste dem ville være det samme som å be han fornekte fortiden sin. Herregud, selv om jeg kanskje ikke liker å tenke på det, så har disse damene vært med på å forme han til den mannen han er i dag -og som jeg elsker! :blunke: Han er ferdig med dem!!

Så lenge de er i albumet og ikke på veggen eller i lommeboka hans, er det greit for meg. Jeg er sikker på at det bare er meg for han!

Det er meg han har bilde av i lommeboka...

Thia :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Thia.

Samboeren min har ogsaa bilder av ekser i fotoalbumet sitt, og det samme har jeg. Det ville aldri falle meg inn aa kaste bildene fra turene mine verden rundt bare fordi eks'en var med paa bildene. Jeg var sammen med eks'en i 8 aar jeg. 8 lange aar, som vil si nesten "hele" mitt "voksne" liv- fra jeg var 16-24. Skal alt dette gaa i glemmeboka? Skal jeg kaste alle bildene og albumene fra denne tiden? Nei, aerlig talt.

Og det samme med hans bilder- jeg vil aldri kreve at han fjerner dem, og dette plager meg slettes ikke i det hele tatt.

Naar vi ser paa bildene sammen, ler vi og koser oss.

Jeg er helt enig med Kristian. I dag har nesten alle en "fortid" med en annen partner, og det folger gjerne med barn. Hvis dere ikke kan akseptere partnerens fortid, med eller uten barn, saa blir det problematisk......Min eks hadde ogsaa en datter, og selvfolgelig snakket eks'en min med gammelfama rett som det var-- angaaende datteren, oppdragelse etc. Skulle jeg ha nekta han dette? Nei, aldri i livet.

Jeg tror det er mange mennesker som har ett problem med dette bare fordi de er usikre....--- usikre paa seg selv--- og usikre paa partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, det er ikke umulig å lokalisere voksne jomfruer i fedrelandet, selv om fenomenet jo blir sjeldnere.

Så til sakens kjerne.

Hvorfor skulle det være galt å bry seg om partnerens tidligere sexliv?

Så langt meg angår, er jeg ingen tilhenger av å spørre for mye, men jeg har likevel momenter jeg ofrer tid og tanke før jeg går inn i et forhold.

Jeg skjønner overhodet ikke resonnementet bak "fortid er fortid", noe som ser ut til å være kongstanken her inne. I mitt lille hode er et menneske mye godt summen av sine handlinger.

Når jeg i forkant vurderer et mulig forholds levedyktighet (ja, jeg klarer å vurdere), er det mye og mangt jeg synes er greit å få klarlagt før jeg går videre. For meg er det ønskelig at en partner besitter nogenlunde de samme moralbegreper som meg. (Som forøvrig i hyppighet minsker i takt med forekomsten av voksne jomfruer.)

Jeg synes ingenting om ONS, men aksepterer fullt ut at andre er av en annen oppfatning. Likevel er det naturlig for meg som person å foretrekke jenter som, som meg, opprettholder forbindelsen mellom sex og kjærlighet. Mener da ikke den type kjærlighet som oppstår etter x antall vodka/battery på byen.

En slik holdning hos henne begrenser gjerne automatisk antallet sexpartnere, som det har gjort for meg.

Synes det er greit å vite om fortida til omgangskretsen min sånn i det store og hele, faktisk.

-Kjører hun i fylla?

-Er han utro?

-Slår han jenter?

-Nedlegger og sårer hun uten tanke for den/de andres følelser?

-Driver hun med dop?

Har ingen, og kommer ikke til å ville ha venner eller partnere som kommer inn under en eller flere av punktene over. Og selvfølgelig teller det hva personen har gjort før han/hun ble kjent med meg.

Å slegge ned den her inne som er ærlig og sier hva han står for, synes jeg er lavt. Aksepter at andre har et annet verdigrunnlag og andre leveregler. Når "vi sære" våre valg på bakgrunn av fortida til noen andre, skader det ingen andre. Man må få lov til å ha prinsipper og idealer som avviker fra den "liberale" normen uten automatisk å bli stemplet som sykelig sjalu, patetisk eller å få lignende oppgulp i fjeset.

Ylvalin mener at grunnen til at man har sex med mange forskjellige er viktigere enn antallet i seg selv, og jeg er helt enig.

Hvis for eksempel grunnen er at personen ikke er i stand til å sette grenser for seg selv, eller forsåvidt for andre også, hvor langt man skal gå....er det da en person man vil binde seg til? Jeg bare spør.

Eller at man igjen og igjen trenger bekreftelse på egen tiltrekningskraft, og oppnår den bare ved å ta steget helt ut....er det en fremtidig partner?

Kanskje finnes det ikke grunnlag for å si at en person som har hatt 100 partnere, er mindre stabil i et forhold. Likevel kan ingen si at det er feil av meg å streife tanken. Og jeg ville ikke føle meg så spesiell som man skulle tro om hun hadde 100-jubileum med meg.

Menn og kvinner av i dag......vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

for mig personligt har det ikke nogen betydning at min partner har haft flere forhold end mig,så længe han er glad i mig og vi har et godt forhold og god sex så er hans fortid mig samme, nu fandt jeg mig ny samboer i en alder af 32 og da kan man jo ikke forvente at han er jomfru og ikke har en fortid, vi havede begge været gift før og havede unger så ja sex har vi jo begge haft, vi har nu aldrig talt dem og prøvet at konkurer om dem, og det skulle nu heller ikke være nødvendigt, så længe man ikke slæber en bunke sygdomme med sig så ser jeg ikke noget problem overhoved..

det med sjalusi er en kedelig ting, hvis jeg var dig ville jeg søge prof hjelp det er en lidelse for den som har det og for den som oplever det...

ønsker lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranse-instinktet er ihvertfall intakt. Hva så da om partneren har hatt flere enn du har?

Gjør det vedkommende til en dårligere person? Håper virkelig at de som har disse gammeldagse holdningene klarer å vise hvem de virkelig er, slik at kjæresten får en sjanse til å stikke av. For hvis det er antallet partnere som forholdet står og faller på så er det ikke verdt å satse på mener jeg. Dette viser mangel på respekt. Jeg håper jeg ikke treffer en slik idiot..., men dessverre så finnes de så mange sinnsykt sjalu menn(for min vedkommende), som forsurer og forpester ett forhold med å plage seg selv med å nettopp spørre om ett spørsmål de ikke er mann nok til å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange partnere kjæresten min har hatt, jeg aner heller ikke hvor mange han har hatt sex med i sitt liv.

Jeg bryr meg heller ikke om hvor mange kjærester eller sexpartnere han har hatt! For meg er det like interessant som å skulle vite nøyaktig hvor mange klassekamerater han hadde, eller hvor mange jenter han har flørtet med i sitt liv. eller hvor mange venner han har hatt.

Ja, det er alt hans fortid, men ærlig talt, hvorfor er den interessant?

Jeg reagerer også litt på at man blir skeptisk til mennesker som har hatt mange, korte forhold. Hoppet litt hit og dit, som det kan se ut som for andre.

Har dere tenkt over at det kan være en grunn til at vedkommende ikke har klart å forbli i ett langt forhold? Det er alldeles ikke sikkert at det er fordi personen er "lett på tråden", eller blir lei og fort bytter ut. Det kan ligge mye mer en det bak.

Jeg er selv en som både har hatt mange sex partnere, og hoppet fra forhold til forhold. Relativt korte sådanne.

Sexen hadde jeg fordi jeg var fryktelig glad i og nysgjerrig på sex! Thats it.

De korte og mange forholdene var mer fordi jeg fikk ett skjevt bilde av meg selv når jeg måtte forholde meg til en mann som faktisk begynte å bli glad i meg! Jeg ble livredd, stakk halen mellom beina og løp som rakkern!! Og det hadde ikke alltid noe med gutten/mannen å gjøre, som person, men fordi jeg ikke turde stole på en mann som ikke hadde guts til å konfrontere meg med mine egne redsler for kjærlighet til en av det annet kjønn!!

Så dersom man ønsker en som er "enkel", så bør man nok ikke innvolvere seg med en som har hoppet fra forhold til forhold nei!

Men selv om, eller kanskje pga, mine mange seksuelle erfaringer, og pga at jeg endelig har funnet en som tar meg i nakken og sier "prat med meg!" istedenfor å la meg løpe når jeg blir redd, og som jeg da vet vil være der for meg, så finner man like gjerne den mest trofaste og kjærlige kjæreste i en slik som flere tenker på som løs eller flakkende.

Fortiden skaper oss slik vi er, men selv om en du møter har helt forskjellig fortid som deg, så betyr ikke det at det er noe feil, eller at dere ikke passer sammen. Lær først å like personligheten, så kan man heller lære hvorfor vedkommende har blitt slik etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke likt at dama mi hadde hatt mange fler partnere enn meg.

Desverre jenter, men slik er det

menn liker ikke jenter som har oppført seg som tøytesløse horer med masse partner og one night stands

ikke noe krav at hun skal være jomfru, men det får være grenser

jeg hadde hatt langt mindre problemer med en alenemor

hører og kvinner her som har hatt 10-20 partnere

Det hadde vært helt uaktuellt for meg å være sammen med en slik tøs av en kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker første innskriver her som en selvplager. Han vet at han ikke vil like svarene, men spør og graver til jenta svarer. Og så når han har fått vite hvor mange partnere hun har hatt, så skal han jammen vite detaljer rundt det også. Hva i alle dager er vitsen med å spørre når man ikke tåler svaret???

Og du vet vel det, at selv om man bare har hatt en partner, så kan man likevel ha gjort det både forfra og bakfra. Og kanskje til og med pult flere ganger enn en som har hatt 20. :hoho:

Og desverre GeirMM; Kvinner i år 2002 vil ikke ha menn som ønsker seg tilbake til 1930. Vi vil ha menn som takler at vi lever livet på samme måte som dere. Vi vil ha menn som takler at kvinnens liv ikke begynner når hun gifter seg, og som takler at også kvinner kan ha en rastløs ungdomsperiode bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel GeirMM, det er vel heller ikke fordomsfulle menn som deg vi "tøser" vil ha heller, så da går det jo fint da! :blunke:

Og at menn ikke vil ha oss... veeeel. Hva kaller du di vi "tøsene" har hatt forhold til eller sex med da? Ikke-mannfolk?

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
hører og kvinner her som har hatt 10-20 partnere

Det hadde vært helt uaktuellt for meg å være sammen med en slik tøs av en kvinne

Tror du lever med skylapper for øynene. I dagens samfunn er det slett ikke uvanlig at kvinner over 25 har hatt 10-20 partnere, og ofte mer enn det. Og jeg tror du skal lete lenge etter en mann over 25 som har hatt færre enn 10.

Det at du i det hele tatt tar ordet "tøs" i din munn er ubegripelig. Trodde vi var kommet lenger i dagens samfunn. Nei, du er definitivt ikke en mann etter min smak *kaste GeirMM til reven*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest andreas in the hood

hei jeg hete andreas og er 30 år

jeg er ny og kom tilfeldigvis over denne siden

for å svare kort

jeg hadde aldri ville ha vært sammen med ei jente som hadde hadd langt flere sexpartnere enn meg (sorry men dere var ute etter et ærlig svar)

jeg skyr slike jenter som pesten og ønsker dem allt ondt i grunnen

jenter som har hatt en 8-12 partnere betrakter jeg som horer (beklager men slik er det)

jeg tror mange gutter menere som meg selv om de ikke sier noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas, det trodde kjæresten min også, inntil han møtte meg!!!

:sjarmor:

(selv om han ikke hadde samme hore-fordommer, så ønsket han også ei som ikke hadde hatt så mange. Virkeligheten er litt annerledes for de som er åpne for personlighet, og ikke på antall sexpartnere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Det er interessant å observere at vi ikke har kommet så mye lengre mht. hva som er "tillatt" for gutter/menn og jenter/kvinner.

Jenter som har tilfeldig sex/ONS blir stemplet som "horer" og løsaktige, mens gutter/menn som har mange tilfeldige sex-partnere slipper slik stigmatisering.

La gå at de kanskje blir betegnet som "bukker", men det er liksom greit allikevel og skal ikke bety noe ved valg av en fast partner. Menn skal liksom ha mye sexdrifter og da er det altså greit å "kn***e rundt på byen".

Det burde ikke være noen forskjell mellom menn/kvinner på dette området, men vi kan altså se at det fremdeles er gammeldagse normer som gjelder.

Noe som mange opplever som ett problem mht. fortid er når man havner i ett fast forhold/blir glad i en mann/kvinne. Da vil man gjerne være "den spesielle" for den utvalgte. Man liker da ikke tanken på at han/hun kan ha hatt det bedre seksuelt med en tidligere partner.

Jeg tror dette i stor grad har med egen selvtillit å gjøre og er noe man må finne ut av selv og slå seg til ro med at om man ikke er "den beste" sexpartner for sin utkårede så er det ikke akkurat verdens største tragedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet denne diskusjonen. At jeg har satt ting på spissen for å provosere får dere som blir sinte bare akseptere. Jeg er faktisk ganske normal!

Tendensen blant de som svarer er ganske tydelig. Dere jenter som har hatt sex med "mange", liker ikke at gutter MED FÆRRE SEXPARTNERE ENN DERE skyr dere hvis det er snakk om et forhold. Men slik er det for de fleste gutter som opplever det jeg har opplevd. Ble oppriktig glad i ei jente som var nesten ti år yngre enn meg. Jeg hadde hatt sex med 11 jenter før jeg traff henne. Etter et par måneder fikk jeg vite at hun nok hadde hatt sex med 60-70 menn. Sjokket var totalt. Så hadde jeg en periode hvor jeg sa til meg selv at dette ikke betød noe. Men det gikk ikke i lengden. Kanskje spesielt fordi "alle" på dette lille tettstedet "visste"! -Og jeg er innflytter. Forholdet ble "terminert", men kanskje ikke bare på grunn av dette.

Jenter, gjennomsnittlig antall sexpartnere for voksne mennesker er 8,2. Det ER faktisk svært få som har hatt sex med mer enn 20! Så ikke kom å si at det er "normalen".

Jeg ble lei av å oppleve til stadighet at de jentene jeg kom i kontakt med, og fattet interesse for noe varig med, hadde hatt så inn i hel.... mange flere partnere enn det jeg hadde hatt! Jeg fant rett og slett ingen jenter som hadde hatt omtrent det samme som meg. Så jeg gjorde "noe med det", og pulte rundt et års tid jeg også. Nå har jeg rast fra meg, og er fedig med det. Jeg har det helt topp med hun jeg er sammen med nå!

-Og hvis jeg IKKE hadde pult rundt, ja så hadde jeg nok ikke klart å ha det så bra sammen med henne... Tenk litt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler::ler: Ja, det hadde nok blitt ei snodig skrulle :sjarmor:

næmen Thea da

ja, det er langt mindre akseptabelt at kvinner gjør det samme som menn, men slik bør det også være

det er ikke snakk om at hun må være jomfru men at hun har levd et noenlunde anstendig liv.

Samme regler for jenter og gutter gjelder ikke, bar innse det så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand:

Jeg kan være helt enig i at det kanskje ikke er normalen for jenter å ha hatt over 10-20 sekspartnere, jeg bare sier at for meg er det uvesentlig hvor mange sekspartnere min kjære har hatt.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det spiller noen rolle.

Lupin, hvorfor bør det være forskjell mellom hvor mange kvinner får ha sex med og hvor mange menn får ha sex med?

Tror du ikke mange kvinner ønsker menn som har levd noenlunde anstendige liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...