AnonymBruker Skrevet 12. mars #41 Skrevet 12. mars Mandagsunge skrev (26 minutter siden): Så valdsamt populært kan det ikkje vere, for når eg googla ordet "voldsgenet" fekk eg opp to sidar med treff i google, der kun eitt av dei faktisk diskuterte MAO-A-genet. Med det sagt var det fascinerande saker å lese om det på Wikipedia. Blant anna det at den aggressive/antisosiale effekten av genet blir trigga av mishandling og utanforskap i barndomen (allereie kjente risikofaktorar), at det same genet er assosiert med depresjon, rusmisbruk og gjeldsproblem. Og at forskninga hittil ikkje har greid å etablere nokon direkte samanheng mellom aktiveteten til genet og antisosial adferd. Du teller antall treff på et norsk kallenavn og måler popularitet. Og det gjelder et underkommunisert tema i Norge. Lite saklig. Søk på Warrior Gene" og du vil få en drøss med treff. Legg til "ethnic" hvis du vil vite mer om vold og kriminalitet fordelt på folkegrupper. Anonymkode: 46a0e...19f
Gaia Skrevet 12. mars #42 Skrevet 12. mars Jeg hadde dratt fra fyren. Jeg har nulltoleranse for rasisme og nedgraderende utsagn om andre. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #43 Skrevet 13. mars Har ikke finlest alt, men er ikke dette vanlig da ? At jo eldre man blir, jo mer rigid og bestemt blir man på enkelte ting ? En sur gubbe blir mer gretten for hvert år som går og gneldrekjerringa blir mer og mer gneldrete ? Besteforeldrene mine ble mer og mer "vanskelige" jo eldre de ble og ser det samme på mine foreldre. Meninger blir mer bastante, de kan ikke gjøre mer enn ett ærend i løpet av en uke og de blir veldig "satt". Hadde ikke brydd meg så mye om det. Mannen er vel voksen og kan mene det han vil. Det betyr jo ikke at du mener det samme. Dere er fortsatt 2 individ med ulike meninger. Stå for det du mener, så får han mene noe annet. Hadde det gått utover det daglige, der dere skal gjøre ting sammen, så hadde jeg heller tatt grep. F.eks hvis mannen plutselig bestemte at dere skulle bruke 1,5 mill av felleskassa på en ny bobil og du ikke hadde noe du skulle sagt. Det er en annen sak. Anonymkode: d8296...93e
AnonymBruker Skrevet 13. mars #44 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det at du (her) angriper meg før du ber meg utdype er vel det mest nærliggende. Anonymkode: d3ad9...e54 Påstår du at å kalle argumentet ditt for tynt er angrep i noe større grad enn å si at det jeg skriver tyder på mangel av intelligens? Den var artig. Anonymkode: a41a4...675 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #45 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Påstår du at å kalle argumentet ditt for tynt er angrep i noe større grad enn å si at det jeg skriver tyder på mangel av intelligens? Den var artig. Anonymkode: a41a4...675 Det er en fair sak og helt uproblematisk å påpeke at mennesker som tier stille ofte fremstår mer intelligent enn de som prater. Anonymkode: d3ad9...e54
enhjørningfis Skrevet 13. mars #46 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2026 den 19.15): Jeg hadde ikke orket det (og det hadde vært uaktuelt å la barn vokse opp med noe sånt), men du må jo ta dine egne valg.😊 Det er forresten feil at det ikke finnes en internasjonal mannedag, 19.november er mannedagen. Anonymkode: 5bc2e...72f De har også biff og blowjob dagen, 14 mars.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #47 Skrevet 14. mars enhjørningfis skrev (15 timer siden): De har også biff og blowjob dagen, 14 mars.. Som ikke er verdt skoene. Anonymkode: 1fca9...d68
AnonymBruker Skrevet 14. mars #48 Skrevet 14. mars Omg sånn har pappa blitt. Jeg har forstått at det ikke nytter å diskutere med han om noe for han er ikke interessert i en dialog, han er egentlig bare ute etter å gulper opp sine egne meninger og høre sin egen stemme. Om du vil leve med han kan du lære deg noen "grey rock" teknikker. Ikke mat dyret, ikke gi han noe oppmerksomhet på de tingene/den atferden. Lær å si intetsigende "ja, du sier så" fraser. Alternativet er å ta en ordenlig oppvaskmaskin, enten alene eller i form av familiemøte der dere alle forteller han hvor skapet står. Men altså, tror du det vil ha ønsket virkning? Du kjenner ham best. Og du kjenner selv hva du mener er et godt forhold. Det er tross alt deres ekteskap, dere er begge med på å forme den, en dag om gangen. Det fikses ikke på en dag heller, det er en prosess men det skjer bare endring dersom begge ønsker det. Anonymkode: 8c604...a81
TomKrus Skrevet 14. mars #49 Skrevet 14. mars Gaia skrev (På 12.3.2026 den 23.50): Jeg hadde dratt fra fyren. Jeg har nulltoleranse for rasisme og nedgraderende utsagn om andre. Men du har ikke nulltoleranse for vold ?
Gaia Skrevet 14. mars #50 Skrevet 14. mars TomKrus skrev (7 minutter siden): Men du har ikke nulltoleranse for vold ? Hva har vold med HI å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 15. mars #51 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 22.49): Det er en fair sak og helt uproblematisk å påpeke at mennesker som tier stille ofte fremstår mer intelligent enn de som prater. Anonymkode: d3ad9...e54 Da har jeg misforstått deg utifra hvordan du opprinnelig ordla deg. Anonymkode: a41a4...675
AnonymBruker Skrevet 15. mars #52 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har jeg misforstått deg utifra hvordan du opprinnelig ordla deg. Anonymkode: a41a4...675 Q.E.D. Anonymkode: d3ad9...e54
AnonymBruker Skrevet 15. mars #53 Skrevet 15. mars Om mannen din har blitt MAGA er alt håp ute. Da er det lite vits i å snakke fornuft til ham. Anonymkode: 44d4c...1e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå