Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og enig med deg.

Man skal helst bare lese forskning som er politisk korrekt. Som da jeg i en diskusjon om vold og kriminalitet viste til forskning som påpekte at visse grupper har en genetisk større disposisjon til å benytte vold enn etniske nordmenn. Ble selvfølgelig stemplet som rasist av de uvitende.

Man bør også passe seg for å påpeke at menn er overrepresentert blant de med ekstremt høy IQ. Da er man gjerne kvinnehater.

Anonymkode: 46a0e...19f

Heilt oppriktig: genetisk disponert til vald? Korleis forska dei seg fram til det?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og enig med deg.

Man skal helst bare lese forskning som er politisk korrekt. Som da jeg i en diskusjon om vold og kriminalitet viste til forskning som påpekte at visse grupper har en genetisk større disposisjon til å benytte vold enn etniske nordmenn. Ble selvfølgelig stemplet som rasist av de uvitende.

Man bør også passe seg for å påpeke at menn er overrepresentert blant de med ekstremt høy IQ. Da er man gjerne kvinnehater.

Tja, her blir vi plutselig litt uenige igjen. Jeg mener at det henger sammen med kultur og religion, ikke gener. Det siste du sier stemmer derimot. Menn er overrepresentert blant de med ekstremt høy IQ, men også blant de med lav IQ. Variasjonsbredden er mindre hos kvinner.

Anonymkode: a41a4...675

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man er ikke kvinnehater, men ved å nevnte dette så minner man henne på at man selv ikke er blant disse. 

Når man nevner at menn er overrepresentert blant de med lav IQ, derimot, så tenker hun; Dette var jammen en smart fyr!

Vil du at hun skal bli fornøyd med deg? Si smarte ting fremfor å påstå at du er smart. 

Anonymkode: d3ad9...e54

AnonymBruker
Skrevet

Man kan sikkert, men hvorfor skulle du ville det? 

Anonymkode: 8c6d6...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tok meg ikke lang tid å skjønne at det er best å bare unngå slike temaer og holde sånt til seg selv med mindre de tar det opp.

Det her, evnen til å tilpasse seg raskt, er det eneste du nevner som faktisk tyder på reell intelligens.

Mange menn tror at fordi de er menn så er de smarte. Like tåpelig som at jeg tror at fordi jeg er kvinne så kan jeg bli rakettforsker og statsminister. Nei, man blir ikke noe som helst på grunn av sitt kjønn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært i forholdet i 20 år. 

Meningene til min mann har blitt mer og mer ekstrem. Var ikke sånn når jeg møtte han, men oppsto underveis.

Eks;

Kvinnedagen er tull, for finnes ingen minnedag. 

Alle kvinner (bortsett fra meg) er overfladiske og er bare ute etter penger osv.  

Rasistiske utsagn.

Masse rundt politikk. 

Kan man overleve sammen når man er på ulike planeter politisk og med meninger ellers?

Kjenner jeg blir flau når vi snakker med andre og han kommer med kommentarer på både det ene og det andre. 

Skikkelig turn-off. 

Anonymkode: f5b4a...33c

Typen din henger for mye i ekkokammer på internet 

Anonymkode: 72e7a...a56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (5 minutter siden):

Heilt oppriktig: genetisk disponert til vald? Korleis forska dei seg fram til det?

Ja, den har jeg lyst til å se også.

Statistikk rundt etnisitet og kriminalitet er greit, lite å krangle på der, og man er IKKE rasister av å peke på dette.

At de er "genetisk disponert" har jeg dog lyst til å lese mer om. Aldri hørt om noe sånt før, og jeg tviler litt på at det stemmer. Og dersom det stemmer, så er jeg veldig interessert i å finne ut hvordan i huleste forskerne har funnet ut av det.

Anonymkode: 4557e...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt ironisk med mannosfærens tilhengere, de tror alle de tilhører de 2 % av supervinnere, som gruser alt av mannlige konkurrenter og drar damer og cash over en lav sko....

Anonymkode: aa39a...ba4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja, her blir vi plutselig litt uenige igjen. Jeg mener at det henger sammen med kultur og religion, ikke gener. Det siste du sier stemmer derimot. Menn er overrepresentert blant de med ekstremt høy IQ, men også blant de med lav IQ. Variasjonsbredden er mindre hos kvinner.

Populært kalt "voldsgenet". Blitt noe omtalt i media, men da på individnivå. Man hører ikke om forskning på etniske grupper (raser)

Previous studies have reported evidence for positive selection within the MAO-A gene region in seven ethnic groups: Pygmy, Aboriginal Taiwanese, Chinese, Japanese, Mexican and Russian

Mer om MAOA genet her:

A unique demographic history exists for the MAO-A gene in Polynesians | Journal of Human Genetics

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å være sammen med en sånn mann. Men jeg har sterke meninger, og politisk engasjert.

og jeg anser meg som feminist, men for meg betyr det likestilling. Og at vi må jobbe for at både menn, og kvinner skal få det bedre. Og jeg hater ikke menn.

Anonymkode: d196c...d79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnedagen ER tull, hilsen kvinne. Men rasistiske utsagn og hater alle kvinner, da hadde det ikke funket.

Anonymkode: b959c...7b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, det finnes.

19. november er mannsdagen.

Anonymkode: a0c3e...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært i forholdet i 20 år. 

Meningene til min mann har blitt mer og mer ekstrem. Var ikke sånn når jeg møtte han, men oppsto underveis.

Eks;

Alle kvinner (bortsett fra meg) er overfladiske og er bare ute etter penger osv.  

Rasistiske utsagn.

Masse rundt politikk. 

Kan man overleve sammen når man er på ulike planeter politisk og med meninger ellers?

Kjenner jeg blir flau når vi snakker med andre og han kommer med kommentarer på både det ene og det andre. 

Skikkelig turn-off. 

Anonymkode: f5b4a...33c

Nei man kan ikke det. Jeg har prøvd flere ganger med forskjellige ytterpunkter. Det går ikke. 

Anonymkode: 3f238...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kvinnedagen ER tull, hilsen kvinne. Men rasistiske utsagn og hater alle kvinner, da hadde det ikke funket.

Anonymkode: b959c...7b7

Det er tull at vi som kvinner fikk rettigheter til å stemme og, vel, i teorien har rett på lik lønn for samme jobb som menn?

Anonymkode: 414eb...b1c

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Man er ikke kvinnehater, men ved å nevnte dette så minner man henne på at man selv ikke er blant disse. 

Når man nevner at menn er overrepresentert blant de med lav IQ, derimot, så tenker hun; Dette var jammen en smart fyr!

Vil du at hun skal bli fornøyd med deg? Si smarte ting fremfor å påstå at du er smart. 

Sosial intelligens 👏👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det her, evnen til å tilpasse seg raskt, er det eneste du nevner som faktisk tyder på reell intelligens.

Mange menn tror at fordi de er menn så er de smarte. Like tåpelig som at jeg tror at fordi jeg er kvinne så kan jeg bli rakettforsker og statsminister. Nei, man blir ikke noe som helst på grunn av sitt kjønn. 

Nå antar jeg at du mener at alt annet jeg sa tyder på mangel av intelligens.
At du mener at mine politiske meninger tyder på lav intelligens er et tynt argument, og samtidig en gjenganger jeg hører fra den andre siden av det politiske spekteret. Med mindre man er en form for venstre/høyre-ekstremist blir det tåpelig å slenge rundt slike kommentarer. Du kan gjerne utdype akkurat hva jeg sa som tyder på mangel av intelligens. Det ene argumentet mitt baserer seg kun på tall fra SSB, og det andre er kun en mening jeg har om hvor meningsløst det er å ha merkedager for kjønnsideologi osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Populært kalt "voldsgenet". Blitt noe omtalt i media, men da på individnivå. Man hører ikke om forskning på etniske grupper (raser)

Previous studies have reported evidence for positive selection within the MAO-A gene region in seven ethnic groups: Pygmy, Aboriginal Taiwanese, Chinese, Japanese, Mexican and Russian

Mer om MAOA genet her:

A unique demographic history exists for the MAO-A gene in Polynesians | Journal of Human Genetics

Så valdsamt populært kan det ikkje vere, for når eg googla ordet "voldsgenet" fekk eg opp to sidar med treff i google, der kun eitt av dei faktisk diskuterte MAO-A-genet. 

Med det sagt var det fascinerande saker å lese om det på Wikipedia. Blant anna det at den aggressive/antisosiale effekten av genet blir trigga av mishandling og utanforskap i barndomen (allereie kjente risikofaktorar), at det same genet er assosiert med depresjon, rusmisbruk og gjeldsproblem. Og at forskninga hittil ikkje har greid å etablere nokon direkte samanheng mellom aktiveteten til genet og antisosial adferd. 

Skrevet

Hva her er ekstremt? Jeg får inntrykk av at du overdriver

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (1 time siden):

"Warrior gene" MAOA har gjort at enkelte har fått lavere straff i en rettsak. Sånn sett er genet politisk korrekt og i kriminologi diskutert en del. Som her, veldig kort og på  norsk.

Frokostmøte: Natural Born Killers? - Bioteknologirådet

Hvordan man forsker får du sette deg inn i selv. Jeg er mest opptatt av resultatene. Temaet ble også behandlet i serien "Hjernevask" NRK Harald Eia i 2010. /Slettet på NRK - ligger på Youtube)

For å holde meg til tråden, så kan kunnskap som ikke anses som politisk korrekt gjerne bli ansett som ekstremt.

Jeg provoserte bevisst for å understreke dette poenget.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nå antar jeg at du mener at alt annet jeg sa tyder på mangel av intelligens.
At du mener at mine politiske meninger tyder på lav intelligens er et tynt argument, og samtidig en gjenganger jeg hører fra den andre siden av det politiske spekteret. Med mindre man er en form for venstre/høyre-ekstremist blir det tåpelig å slenge rundt slike kommentarer. Du kan gjerne utdype akkurat hva jeg sa som tyder på mangel av intelligens. Det ene argumentet mitt baserer seg kun på tall fra SSB, og det andre er kun en mening jeg har om hvor meningsløst det er å ha merkedager for kjønnsideologi osv.

Det at du (her) angriper meg før du ber meg utdype er vel det mest nærliggende. 

På en god nummer to kommer det å blande sammen «mene noe» med å «si noe», og i alle fall «si det til kjæresten sin».

Skal jeg fortsette?

Det holder ikke å være intelligent hvis man ikke vet hvordan man uttrykker det.

Det å ikke uttrykke det, er ofte det som best kommuniserer det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...