Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i forholdet i 20 år. 

Meningene til min mann har blitt mer og mer ekstrem. Var ikke sånn når jeg møtte han, men oppsto underveis.

Eks;

Kvinnedagen er tull, for finnes ingen minnedag. 

Alle kvinner (bortsett fra meg) er overfladiske og er bare ute etter penger osv.  

Rasistiske utsagn.

Masse rundt politikk. 

Kan man overleve sammen når man er på ulike planeter politisk og med meninger ellers?

Kjenner jeg blir flau når vi snakker med andre og han kommer med kommentarer på både det ene og det andre. 

Skikkelig turn-off. 

Anonymkode: f5b4a...33c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare du som kan svare på om du vil være sammen med han.

Anonymkode: 414eb...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo bare du som kan svare på om du vil være sammen med han.

Ja det har du rett i. Kanskje mer interessert i å høre om andre får det til å funke. 😅 

Her unngår jeg alle teamet som kan være triggende. Men kommer jo stadig innom ting vi er uenige om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært i forholdet i 20 år. 

Meningene til min mann har blitt mer og mer ekstrem. Var ikke sånn når jeg møtte han, men oppsto underveis.

Eks;

Kvinnedagen er tull, for finnes ingen minnedag. 

Alle kvinner (bortsett fra meg) er overfladiske og er bare ute etter penger osv.  

Rasistiske utsagn.

Masse rundt politikk. 

Kan man overleve sammen når man er på ulike planeter politisk og med meninger ellers?

Kjenner jeg blir flau når vi snakker med andre og han kommer med kommentarer på både det ene og det andre. 

Skikkelig turn-off. 

Jeg hadde ikke orket det (og det hadde vært uaktuelt å la barn vokse opp med noe sånt), men du må jo ta dine egne valg.😊

Det er forresten feil at det ikke finnes en internasjonal mannedag, 19.november er mannedagen. 

Anonymkode: 5bc2e...72f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket det (og det hadde vært uaktuelt å la barn vokse opp med noe sånt), men du må jo ta dine egne valg.😊

Det er forresten feil at det ikke finnes en internasjonal mannedag, 19.november er mannedagen. 

Anonymkode: 5bc2e...72f

Haha nydelig. Da skal han få vite om den.

Ja vi har to barn. Begge i tenårene og de merker jo også meningene og rister på hodet til det fordi de lærer om ting på skolen osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Snart er det noe feil med deg også, vær obs og da tar du beina på nakken og løper! 

Anonymkode: 46aca...2ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rasistiske utsagn er vel av typen "vi bør være streng mer innvandring". Oppbrukt begrep.

At man ikke tenker kvinnedagen er viktig sier ingenting om kvinnesyn. Jeg ser ikke helt poenget med den, men jeg er 100% for likestilling av kjønnene. 

Men dere er kanskje veldig forskjellige.

m27 

Anonymkode: d515f...da3

AnonymBruker
Skrevet

Noen menn blir grinete gamle gubber raskere enn andre.. 

Anonymkode: c6046...9e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja det har du rett i. Kanskje mer interessert i å høre om andre får det til å funke. 😅 

Her unngår jeg alle teamet som kan være triggende. Men kommer jo stadig innom ting vi er uenige om. 

Ok. 

For MIN del hadde jeg ikke tolerert slik atferd. 

Rasistiske utsagn, for meg, er uakseptabelt. Spesielt med barn i bildet.

Og han ytrer kvinnehat. Hva forbilde er det for barna?

Og det å mene at Kvinnedagen er BS?!? 

Jeg hadde gått.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du nevner er helt normale meninger, som store deler av befolkningen innehar. Man kan være uenig, noe jeg er, men "ekstremt" er det på ingen måte.

Leste dere forøvrig 8. Mars-komiteens parole i år? De er ganske så imot likestilling mellom kjønnene. Som en som mener at lover og regler skal være lik uavhengig av kjønn, så kan jeg ikke støtte noe sånt.

Anonymkode: 4557e...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Rasistiske utsagn er vel av typen "vi bør være streng mer innvandring". Oppbrukt begrep.

At man ikke tenker kvinnedagen er viktig sier ingenting om kvinnesyn. Jeg ser ikke helt poenget med den, men jeg er 100% for likestilling av kjønnene. 

m27 

Nja.

Vi feirer ikke Kvinnedagen.

Men for mannen min er det viktig at guttene våre ser at kvinner skal ha de samme rettighetene som menn. Og derav gratulere meg med Kvinnedagen.

Og at "alle" kvinner ikke er "gold-diggers" 

Han høres ut som en kvinnehater.

Det blir likestilt med kvinner som påstår at "alle" menn er utro drittsekker osv.

Ekstreme og negative holdninger til kjønn og "raser".

Vi er likeverdige partnere som gir hverandre masse kjærlighet og omsorg.

Og vi ønsker at barna våre skal vokse opp som empatiske individer som ikke forhåndsdømmer, respekterer andre menneskers religion, livssyn og meninger, men som er trygg i seg selv og vet hva de kjenner på er rett og galt.

Sterke nok til å stå opp for seg selv og beskytte de som utsettes for urettferdighet og mobbing.

Skrevet

Nå er jeg mann, altså, men jeg hadde aldri i verden holdt ut tilsvarende holdninger fra kona.

For meg er det helt umulig å liksom bare skygge unna tematikken og leve videre som vanlig.  Holdninger i verdispørsmål gjenspeiler åpenbart hvem man er innerst inne. Jeg klarer helt fint å holde en ok tone med kollegaer jeg tenker mener ugreie ting, de er fagpersoner og jeg trenger ikke være venn med dem alle.

Men når det gjelder min livspartner? Aldri i verden. Da må jeg jo ha romantiske følelser, og oppleve at vedkommende oppriktig er et godt menneske jeg beundrer kvalitetene til. Hadde vært helt sjanseløst hvis kona skled helt ut i holdninger på denne måten. 

Anonymkode: ac454...286

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

m27 

Nei, rasistiske utsagn er vel av typen rasistiske utsagn, ikke strengere innvandringspolitikk.

Anonymkode: 7f419...559

Skrevet

Jeg ønsker en partner hvor vi har sånn noenlunde like, ihvertfall "kompatible" verdier. Dette høres ut som en mann jeg ikke ville hatt i min omgangskrets engang!

Anonymkode: 8eb23...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...