Gå til innhold

Hvor var du da Norge ble stengt ned 12.03.20?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor var du og hva tenkte du første tanke? 

Anonymkode: 60cae...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobb, på kontoret. Tenke "hm, dette er spesielt". Så tok jeg meg en tur innom polet (det var jo tross alt torsdag og snart helg) og der va det helt Texas, samme på matbutikken🤣 var ikke spesielt bekymra, har huset fult av mat. Men folk gikk jo av skaftet. Det overrasket meg, egentlig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Spania, hvor det virkelig stengte ned.

Anonymkode: 27050...0ba

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg var på jobb og begynte å stresse med ansvaret og hvordan det ville bli å gå over til fulldigitale løsninger. Savner det definitivt ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjemme, hadde fri den dagen. 

Tenkte nå overdriver myndighetene. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var på jobb og tenkte at jeg nå kom til å måtte jobbe mer en noen gang. Noe som stemte. Aldri jobbet så mye som i tiden etter 12/3-20

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På jobb som vanlig. Livet gikk som normalt hele perioden for min del.

Merket ingen forskjell bortsett fra jeg mistet muligheten til å kjøpe masse billig tobakk og rød cola til svigermor i Sverige....

Anonymkode: 59418...004

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobb, fikk en klump i magen og skjønte at nå blir jeg permittert.

Det stemte. 

Anonymkode: 3e981...bbf

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Var hjemme med sykt barn og tenkte at det var bra at det ble hjemmeskole, da slapp barnet mitt å gå glipp av noe for sykdommen til barnet mitt kom til å bli langvarig (uker trodde vi først, men det ble måneder).

Anonymkode: a2dfb...f25

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble jo advart, så forberedte oss på nedstengning dagen før og så dro vi hjem og hadde hjemmekontor dagen etterpå. Jobbet på vgs da. 

Anonymkode: 9baf3...1d7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hjemme, så på tv. Var forberedt på dette og gikk direkte til barnehagen og hentet barnet mitt og alt av klær og utstyr hen hadde der. Visste at mannen min kom til å ha mye å ordne den ettermiddagen.

Hadde handlet jevnt og trutt litt for mye nesten hver dag i tre uker før dette. Den morgenen var jeg på butikken og vi var ca 10 kunder. Alle gikk sakte, langt fra hverandre. Stoppet opp flere meter unna når vi ventet på vår tur til å se i melkeskapet osv. Dro hjem med to halvfulle bæreposer. Var en rar dag!

Anonymkode: 8194f...4a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme, hadde akkurat blitt sykemeldt i jobben min fra og med 01.03.2020. Tanken min var: "Here we go, la hysterikerne gå amok". Allerede hadde jo folk snakket (les:truet) om å ta barna ut av skolen, så jeg så jo hvilken vei det gikk. For min del måtte jeg bare godta det, men ble ikke med på leken som het "hamstre dopapir og drikkevarer, ikke dra på hytta, ikke dra til andre fylker, vaksinere seg og ungene" osv. Tok barna mine på livets vakreste Norgesferie og lærte dem om historie, kultur og samfunn. Og så fulgte jeg Sveriges koronaråd, ikke Norges.

Anonymkode: 3b720...547

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

På jobb, på sykehus og tenkte… ENDELIG skjer det noe!
Skulle innom butikken på vei hjem etter jobb og der var det komplett kaos… stusset litt før jeg catcha hvorfor 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var på jobb - så pressekonferansen med Erna sammen med de nærmeste kollegene. Jeg hadde kommet fra utlanet uka før, så fikk noen dager karantene også. Spesielt, ja.

Anonymkode: e0f81...80d

AnonymBruker
Skrevet

På jobb i barnehage og opplevde et umiddelbart rush av henting av barna av foreldre som hadde hjemmekontor like ved barnehagen. Og som sa "lykke til og vi ses når vi ses". Rar stemning. 

Anonymkode: a1f10...ad2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Berlin. Det var en rar flyreise hjem, hvor vi satt tett i bakerste del av flyet, så Norwegian hadde ikke innført noen smittevernsregler.

Anonymkode: 295fb...a5f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På jobb, og siden det var kommunen skjønte vi veldig fort at dette ikke bare ville vare 2 uker ettersom kommunen la alternative planer for mye lenger tid. Det var kjipt. 

Anonymkode: ac287...beb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme i senga syk.

Anonymkode: 905e5...c53

AnonymBruker
Skrevet

haha..jeg hadde panikkhandlet tidlig den dagen. Jada, jeg var en av de som fylte to vogner. 

Jeg var egentlig lettet over at de stengte. Jeg synes det var ekkelt å sitte og vente på det viruset, og da hadde vi jo sett Italia og fylte sykehus, samt Kina i de der draktene sine, så jeg var redd. 

Anonymkode: 8949d...7a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I senga med "verdens flotteste og perfekte familiefar", som viste seg å være Jekyll and Hyde. 

Anonymkode: c9bf9...4a1

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...