Gå til innhold

Definer "løs"


Lemming

Anbefalte innlegg

Det stemmer muligens på de aller verste, de med 75-100+ partnere. For gutter med mer normale tall på samvittigheten, er sammenhengen minimal.

Da er jeg kanskje ikke normal, jeg da. Jeg mister tenningen på gutter med tosifret tall.. Spesielt om de ikke er eldre enn meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bøllefrøet
Da er jeg kanskje ikke normal, jeg da. Jeg mister tenningen på gutter med tosifret tall.. Spesielt om de ikke er eldre enn meg selv.

Samme her. Du er ikke den eneste, hecuba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,er ikke antallet sexpartnere så får meg til å tenke løs eller ikke løs, men heller hvor fort gjort det er å få vedkommende til sengs. Er det gjort på en,to,tre ja da blir det litt løst. Det overrasker meg ikke at vi ikke er kommet lengre enn det vi har, angående kvinners seksualitet. En singel mann kan gått ha ons en gang i uka uten at han blir kalt løs, stakkars mann, han har jo behov, men gjør ei dame det, ja da er det fy,fy. Ergo skal ikke single kvinner ha lyst på sex,ei heller ha behov for det,for da er hun billig. At ei kvinne i en periode av livet sitt, hvor hun var singel, hadde flere sex partnere gjør henne ikke automatisk løs, ei heller sier det noe om hennes evne til å være trofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,er ikke antallet sexpartnere så får meg til å tenke løs eller ikke løs, men heller hvor fort gjort det er å få vedkommende til sengs. Er det gjort på en,to,tre ja da blir det litt løst. Det overrasker meg ikke at vi ikke er kommet lengre enn det vi har, angående kvinners seksualitet. En singel mann kan gått ha ons en gang i uka uten at han blir kalt løs, stakkars mann, han har jo behov, men gjør ei dame det, ja da er det fy,fy. Ergo skal ikke single kvinner ha lyst på sex,ei heller ha behov for det,for da er hun billig. At ei kvinne i en periode av livet sitt, hvor hun var singel, hadde flere sex partnere gjør henne ikke automatisk løs, ei heller sier det noe om hennes evne til å være trofast.

Dette er politisk korrekt svada og stemmer ikke overens med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er politisk korrekt svada og stemmer ikke overens med virkeligheten.

Hver så snill å forklar meg hvordan virkeligheten er da for jeg er nok litt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min mening, og ikke svada i det heletatt. Skremmere det deg kanskje at kvinner liker sex,har behov for sex og er ett sexsuelt vesen på lik linje med mannen? Typisk svar fra en mann er det iallefall. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ser jo på tidligere svar,at det er skrevet av en typisk mannsjåvonist da. Rister bare på hodet av deg, og syns egentlig litt synd i deg, siden du finner kvinners seksualitet så skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser jo på tidligere svar,at det er skrevet av en typisk mannsjåvonist da. Rister bare på hodet av deg, og syns egentlig litt synd i deg, siden du finner kvinners seksualitet så skremmende.

Like greit, det. Irrasjonelle kvinnfolk som deg har jeg for lenge siden lært meg å unngå diskusjoner med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noe i det der. Har en kvinne mange menn, er hun løs, har hun få/ingen, er hun prippen...

Mens mannen har jo bare dametekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I tillegg lyser det playboy, playboy er i mine øyne synonymt med klyse og klyser synes jeg er ekle.

Så hvis man har dametekke og er utrolig tiltrekende er man playboy :overrasket:

i mine øyne er playboy at man er slesk og utnytter sitt vedensvante vesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
For en jente, derimot, øker sjansen for utroskap med antall seksualpartnere. Det har jeg sett mange, mange ganger.

Hvorvidt man ligger med mange når man er singel har ingenting å gjøre med hvordan man oppfører seg i ett forhold. (Selv ville jeg vært mere skeptisk til en gutt som selvsagt forsyner seg hver gang han får tilbudet, hvilken garanti har man da for at han plutselig begynner å vise ryggrad og si nei når han får seg dame?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man  har dametekke og er utrolig tiltrekende er man playboy  :overrasket:

i mine øyne er playboy at man er slesk og utnytter sitt vedensvante vesen.

Jeg sier hva jeg forbinder med playboy og hva som skal til for at jeg stempler en person som en playboy. Ærlig talt, det er ikke noe å bli :overrasket: av, det.

Og det er forskjell på å ha dametekke og å humpe på alt man møterpå. Har man dametekke og utnytter det til det fulle, synes jeg man er slesk og playboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorvidt man ligger med mange når man er singel har ingenting å gjøre med hvordan man oppfører seg i ett forhold. (Selv ville jeg vært mere skeptisk til en gutt som selvsagt forsyner seg hver gang han får tilbudet, hvilken garanti har man da for at han plutselig begynner å vise ryggrad og si nei når han får seg dame?)

Greit for meg. Jeg skal ikke ta knekken på livsløgnen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min mening, og ikke svada i det heletatt. Skremmere det deg kanskje at kvinner liker sex,har behov for sex og er ett sexsuelt vesen på lik linje med mannen? Typisk svar fra en mann er det iallefall. :frustrert:

Er faktisk enig med Mito. Dersom det ikke skal være forskjeller på en mann som har hatt mange partnere pga stort sexbehov og en kvinne som har hatt mange partnere pga stort sexbehov, må man tolke begge parter som like løse.

Det jeg ikke er enig med Mito i, er at det er forskjell på menn og kvinner på dette området. Jeg kan love deg, Mito, at i min vennekrets vil du ikke bli sett på som noe annet enn et altfor brukt kjøttstykke. :ler:

Men nå har jeg heller ikke den holdningen at jeg applauderer kvinner som har hatt over 100 partnere fordi de er liberale og hjelper til i kvinnekampen. Synes det er utrolig feil å glamourisere promiskuistitet blant unge kvinner fordi de bryter med gamle fordommer(for å sette ting på spissen).

Kan ikke folk bare leve det livet de vil uten å på død og liv skal rettferdiggjøre det på noen måte? Dersom man synes det er greit å ha mange sexpartnere, så synes man det, men man kan ikke forvente at alle andre skal synes det er like greit. Man får ta ansvar for livet sitt selv.

Alle må ta konsekvenser av valg siden, enten det gjelder sexpartnere, pengebruk, karierevalg, vaner eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Menn med holdninger som mito får meg til å skygge banen, uansett hvor mange han selv har ligget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Er faktisk enig med Mito. Dersom det ikke skal være forskjeller på en mann som har hatt mange partnere pga stort sexbehov og en kvinne som har hatt mange partnere pga stort sexbehov, må man tolke begge parter som like løse.

Det jeg ikke er enig med Mito i, er at det er forskjell på menn og kvinner på dette området. Jeg kan love deg, Mito, at i min vennekrets vil du ikke bli sett på som noe annet enn et altfor brukt kjøttstykke.  :ler:

Men nå har jeg heller ikke den holdningen at jeg applauderer kvinner som har hatt over 100 partnere fordi de er liberale og hjelper til i kvinnekampen. Synes det er utrolig feil å glamourisere promiskuistitet blant unge kvinner fordi de bryter med gamle fordommer(for å sette ting på spissen).

Kan ikke folk bare leve det livet de vil uten å på død og liv skal rettferdiggjøre det på noen måte? Dersom man synes det er greit å ha mange sexpartnere, så synes man det, men man kan ikke forvente at alle andre skal synes det er like greit. Man får ta ansvar for livet sitt selv.

Alle må ta konsekvenser av valg siden, enten det gjelder sexpartnere, pengebruk, karierevalg, vaner eller andre ting.

Alt med måte da, forskjell på å barbere seg, og skjære av seg hele hodet. :) Men det er ikke å komme forbi at enkelte menn finner kvinners seksualitet skremmende. Desverre er vi ikke kommet lengre her i Norge når det gjelder kvinner og sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært en jente, ja. Men det er jeg ikke. En singel gutt er nesten pliktig til å ta imot alt han kan få. Hvis en jente skulle gjort det samme, ville hun kommet opp i et firesifret antall partnere innen et par år. En jentes seksuelle forhistorie sier derfor langt mer enn en gutts, han har bare forsynt seg av det som var tilgjengelig, og det er ingen indikator på hvorvidt han kommer til å være utro. For en jente, derimot, øker sjansen for utroskap med antall seksualpartnere. Det har jeg sett mange, mange ganger. Jeg feller forsåvidt ingen moralsk dom over deres oppførsel, men tar den logiske konsekvensen av den til etterretning.

Uenig.

Jeg tror mange menn misforstår veldig dette med kjønnsforskjeller og "løshet". I mine øyne, og i alle andre jenter jeg kjenner sine øyne er menn som har hatt mange sexpartnere like løse som de jentene som har hatt det. Jeg kjenner absolutt ingen som ville sett det som heltmodig at en mann hadde hatt 40-50 partnere, heller tvert i mot. (Og jeg er ikke spesielt konservativ)

Likedan synes jeg det er sexy og respektfullt med menn som setter en høy standard for hvem de velger å ha sex med. Menn som tar alt de får mister mye respekt og er i mine øyne mindre aktuelle enn menn som er jomfru til de runder 25.

Videre vil jeg si at det er vanskelig å definere begrepet "løs". Det har mer med oppførsel å gjøre enn antal sexpartnere. Jeg ville feks. sett på en person som har hatt 10 ONS med ukjente mennesker som mer løs enn en som har hatt 20 partnere og som har vært forelsket i alle. Likedan vil jeg faktisk også kalle de som bevisst spiller på sex og som bruker det som lokkemiddel, uten at de nødvendigvis har sex med personen (såkalte luremus) som løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det er forskjell på å ha dametekke og å humpe på alt man møterpå. Har man dametekke og utnytter det til det fulle, synes jeg man er slesk og playboy.

Menn kan ikke si nei sånn som kvinner kan :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra uttrykk som "laus". Kan man ikke bare si at vedkommende "har hatt mange" i stedet? Så kan enhver vordende partner selv avgjøre hvor mange som er for mange?

Jeg aner ikke hvor mange partnere samboeren min har hatt, og er ikke interessert i å vite det heller. Kan ikke skjønne hva det skulle ha å si for vårt forhold.

Og ærlig talt, det er da ikke noe forskjell på menn og kvinner i denne sammenhengen, jeg trodde vi hadde kommet over det stadiet hvor man karakteriserte kvinner som løse på tråden fordi de hadde hatt mer enn vanlig antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...