AnonymBruker Skrevet 7. mars #41 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor sliten er det vanlig å bli hver dag etter jobb? Jeg jobber i barnehage og er så sliten hver dag jeg kommer hjem fra jobb at det føles som jeg bare suser mellom to verdener fram til jeg får lagt meg ordentlig. Jeg har små barn hjemme også så det gjør jo at man blir enda mer sliten, og at man ikke bare kan legge seg og hvile når som helst. Har så lyst til å begynne å trene litt for eksempel men jeg er så utslitt at jeg aldri klarer, med hodepine og alt. Er det samme for dere? Anonymkode: 609f6...7c5 Jobber i barnehage, har ikke barn, men er allikevel dausliten etter jobb. Er aldri sosial etter en dag på jobb, det har jeg ikke overskudd til etter å ha vært 200% pålogget barna i 7.5 timer. Anonymkode: 807cb...801 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #42 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, man må virkelig lure på hvordan dette gikk an før i tiden. Men det gjorde det. Anonymkode: e04af...dbe Før i tiden hadde man ikke en evig tidstyv som mobilen og sosiale medier. Hvor man blir oppdatert 24 timer i døgnet på alt som skjer i verden av negativitet og press. Slappet man av det, så slappet man av med familien og et godt måltid på helt andre premisser enn dagens familie gjør idag. Anonymkode: 807cb...801 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #43 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo feil å si at det gikk an før. Det er mange det ikke gikk bra for før også. Anonymkode: ac236...be5 Ikke i nærheten til dagens sytenivå. Anonymkode: e04af...dbe
AnonymBruker Skrevet 7. mars #44 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke i nærheten til dagens sytenivå. Anonymkode: e04af...dbe Og det vet du fordi..? Anonymkode: ac236...be5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #45 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det vet du fordi..? Anonymkode: ac236...be5 Et hint kan være hvordan sykefraværet har endret seg de siste tiår. Anonymkode: e04af...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #46 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et hint kan være hvordan sykefraværet har endret seg de siste tiår. Anonymkode: e04af...dbe Som har med økt sysselsetting å gjøre, bl.a. Anonymkode: ac236...be5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #47 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor sliten er det vanlig å bli hver dag etter jobb? Jeg jobber i barnehage og er så sliten hver dag jeg kommer hjem fra jobb at det føles som jeg bare suser mellom to verdener fram til jeg får lagt meg ordentlig. Jeg har små barn hjemme også så det gjør jo at man blir enda mer sliten, og at man ikke bare kan legge seg og hvile når som helst. Har så lyst til å begynne å trene litt for eksempel men jeg er så utslitt at jeg aldri klarer, med hodepine og alt. Er det samme for dere? Anonymkode: 609f6...7c5 Akkurat samme som deg dessverre. Er bhg lærer på femtende året nå og sliter med kronisk migrene. Har famile og unge barn selv, men ikke overskudd til en eneste hyggelig aktivitet på kveld eller i helger. Sånn har jeg hatt det i snart ti år. Jobben ødelegger helsa (og livet). Anonymkode: fcaef...6a8 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #48 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor sliten er det vanlig å bli hver dag etter jobb? Jeg jobber i barnehage og er så sliten hver dag jeg kommer hjem fra jobb at det føles som jeg bare suser mellom to verdener fram til jeg får lagt meg ordentlig. Jeg har små barn hjemme også så det gjør jo at man blir enda mer sliten, og at man ikke bare kan legge seg og hvile når som helst. Har så lyst til å begynne å trene litt for eksempel men jeg er så utslitt at jeg aldri klarer, med hodepine og alt. Er det samme for dere? Anonymkode: 609f6...7c5 Ja jeg var utslitt i hodet da jeg jobbet i barnehage. Har gått over til et annet yrke der jeg heller er sliten i kroppen. Fungerer veldig mye bedre for meg Anonymkode: d3197...b78
AnonymBruker Skrevet 7. mars #49 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er så rart hvordan folk tror de vet så mye om andres liv. Du har sikkert sett at de har gått Besseggen ett par ganger, og da trekker du konklusjonen at de går det "hvert år" og at man er superfrisk og får til alt annet enn jobb. Sannheten er som regel langt fra det. Anonymkode: ac236...be5 Den ene er min søster. Jeg vet!!! Du hadde ikke orket 1/3 av hva det mennesket orker. Anonymkode: 472c1...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #50 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den ene er min søster. Jeg vet!!! Du hadde ikke orket 1/3 av hva det mennesket orker. Anonymkode: 472c1...bdf Hvordan vet du så mye om din søster? Bor dere sammen? For tro meg, jeg ser frisk og rask ut jeg, også for mine søsken. Og jeg kan mobilisere krefter av og til, men ekstremt mye av tiden min går bort til helsen min. Og den eneste som ser det er mannen min, som bor med meg! Anonymkode: ac236...be5
Aureka Skrevet 7. mars #51 Skrevet 7. mars (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvor sliten er det vanlig å bli hver dag etter jobb? Jeg jobber i barnehage og er så sliten hver dag jeg kommer hjem fra jobb at det føles som jeg bare suser mellom to verdener fram til jeg får lagt meg ordentlig. Jeg har små barn hjemme også så det gjør jo at man blir enda mer sliten, og at man ikke bare kan legge seg og hvile når som helst. Har så lyst til å begynne å trene litt for eksempel men jeg er så utslitt at jeg aldri klarer, med hodepine og alt. Er det samme for dere? Anonymkode: 609f6...7c5 Det er jo ikke det du spør om, men overse heller svaret om det blir feil. Kanskje det kan være lurt med et legebesøk for å sjekke blodprøver? Det kan hende du har noen mangler som enkelt kan rettes opp. Jeg har ikke selv jobbet i barnehage, men har venninne som blir veldig sliten. Hun løste det etterhvert med redusert stilling og så jobbe med noe annet i tillegg. Dette etter flere omganger med sykemelding Det er stor turnover i barnehageyrket og jeg synes det er altfor lite fokus på fysisk arbeidsmiljø i barnehager. Samfunnet er helt avhengig av barnehager og folka som gjør en kjempeinnsats hver dag, men slitasjen er kjent og det er stort sykefravær. Det er sikkert en lang vei å gå, men er det tiltak som kan gjøres i barnehagen for å redusere slitasjen på voksne? Andre rutiner og annen organisering? Bedre inne miljø med lyd demping, tiltak som innebærer mindre løft osv? Du har selv små barn så den totale belastningen er sikkert stor. Kan du en-to ganger i uka legge deg på samme tid som barna og dermed få nok hvile og søvn, eventuelt få noen prosenter sykemelding for å komme deg over kneika? Håper du etterhvert får en bedre hverdag, med mer overskudd og helt uten hodepine! Endret 7. mars av Aureka 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #52 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som har med økt sysselsetting å gjøre, bl.a. Anonymkode: ac236...be5 Jada. Klart det. At folk er som aspeløv for tiden er irrelevant. Anonymkode: e04af...dbe
AnonymBruker Skrevet 7. mars #53 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jada. Klart det. At folk er som aspeløv for tiden er irrelevant. Anonymkode: e04af...dbe Selvsagt har det mye å si. Man ble ikke sykmeldt som hjemmeværende.. Anonymkode: ac236...be5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #54 Skrevet 7. mars Har du sjekket status på jern, d-vitamin og b12? Jeg manglet D-vitamin og hadde tomme jernlagre - ble seriøst som et nytt menneske etter at jeg begynte med tilskudd! 😳❤️ Anonymkode: 93117...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #55 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kjenner ikke dem. Har ti i min omgangskrets som er ufør. To er virkelig syke. Føler med dem. Åtte er de friskeste menneskene jeg noen sinne har møtt. De orker mer enn noen. Nakkesleng fra nitten pil og bue og vonde kne men går Besseggen hver år. Anonymkode: 472c1...bdf Og vet du hvorfor? Fordi de har kommet seg ut av arbeidslivets stress! Nervesystemet deres har kommet i rett modus, noe man ikke har når man presses i jobb. Du burde prøve du og . Anonymkode: 163c8...410 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #56 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke i nærheten til dagens sytenivå. Anonymkode: e04af...dbe Før sosiale medier mener du? Det fantes før og men det kom ikke rett inn på skjermen. Anonymkode: 163c8...410
AnonymBruker Skrevet 7. mars #57 Skrevet 7. mars Jeg jobbet i barnehage og var dausliten hver dag etter jobb. Men har nylig tatt ny utdannelse og kommet meg over i en rolig jobb hvor jeg er selvstendig næringsdrivende og styrer dagene mine selv. Forskjellen er helt enorm! Fra å ha vært nær utbrent og sykemeldt mange ganger i året, har jeg nå jobbet i ett år uten en eneste fraværsdag. Jeg anbefaler deg å enten senke kravene, rett og slett gjøre en litt dårligere jobb både på jobb og med husarbeid, eller å finne deg en annen jobb som passer deg bedre 😊 Det er helt forferdelig å ha det sånn! Anonymkode: c06a0...389 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #58 Skrevet 7. mars Jeg jobber på barneskole og har valgt å gå ned i stilling. Nå har jeg fri én dag i uka. Det har gjort en utrolig stor forskjell for meg. Jeg er et helt annet menneske, mye mer opplagt og positiv enn da jeg jobbet fullt. Har to små barn som jeg nå har overskudd til å følge opp. Anonymkode: dfaea...38c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå