Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt fint det.

Støv skal man i mange hus og leiligheter jobbe steinhardt med å ikke ha. Vi har et ventilasjonsanlegg som gjør at det visse steder blir støvete med en gang. Har bare måttet akseptere det, og tenker at det går helt fint.

Det jeg reagerer på, er om støvet er klistret fast i fett eller annet kliss - det er ekkelt!

Anonymkode: c638e...064

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ønsker å høre hvordan dere hadde oppfattet huset mitt om dere kom på uventet besøk. Ikke planlagt besøk altså...

Kjøkken: Ryddige overflater og rein vask og ovn, men ved nærme inspeksjon er det litt støv.

Stue: ryddig og støvfritt

Bad: ryddig og vasket for et pat dager siden, litt støv i hjørnet.

Kjellerstue: helt ryddig, men mer støv enn resten av huset...

Kontoret: mange ting på bordet, men tydelig ting som brukes. Rent, noe støv 

Hadde du oppfattet dette som grei standard på renslighet ved uventet besøk, eller at vi ikke har ting på stell?😅

Anonymkode: efcdf...32e

Har bare reagert i et hus jeg har vært i, der satt skoa fast i gulvet og det var lag med skitt og mugg på bord og benker. 

Anonymkode: b80ac...60b

• Liker 1
Skrevet

Bestemor sier alltid at man må bare ikke ta der det et støv, for da blir det merker og synlig 😉😜🤣

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er litt skrytetråd over hvor ryddig TS har det 😅

Nei, jeg bryr meg ikke om støv. Vi har relativt lite støv rundt omkring, men rot, det har vi nok av.

Anonymkode: 23aac...2ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ønsker å høre hvordan dere hadde oppfattet huset mitt om dere kom på uventet besøk. Ikke planlagt besøk altså...

Kjøkken: Ryddige overflater og rein vask og ovn, men ved nærme inspeksjon er det litt støv.

Stue: ryddig og støvfritt

Bad: ryddig og vasket for et pat dager siden, litt støv i hjørnet.

Kjellerstue: helt ryddig, men mer støv enn resten av huset...

Kontoret: mange ting på bordet, men tydelig ting som brukes. Rent, noe støv 

Hadde du oppfattet dette som grei standard på renslighet ved uventet besøk, eller at vi ikke har ting på stell?😅

Høres ut som meg! 😅 Så ja, høres ut som noe jeg ikke hadde tenkt noe videre over. Helt innafor! :) 

Anonymkode: 33346...6a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Støv er det enkleste å fjerne raskt, så stusser hvis det er støv på alle flater.

Anonymkode: e77b1...c38

Støv er også noe som kommer veldig raskt! 

Anonymkode: ec86e...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 12.01):

Som sagt er jeg ikke dømmende og bryr meg lite om rot og støv... jeg er bare usikker på hvordan andre reagerer på dette🫠

Du sier du ikke bryr deg. Men registrerer du støv og litt rot? Man kan legge merke til, eller registrere ting, selv om man ikke bryr seg. 

Har du noen gang hørt dine venner snakke om at de registrerte at noen andre hadde litt støv i hjørnet på badet eller at ovnen ikke var nyskrubbet? 

De fleste vil aldri legge merke til slikt. Det handler ikke om man bryr seg om støv, men de fleste legger ikke merke til det engang. 

Anonymkode: 7de61...fe2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 19.33):

Det er ikke støv på alle flater i alle rom, bortsett fra kanskje et fint lag i kjellerstua... Bedre på å tørke støv oppe enn nede. Nede er det for det meste litt rydding + støvsug én gang i uka...

Et fint lag støv overalt?

Det er i overkant. 

Skrevet

En skal leve i sitt hjem. Ikke være på utstilling med karakterer. Slapp av. Du er mer enn god nok. :roser:

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis har jeg aldri hørt mine venner kommentere støv eller rot hos hverandre.

Anonymkode: aa6bc...158

Skrevet

Kan fortelle om en situasjon som ligger noen år tilbake. Min søster giftet seg. Hun hadde ikke planlagt noe mellom sermonien og feiringen. Jeg tok alle gjestene hjem. Var ikke forberedt på dette. Oppvasken sto i oppvaskkummen. Det var rot i hele kjøkkenet. Fikk servert alle kaffe. Jeg inviterte alle hjem. I dag snakker ingen om hvor mye rot jeg hadde. De snakker om hjertevarme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 18.40):

Du sier du ikke bryr deg. Men registrerer du støv og litt rot? Man kan legge merke til, eller registrere ting, selv om man ikke bryr seg. 

Har du noen gang hørt dine venner snakke om at de registrerte at noen andre hadde litt støv i hjørnet på badet eller at ovnen ikke var nyskrubbet? 

De fleste vil aldri legge merke til slikt. Det handler ikke om man bryr seg om støv, men de fleste legger ikke merke til det engang. 

Anonymkode: 7de61...fe2

Nei, jeg registrerer det ikke med mindre jeg aktivt ser etter det eller det er veldig skittent generelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...