AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Jeg ønsker å høre hvordan dere hadde oppfattet huset mitt om dere kom på uventet besøk. Ikke planlagt besøk altså... Kjøkken: Ryddige overflater og rein vask og ovn, men ved nærme inspeksjon er det litt støv. Stue: ryddig og støvfritt Bad: ryddig og vasket for et pat dager siden, litt støv i hjørnet. Kjellerstue: helt ryddig, men mer støv enn resten av huset... Kontoret: mange ting på bordet, men tydelig ting som brukes. Rent, noe støv Hadde du oppfattet dette som grei standard på renslighet ved uventet besøk, eller at vi ikke har ting på stell?😅 Anonymkode: efcdf...32e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars What!? Hva er det jeg nettopp har lest? Jeg synes ikke beskrivelsen av huset var helt tydelig. Har du noen bilder av huset? Hvis du kan sende noen bilder, kan vi gi en bedre kommentar. Anonymkode: 10a95...1d6 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Støv er det enkleste å fjerne raskt, så stusser hvis det er støv på alle flater. Anonymkode: e77b1...c38 1
mommyaka Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ønsker å høre hvordan dere hadde oppfattet huset mitt om dere kom på uventet besøk. Ikke planlagt besøk altså... Kjøkken: Ryddige overflater og rein vask og ovn, men ved nærme inspeksjon er det litt støv. Stue: ryddig og støvfritt Bad: ryddig og vasket for et pat dager siden, litt støv i hjørnet. Kjellerstue: helt ryddig, men mer støv enn resten av huset... Kontoret: mange ting på bordet, men tydelig ting som brukes. Rent, noe støv Hadde du oppfattet dette som grei standard på renslighet ved uventet besøk, eller at vi ikke har ting på stell?😅 Anonymkode: efcdf...32e Vanlig hus? Kommer an på hvem som du skal ha på besøk...sånn som meg bryr meg ikke hvordan du har det hjemme...så har du andre som ser en tallerken på bordet og synes det er uryddig 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støv er det enkleste å fjerne raskt, så stusser hvis det er støv på alle flater. Anonymkode: e77b1...c38 Det er ikke støv på alle flater i alle rom, bortsett fra kanskje et fint lag i kjellerstua... Bedre på å tørke støv oppe enn nede. Nede er det for det meste litt rydding + støvsug én gang i uka... Anonymkode: efcdf...32e
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars Jeg hadde ikke tenkt noe om noe av dette. Anonymkode: 79e86...9e0 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars mommyaka skrev (2 minutter siden): Vanlig hus? Kommer an på hvem som du skal ha på besøk...sånn som meg bryr meg ikke hvordan du har det hjemme...så har du andre som ser en tallerken på bordet og synes det er uryddig Ja, jeg blir litt stressa av det😅 Jeg selv er fornøyd om bare kjøkkenvasken og doen er rein hos de jeg besøker, støv bryr jeg meg lite om... men folk flest er kanskje finere på det, lurer jeg på... Anonymkode: efcdf...32e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Sjokkert over kommentarene som reagerer på litt støv. Dette høres veldig rent og ryddig ut for min del. Hilsen småbarnsmor som kun støvtørker ved spesielle anledninger Anonymkode: b8e7a...1e8 9 1
Crazydoglady Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars Relativt ryddige overflater, stuebord/spisebord uten søl/flekker, og normalt nivå av støv vil jeg klassifisere som mer enn godt nok. Det bor folk der og folk flest håper jeg har bedre ting å gjøre enn å være sykelig opptatt av renhold. Støvsuging 1-2 ganger i uken så leng man ikke har særlige forhold som tilsier at det bør støvsuges oftere (feks kjæledyr som røyter, små barn som søler mye eller drar med mye skitt inn), vasker gulv ukentlig, tørker støv ukentlig. Vasker av kjøkken benk, vask osv daglig. Tørker støv etter behov, føler selv at det som regel holder med ukentlig eller annenhver uke alt ettersom. Vasker badet en gang per uke, doen gåes jo gjerne over oftere etter behov. Men nå er det nå en gang sånn at folk er forskjellige noen synes kanskje det er overdrevent andre synes det er for dårlig. Og litt for mange føler at deres personlige mening er relevant å dele med andre om hvordan andre skal ha det i ett hus som ikke er deres. Personlig tåler jeg litt rot og hybelkaniner også så lenge det er hjerterom, omsorg og rent der det spiller noen rolle. Altså god mathygiene, en ren håndduk å tørke hendene på etter håndvask. Sånne ting. 1 1
mommyaka Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, jeg blir litt stressa av det😅 Jeg selv er fornøyd om bare kjøkkenvasken og doen er rein hos de jeg besøker, støv bryr jeg meg lite om... men folk flest er kanskje finere på det, lurer jeg på... Anonymkode: efcdf...32e For meg er hjerterom det som telles, serlig om du har barn forventer jeg ikke 100 prosent ryddig, jeg er sånn at om du vil komme på kafé til meg så bør du bry deg om selskapet og ikke hvordan det ser ut hos meg. Møkkete nei... uryddig til tider ja 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars Jeg tror vennene mine må ha verdens reneste hus, for jeg har aldri registrert støv i hjørnet på badet. Jeg har heller aldri inspirert ovnen eller hvorvidt ting på kontorpulten er i bruk. Legger du virkelig merke til slikt når du er på besøk hos vennene dine?? Helt seriøst, hvor ofte har du "nærmere inspeksjon" av hvor mye støv det er hos vennene dine? Du må synes jeg har tidenes værste bolig, for jeg kan ha litt støv på tv, og hyllene. Gjesterommet har jeg ikke tørket støv på eller støvsugd på noen uker, så der er det nok hybelkanin-oppdrett i storskala. Akkurat nå står det faktisk en skitten tallerken, en brukt kaffekopp, og ett glass på benken, og en kasserolle i vasken. Det er tilogmed to kaffeflekker på stuebordet også. Ved siden av kaffeflekkene står det neglelakk, neglefil og fotkrem. På gulvet ved siden av sofaen ligger det en brukt sokk, og den andre ligger i sofaen. På stuebordet står det en kaffekanne og en kaffekopp fra i formiddag. Verst av alt er kanskje at klesvasken jeg tok ut i går ligger på senga på gjesterommet, venner må vel få helt panikk av at jeg ikke har brettet og lagt det i skapet enda.... eller kanskje snutemerkene etter pus på alle vinduer er verre? 🤔 Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk at jeg glemte tørke over stekeplata, så det kan hende det er noen flekker på den. Joggeskoene mine står til tørk på badet, og sportsbh henger også til tørk på en knagg. Med nærmere inspeksjon så finner du nok hår i sluket. Jeg var dessverre litt mer opptatt av å lage middag enn å vaske badet etter løpeturen. Verst av alt er det kanskje at det kan se helt likt ut om du kommer på varsøet besøk også. Jeg har virkelig ingen planer om å vaske rundt hele leiligheten og fjerne alt støv bare fordi en venn skal komme innom. Hvis du synes det er urenslig her, så fungerer inngangsdøren som utgangsdør også Anonymkode: 7de61...fe2 4
Leo Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars Så lenge ikke stuebordet flommer over at tomme ølflasker og fulle askebegre, oppvaskkummen/kjøkkenbenken ikke er full av skitten oppvask og matrester samt at toalettet er noenlunde rent så går det fint for min del. Jeg er på besøk, ikke inspeksjon, og andres rot og støv plager meg ikke. Sitter sokkene fast i gulvet tar jeg bare på meg skoene igjen 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #16 Skrevet 6. mars Har aldri lagt merke til støv eller «rot» hos venner. Kun hos en venninne, men hun har ekstremt urenslig… Normalt at det vises at det bor folk i huset. Man kommer heller ikke på uanmeldt besøk og deretter slarver om at vedkommende ikke hadde vasket og ryddet før du kom. Ærlig talt.. normal renslighet og ryddighet som de aller fleste opprettholder i det daglige, trenger ikke være nyvasket hus til en hver tid for at nære venner skal slippe inn i huset Anonymkode: 5ee20...933 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #17 Skrevet 6. mars Litt støv gjør da absolutt ikke noe. Grisete overflater er noe helt annet. Anonymkode: c8411...87d
Grønnsaksvaffel Skrevet 6. mars #18 Skrevet 6. mars Jeg jobber ikke i Mattilsynet og sjekker ikke renholdet hos folk jeg besøker uansett om det er planlagt besøk eller impuls-besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #19 Skrevet 6. mars Jeg har aldri sett etter støv hos folk jeg har besøkt. Unntaket er min mor som har har det direkte urenslig og nekter for at boligen er for stor for henne men der handler det om at vi tror det er begynnende demens. Der snakker vi lukt og flekker man ser på avstand. At det er litt smuler på kjøkkenet, støv på flater, kaffekopper og fat på bord eller benk, noen klesplagg som ikke er lagt bort eller leker for eksempel er normalt å forvente på et hverdagslig besøk. Jeg tenker det er litt et bevis på nærheten i relasjonen nesten at man er OK med å ikke ha det helt strøkent når man møtes. At man ser hvordan den andre bor. Uformelle besøk skal ikke være så stive at man må stresse med å rydde bort klestørken eller sjekke om det er hår i sluket. Anonymkode: dece4...6d1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #20 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tror vennene mine må ha verdens reneste hus, for jeg har aldri registrert støv i hjørnet på badet. Jeg har heller aldri inspirert ovnen eller hvorvidt ting på kontorpulten er i bruk. Legger du virkelig merke til slikt når du er på besøk hos vennene dine?? Helt seriøst, hvor ofte har du "nærmere inspeksjon" av hvor mye støv det er hos vennene dine? Du må synes jeg har tidenes værste bolig, for jeg kan ha litt støv på tv, og hyllene. Gjesterommet har jeg ikke tørket støv på eller støvsugd på noen uker, så der er det nok hybelkanin-oppdrett i storskala. Akkurat nå står det faktisk en skitten tallerken, en brukt kaffekopp, og ett glass på benken, og en kasserolle i vasken. Det er tilogmed to kaffeflekker på stuebordet også. Ved siden av kaffeflekkene står det neglelakk, neglefil og fotkrem. På gulvet ved siden av sofaen ligger det en brukt sokk, og den andre ligger i sofaen. På stuebordet står det en kaffekanne og en kaffekopp fra i formiddag. Verst av alt er kanskje at klesvasken jeg tok ut i går ligger på senga på gjesterommet, venner må vel få helt panikk av at jeg ikke har brettet og lagt det i skapet enda.... eller kanskje snutemerkene etter pus på alle vinduer er verre? 🤔 Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk at jeg glemte tørke over stekeplata, så det kan hende det er noen flekker på den. Joggeskoene mine står til tørk på badet, og sportsbh henger også til tørk på en knagg. Med nærmere inspeksjon så finner du nok hår i sluket. Jeg var dessverre litt mer opptatt av å lage middag enn å vaske badet etter løpeturen. Verst av alt er det kanskje at det kan se helt likt ut om du kommer på varsøet besøk også. Jeg har virkelig ingen planer om å vaske rundt hele leiligheten og fjerne alt støv bare fordi en venn skal komme innom. Hvis du synes det er urenslig her, så fungerer inngangsdøren som utgangsdør også Anonymkode: 7de61...fe2 Som sagt er jeg ikke dømmende og bryr meg lite om rot og støv... jeg er bare usikker på hvordan andre reagerer på dette🫠 Anonymkode: efcdf...32e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå