Tante_pose Skrevet 11. januar 2008 #21 Skrevet 11. januar 2008 hei, Jeg kan anbefale soneterapi og akupunktur for hjelp ved en evt blærekatarr / urinveisinfeksjon.. Lykke til
Gjest Gjest_Janette1202_* Skrevet 7. mars 2009 #22 Skrevet 7. mars 2009 Sliter med UVi jeg og. Det er viktig å vite at foreløpig er det bevisst at tranebær hjelper kun mot e-coli. Det finnes mange andre bakterier som for eks. Stafilokokker, Enterokokker etc. Dirkningsprøve viser vanlighvis hva slags bakterie forårsaker UVI. Vet ikke om det er egentlig lurt å ta store mengder av tranebær kapsler da??? Er det noen eksperter på forumet som kan hjelpe med det spørs?
Gjest missLady Skrevet 7. mars 2009 #23 Skrevet 7. mars 2009 Siden jeg og kjæresten ble kjent for 4mnd siden siden har jeg hatt UVI 4 ganger! Oh Joy sier jeg bare! HELT SYKT vondt! Har hatt det før dette også. Første gangen var med xn. Tror faktisk det har noe med sex å gjøre Men aner ikke hva jeg skal gjøre! HVER gang etter sex går jeg på do og vasker meg med våtserviett.. Men fungerer ikke. Nå har jeg fått Hiprex av legen (forebyggende) og tar en tranebærtablett hver gang etter sex itillegg Om det hjelper gjennstår å se, begynte med det for et par dager siden! Noen flere tips til det med sex?! Er redd UVI og sex har en sammenheng i mitt tilfelle Ps. til en som lurte lengre opp. Man KAN ha sex, men jeg ville IKKE gjort det altså! Vondt Vondt Vondt!!
Gjest Gjest_Allie_* Skrevet 7. mars 2009 #25 Skrevet 7. mars 2009 Siden jeg og kjæresten ble kjent for 4mnd siden siden har jeg hatt UVI 4 ganger! Oh Joy sier jeg bare! HELT SYKT vondt! Har hatt det før dette også. Første gangen var med xn. Tror faktisk det har noe med sex å gjøre Men aner ikke hva jeg skal gjøre! HVER gang etter sex går jeg på do og vasker meg med våtserviett.. Men fungerer ikke. Nå har jeg fått Hiprex av legen (forebyggende) og tar en tranebærtablett hver gang etter sex itillegg Om det hjelper gjennstår å se, begynte med det for et par dager siden! Noen flere tips til det med sex?! Er redd UVI og sex har en sammenheng i mitt tilfelle Ps. til en som lurte lengre opp. Man KAN ha sex, men jeg ville IKKE gjort det altså! Vondt Vondt Vondt!! En tranebær kapsel er ikke nok. Står på boksen at man tar 2 stk daglig forebyggende. Jeg har hatt flere UVI enn jeg kan telle. Utallige besøk på legevakt og fastlege, med påfølgende antibiotika-kurer. Siden jeg fikk det så ofte sendte legen meg på gjennomlysning (røntgen de tar etter de har gitt kontrastvæske. ) Det viste seg da at jeg har to urinrør istedet for ett, noe som gjør at bakterier lettere fester seg. Kjenner jeg antydning tar jeg 4 stk. Tror ikke det er farlig på noen måte, er jo bare tørkede bær. Jeg får det etter sex (selv om jeg tisser) eller hvis jeg har blitt kald. At det skyldes urenslighet er ikke tilfelle, har venninner som kaller meg frk. antibakteriell, det sier vel sitt. Hvis du først har fått det, så er det bare å følge rådene gitt over; Tranebær, appelsinjuice (gjerne med sitronsaft i), drikk masse!!, ikke bli kald, tiss etter sex og ta gjerne en dusj. For å lindre smertene hjelper det å ta en varm dusj og evt stå over en kasserolle med kokende vann. 1
Gjest Gjest_Allie_* Skrevet 7. mars 2009 #26 Skrevet 7. mars 2009 Glemte å si at siden jeg begynte å økte dosen med tranebær forebyggende, har jeg ikke gått på en antibiotikakur. Sist var i 2002.
Gjest missLady Skrevet 8. mars 2009 #27 Skrevet 8. mars 2009 Tisser alltid etter sex og vasker meg. Og tar en tranebær. På min pakke står det 1 tab. hver dag for forebyggende.. Begynner å bli litt lei kan man si.. Håper Hiprex fungerer nå..
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 15. mai 2009 #28 Skrevet 15. mai 2009 Ser at ingen her har foreslått Urigard. Er det virkelig ingen andre som har oppdaget dette fantastiske helsekostpreparatet?? Jeg var plaga med uvi i årevis, hadde d ca en gang i mnd! Fryktelig sterke infeksjoner også. Ble satt på antibiotikakur gang på gang, med det resultatet at magen ble helt ødelagt. Prøvde også alt mulig av andre kjerringråd, osv.. Prøvde også tranebær, men dette hjalp ikke meg. Fikk til slutt et tips om noe som heter Urigard, som man får kjøpt på helsekosten. Nå er det to år siden jeg tok den kuren og har enda ikke hatt en eneste urinveisinfeksjon! Så til alle dere som sliter, prøv den!!
Gjest gjest... Skrevet 21. desember 2011 #29 Skrevet 21. desember 2011 hei, jeg blør rent blod fra undelivet og har kraftig smerte og svie i underlivet. kan det være urinveisinfeksjon?
Gjest anygirl Skrevet 21. desember 2011 #30 Skrevet 21. desember 2011 Å jeg haaaater urinveis infeksjon! sleit mye med det i barndommen og helt til for 2 år siden, hadde sist urinveis infeksjon i fjor vinter. Vel, om det går lang tid kan urinen begynne å lukte helt forferdelig, du tisser ofte å det svir eller gjør vondt når du tisser. Dette må du få sjekket fort opp hos legen, for om du ikke får medisiner mot dette om dette er tilfellet kan det gå opp til nyrene å da blir det en riktig så utrivelig tid. Du kan bli syk, få full influensa å høy feber, så ta kontakt med lege eller dra til apotek å få snakket med de så kan de og hjelpe deg. Hilsen hun som ALLTID har urinveis infeksjon medisiner i baklomma, spesielt på vintern...
Gjest True Khaleesi Skrevet 21. desember 2011 #31 Skrevet 21. desember 2011 Jeg har hatt det. Symptomene er forskjellig, men de vanligste er hyppig og sviende vannlating. Jeg tisset ikke barberblader, men det svei veldig og jeg måtte på do hele tiden, kjentes ut som blæra var veldig full konstant, men på do kom det bare ut bittelitt.
Gjest gjester Skrevet 25. desember 2011 #32 Skrevet 25. desember 2011 Vis du har misstanke om uvi, ikke la det gå for lenge før du kommer deg til legen!! tro meg har gjort den feilen... fikk uvi, tenkte "æsj, dette ordner vell seg selv" sååå feil kunne jeg ta. gikk med det i 3 uker og fikk nyrebekkenbetennelse TRODDE JEG SKULLE DØ! å jeg overdriver ikke fy flate så vondt, fikk grusomt høy feber, klarte ikke søve,spise eller gå. i løpet av det siste døgnet før jeg fikk medisiner svimte jeg av intet mer en 6 ganger.. og jeg svimer aldri av! sååå vis du tror du har fått uvi, spring rett på apoteket eller til legen! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå