Gå til innhold

Til Røykere! Røyker du inne?

Mira79

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som røyker inne i huset/leiligheten sin?

Har inntrykk av at det er færre og færre som gjør dette. Tidligere så var det sånn at røykere ikke dro så mye på besøk til folk som røykte inne, men nå ser det ut som at det er snudd? Hva er deres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det iallfall strengt forbudt å røyke inne, men så røyker vi ikke selv heller da...

Personlig synes jeg det skal så lite til av en som røyker å røyke ute, iallfall om det er barn eller ikke-røykere i huset. Eller hva med et eget røykerom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker inne ja.

Jeg har ingen barn, bor alene og ser ingen grunn til at jeg ikke skal røyke inne. Men hvis jeg har barn på besøk, så går jeg ut for å røyke så lenge de er der.

Hvis jeg er på besøk hos folk som ikke røyker, eller som har barn, så har jeg ingen problemer med å respektere at jeg må ut hvis jeg vil ta meg en røyk. Dette gjelder selvfølgelig også hos evt røykere som ikke røyker inne.

Jeg er nok ikke alene om dette. Alle røykere jeg kjenner, og dem er det faktisk mange av, respekterer slike ting. Men jeg må innrømme at andre veien opplever jeg mye større mangel på respekt. Den eneste gruppen det er fullt lovlig å mobbe her i landet er faktisk oss røykere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker i leiligheten min ja (snart huset mitt, som jeg flytter inn i om 2-3 uker. Har ingen barn som plages av dette, men har en kjæreste som er ikke-røyker, stakkar. Men han har selv sagt at det er ok at jeg røyker inne (stakkaren er vel miljøskadet etter å ha bodd 18 år av sitt liv med sine storrøykene foreldre.) Har forøvrig store planer om å slutte med denne røykinga inne i løpet av januar/februar, ikke fordi jeg skal begynne å røyke ute, men fordi jeg planlegger å slutte å røyke. Tror nok ikke jeg vil nekte folk å røyke i huset mitt allikevel, for det går jo ann å lufte ut etter å ha hatt folk på besøk. Håper ikke jeg blir en av de der..... men hvem vet hvis jeg klarer å slutte :blunke: Ellers så er jeg en røyker av typen: røyker inne hos folk jeg er på besøk hos som ikke røyker hvis de sier at det er ok, men har heller ingen problemer med å gå utenfor hvis det skulle være nødvendig.

Håper bare på at jeg klarer å slutte......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men ikke inne i leiligheten. Samboeren min røyker ikke, derfor vil jeg ta hensyn til det! :)

Går alltid ut på verandaen. Dessuten legger jeg vekk røyken hvis vi har barn på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det totalt røykfritt, så sambo har flytta ut på trappa han :ler:

Må si jeg fryder meg en smule hver gang han står der i snøfokk, vind og minusgrader :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Etter at barna kom til verden har det vært røykeforbud inne hos oss.

Har også en oppfattning om at folk tar mere hensyn til ikkerøykere og barn. Hvis vi er på besøk til venner, går de alltid ut for å røyke. Dette er deres valg, også fordi de selv ønsker eller har barn. :D

Tror nok sjenerelt at folk er mere og mere obs på dette med å røyke i andres nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut for å røyke, fordi jeg ikke vil ha lukten i huset, men også fordi det er oppfriskende å gå ut.. kan høres selvmotsigende ut, men å stå der ute, alene, på trappen blir på en måte en hellig meditasjonspause.. Synker ofte inn i dype tanker. Hvis jeg har fest lar jeg som regel folk røyke inne, og lar vinduer og dører stå åpne dagen derpå.

Går jeg på besøk til andre ikke - røykere, eller røykere som selv går ut har jeg ikke noe problem med å respektere deres ønske om røykfri luft inne. Røyker de selv inne går jeg selvsagt ikke ut.... hehe..

(Har heldigvis kuttet masse ned på røykingen... *stolt*...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi røyker dessverre begge to :(

(skal slutte..bare ikke helt ennå!)

Det blir ikke mange røykene og slett ikke hver dag! men vi røyker ikke inne...etter å ha bodd røykfritt i over to år nå begriper vi ikke at vi orket å røyke inne i den gamle leiligheten...det stinker jo av absolutt alt!!!

Savner litt å røyke fremfor tv'en da...det var kos... :ler:

Synes hele røykinga er en sånn psykologisk sak...vane- og sosial-røyker er jeg kanskje da..røyker helst på café med veninner og på fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eget røykerom som barna ikke får bruke, og der sitter vi.

Røyka i stua tidligere, men for å skåne barna så sluttet vi med det.

Nå skal dette røykerommet snart innredes som rom til elste jenta, så da blir vi vel nødt til å stå i kjelleren :-? (det er bare ved og vaskemaskin i kjelleren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er egentlig total røykeforbud her hjemme, så vanligvis går jeg ut. Men ved spesielle anledninger røyker jeg inne, og hvis jeg er alene hjemme en helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg og mannen min sluttet å røyke inne for 2 måneder siden. Vi røyker helt konsekvent ute og det er deilig. Ikke å stå ute å fryse da, men å ha det røykfritt inne. Fatter ikke med min beste vilje at vi alltid har røykt inne. Jeg hadde venninnebesøk her en kveld og nektet selvsagt ingen å røyke inne, men dagen etter angret jeg - det var jo SÅ kvalmt !

Helt uforståelig for meg at vi har "alltid" hatt det sånn.

Forøvrig var det enklere enn jeg trodde å slutte å røyke inne - og det går MYE mindre røyk også. Vi spøker litt med at vi kan kjøpe oss terrassevarmer for pengene vi sparer....he.he.

Anbefaler iallefall alle røykere som ikke vil slutte, å gjøre det samme. Et røykfritt hus er ubeskrivelig deilig - selv for en røyker:)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...