AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:04 #1241 Skrevet onsdag kl. 09:04 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ikke noe utbetalt her enda heller. Hvor er det man ser om det ligger klart til utbetaling? Ser bare at det står til gode. Anonymkode: e0421...c97 Det er inne på krav og utbetalinger. Samme sted som man ser hva man har tilgode. Må bare huke av for «utbetalinger» i stedet Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:10 #1242 Skrevet onsdag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men betalinger til gode or utbetaling er to forskjellige ting. Det er bare info om hva du har til gode med rentene som evt er lagt på. Det er først når det dukker opp info på utbetaling med en dato for utbetaling at man kan forvente pengene på konto. Anonymkode: eeecb...775 Ja og det er vel og bra det. Men det skaper fortsatt en forventning om at pengene kommer når de står det oppført under "til gode" for da er de ikke langt unna. Og mange har fått selv når statusen har vært "til gode" og de ikke har dukket opp under "til utbetaling" før enn timer eller dagen etter. Anonymkode: a0e58...bdc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:10 #1243 Skrevet onsdag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er inne på krav og utbetalinger. Samme sted som man ser hva man har tilgode. Må bare huke av for «utbetalinger» i stedet Anonymkode: eeecb...775 Det står at jeg ikke har noen utbetalinger Anonymkode: e0421...c97
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:45 #1244 Skrevet onsdag kl. 09:45 The_Stig skrev (1 time siden): Ser mange skriv at man har levert skattemeldingen og forventet penger tilbake kort etter det, men levert skattemelding og mottatt skatteoppgjør er to helt ulike ting. At man har levert skattemeldingen betyr bare at man har levert den. Den skal så gjennom en «sjekk» hos Skatteetaten, for de fleste går dette relativt kjapt og man får oppgjøret i april eller mai - for andre som blir trukket ut for ekstra kontroll tar det mange måneder, og man kan måtte vente til høsten. Utbetaling skjer først etter at man har mottatt endelig skatteoppgjør. Etter SKATTEOPPGJØR kan det i sjeldne tilfeller ta det inntil 3 uker før man får pengene på konto , men man får godskrevet renter helt frem til utbetalingsdato. Så man får rentene også fra tiden etter renter er lagt til i til gode - beløpet fram til utbetaling? Anonymkode: 4859d...863
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:59 #1245 Skrevet onsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja og det er vel og bra det. Men det skaper fortsatt en forventning om at pengene kommer når de står det oppført under "til gode" for da er de ikke langt unna. Og mange har fått selv når statusen har vært "til gode" og de ikke har dukket opp under "til utbetaling" før enn timer eller dagen etter. Anonymkode: a0e58...bdc Det tviler jeg på, pengene kommer ikke før de har stått til under betaling Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:00 #1246 Skrevet onsdag kl. 10:00 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det står at jeg ikke har noen utbetalinger Anonymkode: e0421...c97 Da får du ikke pengene før etter påske en gang. Pengene kommer også på konto tidlig så de ville allerede ha vært utbetalt. Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:31 #1247 Skrevet onsdag kl. 10:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja men betalinger til gode or utbetaling er to forskjellige ting. Det er bare info om hva du har til gode med rentene som evt er lagt på. Det er først når det dukker opp info på utbetaling med en dato for utbetaling at man kan forvente pengene på konto. Anonymkode: eeecb...775 Men om det drøyer lang tid bør man vel få mer i renter?🤔 Anonymkode: afbfe...ac4
Grønnsaksvaffel Skrevet onsdag kl. 11:07 #1248 Skrevet onsdag kl. 11:07 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men om det drøyer lang tid bør man vel få mer i renter?🤔 Anonymkode: afbfe...ac4 Et par uker til eller fra utgjør ikke veldig mye renter med mindre man har hundretusener til gode. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:24 #1249 Skrevet onsdag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tviler jeg på, pengene kommer ikke før de har stått til under betaling Anonymkode: eeecb...775 Tvil i vei du, det er mange eksempler på at pengene har kommet selv når de bare står til gode. Anonymkode: a0e58...bdc 1
The_Stig Skrevet onsdag kl. 12:36 #1250 Skrevet onsdag kl. 12:36 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er da ikke det minste rart man forventer snarlig utbetaling eller "endelig skatteoppgjør" når pengebeløpet man skal få utbetalt står oppført under "betalinger til gode" med rentene påført. Anonymkode: a0e58...bdc Penger til gode står allerede før du leverer skattemeldingen. Selv etter den levert står det «Foreløpig beregnet skatt». Når betalingsdato er bestemt så er det enkelt for skattetaten sitt system å beregne renten frem til akkurat den datoen, så renter kommer i tillegg til «foreløpig beregnet». Gå til «Mine skattedokumenter» når du er innlogget hos skattetaten - om siste dokument som ligg der er «Skattemeldingen 2025» så er det for tidlig å vente på skattepengene. Om siste dokument er «Skatteoppgjør 2025» så er det bare å se på datoen for dette og regne 3 uker frem. For min del levererte jeg skattemeldingen i fjor 11 april, oppgjøret kom 11 juni (dvs 2 måneder etterpå) - Utbetaling av evt skatt til gode var da innen 2 juli om man legg maks 3 uker til grunn. Endret onsdag kl. 12:40 av The_Stig
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:58 #1251 Skrevet onsdag kl. 12:58 The_Stig skrev (18 minutter siden): Penger til gode står allerede før du leverer skattemeldingen. Selv etter den levert står det «Foreløpig beregnet skatt». Når betalingsdato er bestemt så er det enkelt for skattetaten sitt system å beregne renten frem til akkurat den datoen, så renter kommer i tillegg til «foreløpig beregnet». Gå til «Mine skattedokumenter» når du er innlogget hos skattetaten - om siste dokument som ligg der er «Skattemeldingen 2025» så er det for tidlig å vente på skattepengene. Om siste dokument er «Skatteoppgjør 2025» så er det bare å se på datoen for dette og regne 3 uker frem. For min del levererte jeg skattemeldingen i fjor 11 april, oppgjøret kom 11 juni (dvs 2 måneder etterpå) - Utbetaling av evt skatt til gode var da innen 2 juli om man legg maks 3 uker til grunn. Jeg tror du misforstår her. Det vi snakker om er at flere av oss har fått et beløp under penger til gode på Skatteetaten etter at skattemeldingen er levert, og der står beløpet som stod på skattemeldingen vår inkludert renter. Jeg sjekket og beløpet jeg fikk var litt høyere enn det som stod på skattemeldingen. Men det står ikke utbetalingsdato eller når det blir utbetalt. Jeg synest da det er ganske merkelig at de har lagt renter på når de ikke kan avgjøre om det betales ut om 2 dager eller om 5 uker. Anonymkode: 49910...e7b 3
The_Stig Skrevet onsdag kl. 13:04 #1252 Skrevet onsdag kl. 13:04 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror du misforstår her. Det vi snakker om er at flere av oss har fått et beløp under penger til gode på Skatteetaten etter at skattemeldingen er levert, og der står beløpet som stod på skattemeldingen vår inkludert renter. Jeg sjekket og beløpet jeg fikk var litt høyere enn det som stod på skattemeldingen. Men det står ikke utbetalingsdato eller når det blir utbetalt. Jeg synest da det er ganske merkelig at de har lagt renter på når de ikke kan avgjøre om det betales ut om 2 dager eller om 5 uker. Anonymkode: 49910...e7b Det er helt uvesentlig hva som står der, spørsmålet er om dere faktisk har fått skatteoppgjøret? Renten beregnes helt til du får skatteoppgjøret uansett hva som står, og ingenting betales ut før man får skatteoppgjøret. Etter det tar det inntil 3 uker (disse 3 ukene får man kanskje ikke renter på) Endret onsdag kl. 13:11 av The_Stig
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:16 #1253 Skrevet onsdag kl. 14:16 The_Stig skrev (1 time siden): Det er helt uvesentlig hva som står der, spørsmålet er om dere faktisk har fått skatteoppgjøret? Renten beregnes helt til du får skatteoppgjøret uansett hva som står, og ingenting betales ut før man får skatteoppgjøret. Etter det tar det inntil 3 uker (disse 3 ukene får man kanskje ikke renter på) Men flere sier de har fått pengene på konto og skatteoppgjøret først synlig etterpå. Anonymkode: 4859d...863 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:29 #1254 Skrevet onsdag kl. 14:29 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men flere sier de har fått pengene på konto og skatteoppgjøret først synlig etterpå. Anonymkode: 4859d...863 Folk sliter med leseforståelsen. Noen har også oppheng på at pengene kun utbetales på onsdager, noe som ikke stemmer. Anonymkode: b4c70...cce 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:56 #1255 Skrevet onsdag kl. 14:56 The_Stig skrev (2 timer siden): Penger til gode står allerede før du leverer skattemeldingen. Selv etter den levert står det «Foreløpig beregnet skatt». Når betalingsdato er bestemt så er det enkelt for skattetaten sitt system å beregne renten frem til akkurat den datoen, så renter kommer i tillegg til «foreløpig beregnet». Gå til «Mine skattedokumenter» når du er innlogget hos skattetaten - om siste dokument som ligg der er «Skattemeldingen 2025» så er det for tidlig å vente på skattepengene. Om siste dokument er «Skatteoppgjør 2025» så er det bare å se på datoen for dette og regne 3 uker frem. For min del levererte jeg skattemeldingen i fjor 11 april, oppgjøret kom 11 juni (dvs 2 måneder etterpå) - Utbetaling av evt skatt til gode var da innen 2 juli om man legg maks 3 uker til grunn. Tror du missforstår. Vi snakker ikke om selve skattemeldingen. Det står null i penger til gode under «krav og betalinger» frem til oppgjøret er klart. Her dukker summen opp inkl renter når oppgjøret er klart (fordet om oppgjøret ikke ligger i innboks). Tenker det ikke kan være lenge til utbetaling når rentene allerede er lagt på. Anonymkode: 61bfa...ee1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:51 #1256 Skrevet onsdag kl. 15:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk sliter med leseforståelsen. Noen har også oppheng på at pengene kun utbetales på onsdager, noe som ikke stemmer. Anonymkode: b4c70...cce Jeg fikk pengene før eposten om oppgjøret. På en onsdag. Ser ikke i tråden at noen sier de har fått penger andre dager. Anonymkode: 22771...735 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:35 #1257 Skrevet onsdag kl. 18:35 Pleier ikke skattepengene å komme i juni? Jeg mener å huske hyggelige junimåneder med både feriepenger og skattepenger slik at saldoen på brukskontoen ikke var i nærheten av å ligne på seg selv. Jeg fikk skattemeldingen mandag eller tirsdag i «uke 2» etter at de sendte ut, la inn et par fradrag som ikke var med og sendte inn samme dag. Da stor det at beløp til gode vil bli utbetalt innen 1. juli. Har ikke fått noen e-post etter dette og ikke noen penger heller, men det er vel normalt. Regner med at jeg får dem i juni. Anonymkode: 383c8...820
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:06 #1258 Skrevet onsdag kl. 19:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk pengene før eposten om oppgjøret. På en onsdag. Ser ikke i tråden at noen sier de har fått penger andre dager. Anonymkode: 22771...735 Pengene kom først hos meg også, e-posten datt inn litt utpå dagen. Men pengene kom ikke før det sto på utbetalinger at de skulle komme. Det tror jeg ingenting på at det har gjort til andre heller. Da har de bare ikke sjekket. og skatteoppgjøret har kommet tidligere i flere år nå til enkelte, så det har ikke vært i juni på en godt stund. Selv om så klart noen fortsatt får da siden det er fra april til juni de fleste får. Anonymkode: eeecb...775
Grønnsaksvaffel Skrevet onsdag kl. 19:15 #1259 Skrevet onsdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Pleier ikke skattepengene å komme i juni? Jeg mener å huske hyggelige junimåneder med både feriepenger og skattepenger slik at saldoen på brukskontoen ikke var i nærheten av å ligne på seg selv. Jeg fikk skattemeldingen mandag eller tirsdag i «uke 2» etter at de sendte ut, la inn et par fradrag som ikke var med og sendte inn samme dag. Da stor det at beløp til gode vil bli utbetalt innen 1. juli. Har ikke fått noen e-post etter dette og ikke noen penger heller, men det er vel normalt. Regner med at jeg får dem i juni. Anonymkode: 383c8...820 I "gamle dager" kom skatteoppgjøret ca. 26 juni, ja.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:22 #1260 Skrevet torsdag kl. 10:22 På mine står det at motrekket blir betalt 8 april. Så skulle tro penger til gode også kom på neste onsdag. Anonymkode: 6ad8a...bef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå