AnonymBruker Skrevet 28. mars #1181 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er også overbevist om de sender ut neste uke også. Som du sier, det er vanlige arbeidsdager, og banken kjører onsdag også fram til 13.30. Det stemmer ikke at de bare betaler ut på onsdager som noen i tråden her har sagt. Anonymkode: c1453...ca0 De har nok satt en del penger til utbetaling der oppgjørene ble ferdige i går, men det står ogsåat de ikke sender ut oppgjør i påsken. For meg fremstår det som utrolig dårlige ledelse at ansatte i Skatteetaten får ta ut ferie de tre dagene neste uke som ikke er helligdager, en av de travleste periodene i deres bransje. På min arbeidsplass er det perioder på året vi ikke får lov å ta ut ferie nettopp fordi det er ekstra travelt. Anonymkode: b4c70...cce 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars #1182 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Wow, for en solstråle du var da! Riktig god påske til deg! Anonymkode: a0e58...bdc Ha ha, sikkert samme solstrålen som svarte meg her om dagen også 😅 Hurra, endelig så står beløpet under penger til gode hos meg 🥳 Det står ikke under utbetalt ennå riktignok, men da er det i hvert fall ikke så lenge til pengene kommer! Da jeg sjekket her om dagen så stod det ingenting der. Anonymkode: c95c2...00d 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. mars #1183 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De har nok satt en del penger til utbetaling der oppgjørene ble ferdige i går, men det står ogsåat de ikke sender ut oppgjør i påsken. For meg fremstår det som utrolig dårlige ledelse at ansatte i Skatteetaten får ta ut ferie de tre dagene neste uke som ikke er helligdager, en av de travleste periodene i deres bransje. På min arbeidsplass er det perioder på året vi ikke får lov å ta ut ferie nettopp fordi det er ekstra travelt. Anonymkode: b4c70...cce Det sitter ingen og sender ut hverken skattemeldingen eller skatteoppgjør manuelt. Det er mange på jobb i skatteetaten de tre dagene i påska. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #1184 Skrevet 28. mars Grønnsaksvaffel skrev (47 minutter siden): Det sitter ingen og sender ut hverken skattemeldingen eller skatteoppgjør manuelt. Det er mange på jobb i skatteetaten de tre dagene i påska. Da er det jo veldig rart at de ikke klarer å sende ut skatteoppgjør de tre dagene. Anonymkode: b4c70...cce 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. mars #1185 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det jo veldig rart at de ikke klarer å sende ut skatteoppgjør de tre dagene. Anonymkode: b4c70...cce Det hadde de sikkert klart, men de har bestemt at de ikke skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 28. mars #1186 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skulle også ønske at tråden ble mer brukt til å diskutere eventuelle fradrag og slikt. Fikk dere ført på noen fradrag? Mannen min var klar til å bare levere meldingen, men så gikk jeg gjennom den og fant at kriteriet for fradrag knyttet til reiseavstand til jobb er redusert. Så da fikk han 3000 kroner mindre i skatt og baksmellen ble redusert tilsvarende. Han har 22 km til jobb. Så kan vi jo lure på om det er andre fradrag vi har fått gått glipp av. Han reiser mye, og vi forsøkte å regne på om dette ga noe fradrag, men vi ble kastet ut av meldingen hele tiden så ga opp regnestykket til slutt. Vil jo tro han ikke skal ha rett på noen fradrag så lenge jobben dekker alle utgifter? Men mulig han har betalt skatt av det? Hvordan finner man ut av sånt? 🙈 Var så dårlig forklart på skatteetaten sine sider. Dessuten måtte man føre opp hvert land han har vært i hver for seg og det ble krevende å finne oversikt på. 🥴 Anonymkode: 50b37...ca8 Så lenge jobben dekker kostnaden ved reisene har han ikke krav på fradrag, han har jo ingen utgifter knyttet til det. Han skatter ikke at at de dekker reisekostnader, men han får nok diett, og noen typer diett er skattepliktig. For å se hva han har må han sjekke lønnslipper eller årsoppgave fra jobb. Anonymkode: 7c62e...54f
AnonymBruker Skrevet 28. mars #1187 Skrevet 28. mars Grønnsaksvaffel skrev (6 timer siden): Det hadde de sikkert klart, men de har bestemt at de ikke skal gjøre det. Mitt beløpet har også blitt synlig under beløp til gode nå (men ikke under til utbetaling). Det var ikke synlig der i går kveld. Tror de utbetaler ukedagene før helligdagene, de sender bare ikke ut nye oppgjør i påskeuka? Anonymkode: 4859d...863 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #1188 Skrevet 29. mars Hei. Er det noen som vet hvorfor det står : Opprinlig beløp tilgode - 12 200 , utbetalt beløp kr 0? 😅 Anonymkode: 2fece...489
Grønnsaksvaffel Skrevet 29. mars #1189 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei. Er det noen som vet hvorfor det står : Opprinlig beløp tilgode - 12 200 , utbetalt beløp kr 0? 😅 Anonymkode: 2fece...489 Det er fordi du har til gode-beløp som ikke utbetalt ennå. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #1190 Skrevet 29. mars Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Det er fordi du har til gode-beløp som ikke utbetalt ennå. Ok takk for svar. Var litt misvisende når det står minus foran og til gode i samme setning 😅 Anonymkode: 2fece...489
AnonymBruker Skrevet 29. mars #1191 Skrevet 29. mars Hvor står det at tilgodebeløpet ikke blir betalt ut onsdag i påskeuken? Anonymkode: e1ef8...1a3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #1192 Skrevet 29. mars Sinsiew skrev (På 23.3.2026 den 20.44): Hvorfor skal jeg tenke på det nå? Jeg aner ikke hvor mye jeg tjener fra måned til måned, så syns jeg traff tålelig greit i forhold til hva jeg estimerte jeg kom til å tjene. Du vet at du kan endre skattekortet så ofte du vil gjennom hele året? Anonymkode: ec86c...185 1
Sinsiew Skrevet 29. mars #1193 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du vet at du kan endre skattekortet så ofte du vil gjennom hele året? Anonymkode: ec86c...185 Jeg vet, men så er det noe med at jeg ikke gidder gå inn å endre det flere enn 2-3 ganger. Så i år, fikk jeg altså igjen 6000. Enkelt og greit. No biggie. Endra det i september. Hadde nok fått igjen mye mer hadde jeg ikke gjort det.
Blåsol Skrevet 30. mars #1194 Skrevet 30. mars Mitt har også kommet under penger til gode nå! Kjipt å se at de står der men mest sannsynlig ikke blir utbetalt før etter påsken🥲
AnonymBruker Skrevet 30. mars #1195 Skrevet 30. mars Blåsol skrev (52 minutter siden): Mitt har også kommet under penger til gode nå! Kjipt å se at de står der men mest sannsynlig ikke blir utbetalt før etter påsken🥲 Me too 🫣 Der står beløpet jeg har til gode, men står 0 under utbetalinger 🙄 Anonymkode: 2fece...489
Blåsol Skrevet 30. mars #1196 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Me too 🫣 Der står beløpet jeg har til gode, men står 0 under utbetalinger 🙄 Anonymkode: 2fece...489 Samme her 🙄 men jeg trodde det kom opp der rett før det ble utbetalt jeg 😅 men tydeligvis ikke, kan visst ligge der i flere uker😭😂
AnonymBruker Skrevet 30. mars #1197 Skrevet 30. mars Blåsol skrev (1 time siden): Mitt har også kommet under penger til gode nå! Kjipt å se at de står der men mest sannsynlig ikke blir utbetalt før etter påsken🥲 Blåsol skrev (26 minutter siden): Samme her 🙄 men jeg trodde det kom opp der rett før det ble utbetalt jeg 😅 men tydeligvis ikke, kan visst ligge der i flere uker😭😂 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Me too 🫣 Der står beløpet jeg har til gode, men står 0 under utbetalinger 🙄 Anonymkode: 2fece...489 Samme her!! Men de skriver at skatteoppgjøret ikke blir sendt i påskeuka. Men om pengene ligger til gode, er vel oppgjøret klart? At det kun er utbetalingen som mangler. Står ingenting om utbetaling påskeuken. Så min teori er at vi får dem på onsdag😅 Anonymkode: afbfe...ac4
AnonymBruker Skrevet 30. mars #1198 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samme her!! Men de skriver at skatteoppgjøret ikke blir sendt i påskeuka. Men om pengene ligger til gode, er vel oppgjøret klart? At det kun er utbetalingen som mangler. Står ingenting om utbetaling påskeuken. Så min teori er at vi får dem på onsdag😅 Anonymkode: afbfe...ac4 🤞🤞😅 Anonymkode: 2fece...489
AnonymBruker Skrevet 30. mars #1199 Skrevet 30. mars Men da kan det være en liten sjanse for å få det på onsdag? Står oppført sum hos meg, men ikke noen dato. Kom oppført i helgen. Anonymkode: 9c67d...59e
AnonymBruker Skrevet 30. mars #1200 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men da kan det være en liten sjanse for å få det på onsdag? Står oppført sum hos meg, men ikke noen dato. Kom oppført i helgen. Anonymkode: 9c67d...59e Står det sum på utbetalinger? Jeg fikk også i helgen, men det står 0 på utbetaling 😅 Anonymkode: 2fece...489
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå