AnonymBruker Skrevet 4. mars #21 Skrevet 4. mars Det er bare at disse utagerende damene på venstresiden dessverre dominerer mediene. Vi andre som vil være kjærester før sex, er ikke så "woke". Anonymkode: 57892...775 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #22 Skrevet 5. mars Lorian skrev (På 3.3.2026 den 12.52): Det er ikke min erfaring med norske kvinner, men så er jeg litt forsiktig selv også da. Syntes sex passer greit på en tredje date, men det er helt individuelt for hvor man er i dating prosessen. Hvis man ikke kunne tenke seg sex på tredje date så er kanskje ikke relasjonen sterk nok og kanskje den aldri blir det. En relasjon er ikke sterk etter 3 date. Noen søker følser forbi overfladisk tiltrekning. Anonymkode: 6e38c...976 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #23 Skrevet 5. mars Abundance skrev (På 3.3.2026 den 20.13): Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk. Ingen fasit på dette da det ikke eksisterer garantier. Jeg har kun sex med noen jeg har følser for og som jeg føler har følser for meg forbi begjær. Ofte har det blitt snakket en del intensjoner videre. Ønsker osv. Anonymkode: 6e38c...976 1
Druid Skrevet 5. mars #24 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 10.11): I en av artiklene på nrk.no har jeg lest følgende: Som norsk kvinne er det mer realistisk at et forhold begynner med sex og ender med å spise middag og dra på hyttetur sammen. Vår datingkultur er annerledes enn den amerikanske, som begynner med å ta en kaffe, så middag, så ligge sammen. Stemmer dette? Hva tenker dere? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 3294f...a02 Det er fordi vi ikke i utgangspunktet har en omfattende og strukturell datingkultur. Datingkultur har en historie knyttet til hvordan å møte partner utenfor en kjent sfære, og i Norge har ikke dette vært så stor del av hvordan vi møter noen, og derfor ikke utviklet mange og omfattende regler. Så inngangen til å bli kjent i Norge begynner fortere i møtet og omgang i kjent sfære. Mens dating er knyttet til å bl kjent uten dette utgangpunktet. Forskjellen i ulike kulturer, gjør at vektingen av mengden av dette, har vært ulikt og vår kulturelle forhold til dette oppfattes ulikt. (Vi har hatt kontaktannonser og ulike "dating orienterte" løsninger her også, bare ikke så mye. ) Man blander ofte inn det at man møtes på byen og ender i ONS, men det skjer like mye andre steder også. Det er bare mer normalisert knyttet til at vi har mye mindre andel katolsk påvirkning. 1
Gjest Abundance Skrevet 6. mars #25 Skrevet 6. mars Da vil jeg herretter gå for mer seriøse og naturlige møter av mennesker. Har bestemt meg for å kutte alt av deitingapper. Enten så treffer jeg noen i organserte aktiviteter/ nabolag/gjennom oppføging av datter på div aktiviteter. Eller så treffer jeg ikke noen, for romantisk relasjon. Time will show. Merker at press og stress, unaturlige settinger, forventninger og overfladisk utseendefokus er borte når jeg ikke er på datingapper mer. Bedre metal helse for min del! God helg😊😇🥰
AnonymBruker Skrevet 7. mars #26 Skrevet 7. mars Det viktigste i min erfaring er hvor bra man passer sammen personlighetsmessig og at det finnes en sterk fysisk attraksjon, og ønsker de samme tingene i livet, det er egentlig kun dette som har noe å si når det kommer til om man blir kjærester eller ei. Ikke hvor mye man holder på med mindgames og kunstig "utsetter" sex. Virker som sosiale medier har fått kvinner til å tro at dette er hovedfokuset når menn velger livspartner. Det er bare tull. Jeg har blitt sammen med kvinner der vi lå sammen første date, fordi vi hadde så god kjemi, og dumpet kvinner der vi ventet lengre, fordi vi ikke passet sammen. Gjør det som føles naturlig, følg magefølelsen. Du overtenker dette her fullstendig! Hilsen mann. Anonymkode: 5093b...a3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #28 Skrevet 7. mars Datingkulturen har gjort noe så enkelt som å ta bort hele troen min på kjærligheten. Åå som jeg lengtet etter kjærlighet - da jeg var ung og naiv. Før jeg lærte at normen var å betrakte begjær som kjærlighet. Livet ble enklere når man la fra seg den drømmen, og valgte å følge begjæret - og la andres begjær slippe til. Når man innser at det er slik det fungerer - da trenger men ikke lenger den kaffekoppen, den middagen, den samtalen. For målet er det samme uansett - sex. Og sex kan man fint ha uten den kaffekoppen, den middagen, den samtalen. Anonymkode: 4cd98...702
AnonymBruker Skrevet 7. mars #29 Skrevet 7. mars Den datingkulturen vi har lagt oss til har nok ødelagt mye for oss. Aldri før har vi hatt så lav fødselsrate og så mange enslige. Jeg er selv en av de og har mange venner i samme situasjon. Syns det hele er tragisk og leit. Anonymkode: 9b187...6ae
Gjest Abundance Skrevet 11. mars #30 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 8.04): Det viktigste i min erfaring er hvor bra man passer sammen personlighetsmessig og at det finnes en sterk fysisk attraksjon, og ønsker de samme tingene i livet, det er egentlig kun dette som har noe å si når det kommer til om man blir kjærester eller ei. Ikke hvor mye man holder på med mindgames og kunstig "utsetter" sex. Virker som sosiale medier har fått kvinner til å tro at dette er hovedfokuset når menn velger livspartner. Det er bare tull. Jeg har blitt sammen med kvinner der vi lå sammen første date, fordi vi hadde så god kjemi, og dumpet kvinner der vi ventet lengre, fordi vi ikke passet sammen. Gjør det som føles naturlig, følg magefølelsen. Du overtenker dette her fullstendig! Hilsen mann. Anonymkode: 5093b...a3d Gode refleksjoner! Problemet er at en og må beskytte seg selv for å bli utnyttet. Det er det jeg mente med å holde igjen med sex. Å ha impuskontroll når en blir vist oppmerksomhet og er godtroende interessert. Det er derfor det er gull å bli kjent med personlighet først. Så er det dette her med teori og praksis da. Sukk.
AnonymBruker Skrevet 11. mars #31 Skrevet 11. mars Ja, det stemmer på en prikk, er min personlige erfaring. Derfor bare ga jeg opp dating i Norge. Alle damene mistet interesse om jeg ikke presset på for sex, og dersom kvinnene presset på for sex, så fant jeg dem ikke attraktive. Min kone og jeg datet i flere måneder før det ble noe fysisk. Helt perfekt, mener jeg. Anonymkode: 5b106...415
knooters Skrevet 12. mars #32 Skrevet 12. mars Vi definerer hvordan vi navigerer i kulturen selv. Vil du ikke ligge på første date? Ikke gå via Tinder eller en pub... det er jo der slike ferdes, som regel. Det er SÅ mange måter å tilnærme seg dating på, uten at sex trenger ha noe hastverk. Noen her snakker om å kunstig utsette det. Jeg snur heller på det og spør hvorfor man kunstig skal fremskynde det? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #33 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 9.25): Den datingkulturen vi har lagt oss til har nok ødelagt mye for oss. Aldri før har vi hatt så lav fødselsrate og så mange enslige. Jeg er selv en av de og har mange venner i samme situasjon. Syns det hele er tragisk og leit. Anonymkode: 9b187...6ae Jeg tror datingkulturen bare er en liten del av det. Det har skjedd enorme forandringer i samfunnet, og vi har ikke bruk for hverandre slik vi hadde før. Kvinner har fått nye roller, mens menn ikke vet hvor deres plass er. Vi har enormt god økonomi mot for femti år siden, og "alle" skal realisere seg selv. Hvordan vi dater, er nok like mye et symptom, som en årsak. Anonymkode: 545b7...bf3 1
TomKrus Skrevet 13. mars #34 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 10.11): I en av artiklene på nrk.no har jeg lest følgende: Som norsk kvinne er det mer realistisk at et forhold begynner med sex og ender med å spise middag og dra på hyttetur sammen. Vår datingkultur er annerledes enn den amerikanske, som begynner med å ta en kaffe, så middag, så ligge sammen. Stemmer dette? Hva tenker dere? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 3294f...a02 Som kvinne må du ta ansvar for ditt liv, og ikke bare gjøre dette fordi du tror at dette er det som resulterer i noe. Jeg som mann har aldri tenkt sex på noen første dater, totalt uinteressant faktisk. Jeg ville finne en kvinne som passet sammen med meg, hadde samme verdier og interesser. Bare det var fokuset de første 5 datene i alle fall. Ligge sammen ? Det ligger litt ute i løpet faktisk etter at man er definerte kjærester ! Og slik fant jeg min kvinne i livet. Ikke aksepter noe annet kvinne ! Du bestemmer når du er klar for noe slikt, og om en mann ikke kan akseptere det ? La det fare.
TomKrus Skrevet 13. mars #35 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 9.13): Datingkulturen har gjort noe så enkelt som å ta bort hele troen min på kjærligheten. Åå som jeg lengtet etter kjærlighet - da jeg var ung og naiv. Før jeg lærte at normen var å betrakte begjær som kjærlighet. Livet ble enklere når man la fra seg den drømmen, og valgte å følge begjæret - og la andres begjær slippe til. Når man innser at det er slik det fungerer - da trenger men ikke lenger den kaffekoppen, den middagen, den samtalen. For målet er det samme uansett - sex. Og sex kan man fint ha uten den kaffekoppen, den middagen, den samtalen. Anonymkode: 4cd98...702 Men livet er jo mye mer en akkurat sexen, jo den er viktig. Men om det bare er dette som fungerer får du aldri et langt forhold. Du fokuserer alt for mye på det ! Så tror du at det er fasiten, det er en enorm felle å gå i. Det er mye mer som må klaffe en bare sex. Blant annet felles verdier og interesser. Det er dette som er limet i samlivet. Sex aktiviteten kan gå opp og ned med helse og alt det der. De andre tingene jeg nevner går aldri opp og ned. De er konstante og må være på plass om man ønske et langt samliv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #36 Skrevet 15. mars Gjest Abundance skrev (På 3.3.2026 den 20.13): Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk. Vi vet ikke hvorfor de Ghoster deg etter noen få møter. Du bør nesten spørre om du ikke har peiling. Det kan være 1000 ting som du sier playere noe i væremåten din eller andre ting Anonymkode: 41bea...cb9
AnonymBruker Skrevet 16. mars #37 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 9.47): Statistisk sett (og psykologisk) så er det en fordel å starte med sex. Anonymkode: a0e47...3ea Sprøyt Anonymkode: 18837...309
AnonymBruker Skrevet 16. mars #38 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 17.04): Jeg tror datingkulturen bare er en liten del av det. Det har skjedd enorme forandringer i samfunnet, og vi har ikke bruk for hverandre slik vi hadde før. Kvinner har fått nye roller, mens menn ikke vet hvor deres plass er. Vi har enormt god økonomi mot for femti år siden, og "alle" skal realisere seg selv. Hvordan vi dater, er nok like mye et symptom, som en årsak. Anonymkode: 545b7...bf3 Du har mye rett men uasett hvor individbasert og uavhengig vi er i dag, så trenger faktisk samfunnet flere borgere for å bestå. Det vet alle men likevel får vi det ikke til. Anonymkode: 9b187...6ae
AnonymBruker Skrevet 16. mars #39 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 10.11): I en av artiklene på nrk.no har jeg lest følgende: Som norsk kvinne er det mer realistisk at et forhold begynner med sex og ender med å spise middag og dra på hyttetur sammen. Vår datingkultur er annerledes enn den amerikanske, som begynner med å ta en kaffe, så middag, så ligge sammen. Stemmer dette? Hva tenker dere? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 3294f...a02 Tipper 2/3 av damene jeg har datet har ville ligge første kveld. Og kjæresten hadde vel kuken i munnen 2 t etter vi møttes. Så ja min erfaring er at norske kvinner ofte har sex første kveld Anonymkode: 85ea8...dd4
AnonymBruker Skrevet 16. mars #40 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du har mye rett men uasett hvor individbasert og uavhengig vi er i dag, så trenger faktisk samfunnet flere borgere for å bestå. Det vet alle men likevel får vi det ikke til. Anonymkode: 9b187...6ae "Alle" som individer, tilpasser oss bare det samfunnet vi lever i. Det er storpolitikk som bestemmer jobb, bolig og fremtidsutsikter. Kapitalismen som har rådd lenge nå, tar ikke så mye hensyn til de menneskene som faktisk skal skape verdiene, og vi får det vi har stemt frem. Så kan det diskuteres hva det betyr å bestå? Vi kan ikke fortsette vekst i forbruk på samme måte, og på verdensbasis er det nok av folk som kan befolke Norge. Anonymkode: 545b7...bf3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå