AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars I en av artiklene på nrk.no har jeg lest følgende: Som norsk kvinne er det mer realistisk at et forhold begynner med sex og ender med å spise middag og dra på hyttetur sammen. Vår datingkultur er annerledes enn den amerikanske, som begynner med å ta en kaffe, så middag, så ligge sammen. Stemmer dette? Hva tenker dere? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 3294f...a02 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars Det stemmer nok for mange, men neppe alle. Det er først og fremst kvinner som setter disse premissene. Menn vil nok mer enn gjerne ha sex hvis du byr på, enten de vil fortsette å date eller ikke. Men så lenge kvinner overbeviser hverandre om at de må spre beina fortest mulig til flest mulig for å utøve sin individualitet og frihet, så blir det gjerne sånn. Anonymkode: d2bca...717 4 2
Lorian Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Det er ikke min erfaring med norske kvinner, men så er jeg litt forsiktig selv også da. Syntes sex passer greit på en tredje date, men det er helt individuelt for hvor man er i dating prosessen. Hvis man ikke kunne tenke seg sex på tredje date så er kanskje ikke relasjonen sterk nok og kanskje den aldri blir det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars Har du lest det på NRK er det sannsynligvis feministvenninnen til journalisten det er snakk om. Det er mange slike damer i Norge, men det er heldigvis også noen oppegående. Anonymkode: cf4b6...083 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Næh, man må bare velge bedre menn. Anonymkode: 9ce82...b47 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars Jeg tror begge deler er like vanlig her, men at det er aksept for at et godt forhold like gjerne kan starte med sex. Gjennom amerikansk populærkultur, har vi blitt presentert for et script, som liksom er deres fasit. Anonymkode: 545b7...bf3
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars Greia er vel mer at vi rett og slett ikke har "datingkultur". Det er et ukjent (og "nytt") konsept... Anonymkode: 44cb3...1ee 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars Har datet både i USA og Norge, og kulturen er ganske lik på dette området synes jeg. Store individuelle forskjeller i begge land, selvfølgelig. Det er ikke uvanlig å vente med sex i Norge heller. Anonymkode: 38fcb...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars Det stemmer i min erfaring. Ofte er det damene som tar initiativ til tidlig sex også. Anonymkode: f2f0a...76b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Greia er vel mer at vi rett og slett ikke har "datingkultur". Det er et ukjent (og "nytt") konsept... Anonymkode: 44cb3...1ee I så fall bare begrepet. Konseptet var ikke mye annerledes i min ungdom, på 80-90 tallet. Vi hadde stevnemøter, eller gikk ut med hverandre. Dating, m.a.o. Anonymkode: 545b7...bf3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars Tenker man må være flink til å luke ut disse mennene om det er noe man ikke vil ha. Ønsker du middag på første date så gjør du det klart. Jeg gjør det, har aldri gått en tur eller møtt opp hjemme hos en fyr eller bare tatt en kaffe. Jeg ser etter noe seriøst så jeg legger alltid litt innsats i datene og forventer jo det tilbake. Selvfølgelig har jeg jo fått forespørsler om noe casual osv på dating appene men da har jeg jo bare ikke svart eller fjernet matchet når jeg innser at vi ser etter to forskjellige ting. Anonymkode: 90b80...c92 1
Gjest Abundance Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk.
AnonymBruker Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars Min erfaring er at man starter med en kaffe eller en tur, deretter kyss på en tur-date, før middag og sex. Det er ikke uaktuelt å starte i motsatt ende for meg. Anonymkode: 8d31f...057 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Skrevet 4. mars Abundance skrev (8 timer siden): Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk. «Holde igjen» med sex ? Ikke ligg med folk du ikke har følelser for. Enkelt. Evt. styr lystene dine om du vil ligge med alle som tilbyr seg. Anonymkode: 18837...309
AnonymBruker Skrevet 4. mars #15 Skrevet 4. mars Abundance skrev (10 timer siden): Jeg er helt forvirret. Har vært på deitingapperi 3 år. De jeg har chattet med har sagt feks at de er ute etter forhold, ute etter noe seriøst osv. Men ghoster etter noen få møter. Hvor lenge bør en "holde igjen" med sex, kan menn svare please?? Ikke noe "hore" kommentarer i fra incels takk. Når du sier "holde igjen" - vil det si at du vurderer å "gi" dem sex mot din egen vilje i frykt for at de skal stikke? Det er jo noe alle sterkt fraråder! For meg handler alt om at man faktisk har sex fordi man har lyst, ikke i frykt for at en date skal ghoste deg. Ikke rart datingmarkedet er fucked up. Hvis det trender mot at man begynner med sex, så er man jo helt på feil vei, og dessverre ser det ut til at det er det allerede. Mye takket være dating-apper som fokuserer på utseende, kropp og sex. Hvis man er ute etter et langvarig forhold, så mener jeg man børe tydelig på første date og gi klar beskjed om at sex er uaktuelt før det begynner å bli seriøst. Hvis dette fører til at han forsvinner og ikke viser mer interesse, så forteller jo bare dette at han ikke er noe å satse på. Anonymkode: b6868...a65
Gjest Abundance Skrevet 4. mars #16 Skrevet 4. mars (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du sier "holde igjen" - vil det si at du vurderer å "gi" dem sex mot din egen vilje i frykt for at de skal stikke? Det er jo noe alle sterkt fraråder! For meg handler alt om at man faktisk har sex fordi man har lyst, ikke i frykt for at en date skal ghoste deg. Ikke rart datingmarkedet er fucked up. Hvis det trender mot at man begynner med sex, så er man jo helt på feil vei, og dessverre ser det ut til at det er det allerede. Mye takket være dating-apper som fokuserer på utseende, kropp og sex. Hvis man er ute etter et langvarig forhold, så mener jeg man børe tydelig på første date og gi klar beskjed om at sex er uaktuelt før det begynner å bli seriøst. Hvis dette fører til at han forsvinner og ikke viser mer interesse, så forteller jo bare dette at han ikke er noe å satse på. Anonymkode: b6868...a65 Jeg mener ikke å gi sex mot min egen vilje. Jeg lurer på om voksne ikke-religiøse mennesker faktisk venter i månedsvis med å ha sex. Er det null kroppskontakt da? For all fysisk berøring kan jo raskt føre til sex. Jeg spør oppriktig av nyskjerrigget. Hva gjør dere på...da? Kaffe, ludo,kino, tur osv? Bare er venner heeelt til en tar check inn på begges følelser. Hvor en da kan ta steget videre til evt sex? Endret 4. mars av Abundance
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Skrevet 4. mars Statistisk sett (og psykologisk) så er det en fordel å starte med sex. Anonymkode: a0e47...3ea 1
Gjest Abundance Skrevet 4. mars #19 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Statistisk sett (og psykologisk) så er det en fordel å starte med sex. Anonymkode: a0e47...3ea Hvilke kilder har du her?
AnonymBruker Skrevet 4. mars #20 Skrevet 4. mars Abundance skrev (13 timer siden): Jeg mener ikke å gi sex mot min egen vilje. Jeg lurer på om voksne ikke-religiøse mennesker faktisk venter i månedsvis med å ha sex. Er det null kroppskontakt da? For all fysisk berøring kan jo raskt føre til sex. Jeg spør oppriktig av nyskjerrigget. Hva gjør dere på...da? Kaffe, ludo,kino, tur osv? Bare er venner heeelt til en tar check inn på begges følelser. Hvor en da kan ta steget videre til evt sex? Har bare sex i forhold. Føler du at kroppskontakten går for langt så må du jo si ifra, det er jo ikke verre enn det. Og hvis de ikke respekterer grensene dine så går du selvfølgelig. " Hva gjør dere da?" Du har vel ikke sex med kjæresten din 24 timer i døgnet uansett?, det er jo mye man kan finne på som ikke er sex. Anonymkode: 90b80...c92 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå