Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt på bildet. Det var like mye til salgs for 10-20-30pr siden som nå. 

Collage.jpg

Svart caps. helt tidløst

Grå hettegenser. Ser det like ofte nå som for  30år siden. 

Cargo Shorts. Alle har en. 

Svart strømpebukse. SIkker på at mer enn halvparten av alle strømpebukser som har blitt laget de siste 100år har vært svarte. 

Hvite joggesko. Alle har vel hatt eller eier et par hvite joggesko. Det er liksom definisjonen av joggesko.

Anonymkode: 3ed29...63f

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen plagg er tidløse. For eksempel Adidas Superstar og Adidas Firebird. Har vært kult de siste fire-fem tiårene…

Anonymkode: a5640...6fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2026 den 19.20):

Alt på bildet. Det var like mye til salgs for 10-20-30pr siden som nå. 

Collage.jpg

Svart caps. helt tidløst

Grå hettegenser. Ser det like ofte nå som for  30år siden. 

Cargo Shorts. Alle har en. 

Svart strømpebukse. SIkker på at mer enn halvparten av alle strømpebukser som har blitt laget de siste 100år har vært svarte. 

Hvite joggesko. Alle har vel hatt eller eier et par hvite joggesko. Det er liksom definisjonen av joggesko.

Anonymkode: 3ed29...63f

Caps bør man slutte med etter fylte 25. Cargo shorts er ikke noe alle har. Helt hvite joggesko er kjedelig, de bør ha noe detaljer, men noen klassikere er helt klart tidløse. Svarte strømpebukser er uvanlig på menn. Tidløst ville vært hvite sokker til dette antrekket. Grå hettegenser eller collegegenser er tidløst. Også i andre farger. 

Anonymkode: a5640...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alt endrer snitt over tid. En dyr og flott «klassisk» trenchcoat fra 2006 ligner ikke en fra 2026. Ingenting er tidløst. Det er en illusjon.

Men en «klassisk» blazer, kjole osv vil lett se bra ut i 5-10 år hvis du finner noe du kler.

Anonymkode: 41f7b...1ba

Skrevet

Ikke tidløst, men noen plagg ser jo ikke utdaterte ut selv om de har et litt annet snitt. En 10 eller 20 år gammel kåpe ser ikke lik ut som en kåpe i dag, men kan fortsatt se helt fin og brukbar ut.

Dersom man vil ha klær som varer lengst mulig med tanke på motebildet, bør man først og fremst kjøpe ting man selv liker og som passer ens egen kropp. Dernest bør man kjøpe plagg som er enkle, uten for mye dill, og i "rolige" farger som sort, marineblå osv. Sikkert litt kjedelig. 

Unngå skrikende farger, spesielle mønstre, masse detaljer og lignende, og unngå spesielle snitt (som veldig slim fit eller oversized).

• Liker 1
Skrevet

Min mening er at personlig stil er i seg selv tidløst. 

finn klær du faktisk liker å kle deg i. Farger du digger. Da bruker du de år etter år, og din personlige stil går aldri av moten. 
Du kommer garantert til å bomkjøpe noen plagg som ender opp innerst i skapet etter ett bruk, men sånn er det for oss alle tror jeg. 

kanskje bruk litt tid på for eksempel Pinterest og se på klær/outfits der for å finne ut hva DU tiltrekkes og syns er pent/kult/morsomt osv? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

ja det gjør det man får jo nesten bare kjøpt det om dagen

Anonymkode: ab580...097

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 8.10):

Onepiece?

Anonymkode: 97955...7f6

Eg mener at det er det. Det kommer alltid til å være folk som liker og bruker det. Trender forandrer seg, men noen plagg forsvinner aldri helt, og OnePiece er definitivt et sånt plagg.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

En enkel ensfarget kjole.

Skrevet
Uanonym bruker skrev (På 30.3.2026 den 10.26):

Ikke tidløst, men noen plagg ser jo ikke utdaterte ut selv om de har et litt annet snitt. En 10 eller 20 år gammel kåpe ser ikke lik ut som en kåpe i dag, men kan fortsatt se helt fin og brukbar ut.

Dersom man vil ha klær som varer lengst mulig med tanke på motebildet, bør man først og fremst kjøpe ting man selv liker og som passer ens egen kropp. Dernest bør man kjøpe plagg som er enkle, uten for mye dill, og i "rolige" farger som sort, marineblå osv. Sikkert litt kjedelig. 

Unngå skrikende farger, spesielle mønstre, masse detaljer og lignende, og unngå spesielle snitt (som veldig slim fit eller oversized).

Nesten enig i alt her, bortsett fra det med farger. Det er ikke bare nøytrale farger som er tidløse. 
Burgunder, plomme, alle slags nyanser av kaki-og dempet grønn, blått nesten alle ikke-skrikende farger er tidløse. Det er de rene og skrikende fargene som blir utdaterte. Med unntak av rent rødt. For et par år siden var det veldig moderne med dresser for damer i neongrønt, rosa og andre knalle farger, det er udatert nå. 
Og som noen skriver over, å kle seg i en fargepalett som matcher dine egne farger har mye for seg. 
Nå er det fex moderne med brunt. En nøytral farge. Selv er jeg heldig å kan ha brunt. Min datter, som er lys vår, må styre unna den mørke brunfargen som er på moten i høst. Om hun kjøper seg et mørkebrunt plagg vil hun ikke trives i det og det vil forbli i skapet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svart skjørt er vel nokså tidløst? Og/eller svarte strømper?

Anonymkode: 2c2d0...e9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 8.57):

Nei, det finnes ikke tidløse plagg. For det er slik som du sier, ullkåpe i seg selv er et tidløst plagg, men det endrer seg mye fra tiår tilbake hvordan skal en ullkåpe se i dag. Så de som er 10-15 år gamle er klart og synlig utdaterte i fasongen og kanskje til og med i fargen.

Menn er litt heldige der og de har moteperiode som er lengre, men også for menn er det mote og ting blir også utdaterte. 

men det er fortsatt mulig å bruke gamle klesplagg. Blander man det med andre, nye og trendy plagg, og ingen legger merke til at er gammelt. 

Anonymkode: 0b1f1...f08

nja, jo, forsåvidt. Men for ullkåper vil svart og kamel uansett være tidløst tenker jeg.

Anonymkode: dccfc...56f

AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (På 6.9.2026 den 9.31):

Nesten enig i alt her, bortsett fra det med farger. Det er ikke bare nøytrale farger som er tidløse. 
Burgunder, plomme, alle slags nyanser av kaki-og dempet grønn, blått nesten alle ikke-skrikende farger er tidløse. Det er de rene og skrikende fargene som blir utdaterte. Med unntak av rent rødt. For et par år siden var det veldig moderne med dresser for damer i neongrønt, rosa og andre knalle farger, det er udatert nå. 
Og som noen skriver over, å kle seg i en fargepalett som matcher dine egne farger har mye for seg. 
Nå er det fex moderne med brunt. En nøytral farge. Selv er jeg heldig å kan ha brunt. Min datter, som er lys vår, må styre unna den mørke brunfargen som er på moten i høst. Om hun kjøper seg et mørkebrunt plagg vil hun ikke trives i det og det vil forbli i skapet. 

Jeg er ikke enig i at brunt er helt nøytralt. Jeg elsker brunt og kler det godt, så jeg legger godt merke til hvordan det vandrer inn og ut av motebildet. Det pleier ikke være 20 år mellom, men det er ikke en stabilt nøytral farge på samme måte som svart, kamel/beige, eller grått. De eneste fargene som er helt trenduavhengige slik jeg ser det, er svart, grått, hvit/krem og beige(kamel. Og marineblått kanskje, men den er på en måte utrendy i seg selv, til tross for at den aldri er utdatert.

Anonymkode: dccfc...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp kvalitetsklær som varer i flere år. I rene materialer som ull, lin, bomull, silke. 

Anonymkode: 93f90...c88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 8.10):

Onepiece?

Kun hvis man går i barnehagen.

Anonymkode: f29c2...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...