AnonymBruker Skrevet 9. mars #61 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er nettopp det. Man kommer ikke videre til spesialist om blodprøver er i orden men det er ikke alle tilstander som synes på blodprøver. Tror ME utredning derfor er mangelfull og at mange har andre lidelser. Anonymkode: c0406...032 ME er nok ikke nødvendigvis andre «lidelser» , men sannsynligvis er det ulike former for dysreguleringer i immun og nervesystem som gir ME. Derfor folk får det ulikt og responderer på ulike tiltak. Tror jeg. Anonymkode: da3a2...799
AnonymBruker Skrevet 9. mars #62 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): ME er nok ikke nødvendigvis andre «lidelser» , men sannsynligvis er det ulike former for dysreguleringer i immun og nervesystem som gir ME. Derfor folk får det ulikt og responderer på ulike tiltak. Tror jeg. Anonymkode: da3a2...799 Ja det tror jeg kan være begge Anonymkode: c0406...032
AnonymBruker Skrevet 9. mars #63 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nettopp det. Man kommer ikke videre til spesialist om blodprøver er i orden men det er ikke alle tilstander som synes på blodprøver. Tror ME utredning derfor er mangelfull og at mange har andre lidelser. Anonymkode: c0406...032 ME er jo en sekkediagnose, vet om en som fikk den etter 5år. Endte opp som sengeliggende med masse syke nevrologiske symptomer. Men det var flått som var årsaken, han fikk ikke utslag på antistoff på flått i Norge. Endte opp som sengeliggende med masse syke nevrologiske symptomer. Heldigvis fikk hen hjelp mot flått utenfor Norge, nesten 100% frisk i dag. Jeg er skremt over hvor lite helsevesenet gjør for å hjelpe mennesker, ikke vil prøve noen form for behandling for mennesker som nesten er helt grønnsak. Anonymkode: 800ff...c50 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #64 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ME er jo en sekkediagnose, vet om en som fikk den etter 5år. Endte opp som sengeliggende med masse syke nevrologiske symptomer. Men det var flått som var årsaken, han fikk ikke utslag på antistoff på flått i Norge. Endte opp som sengeliggende med masse syke nevrologiske symptomer. Heldigvis fikk hen hjelp mot flått utenfor Norge, nesten 100% frisk i dag. Jeg er skremt over hvor lite helsevesenet gjør for å hjelpe mennesker, ikke vil prøve noen form for behandling for mennesker som nesten er helt grønnsak. Anonymkode: 800ff...c50 Det er flere med kronisk borrelia som får ME-diagnosen. Det er helt sykt at Norge ikke har et tilbud til disse pasientene, og at det kun er de som har råd til å kjøpe behandling i utlandet som får hjelp! Anonymkode: afd9e...4bd
AnonymBruker Skrevet 9. mars #65 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er flere med kronisk borrelia som får ME-diagnosen. Det er helt sykt at Norge ikke har et tilbud til disse pasientene, og at det kun er de som har råd til å kjøpe behandling i utlandet som får hjelp! Anonymkode: afd9e...4bd Jeg vet, det er så tragisk. Mange kunne blitt reddet med bredspektret antibiotika, men går kanskje i årevis uten hjelp. Eksempel: https://www.nrk.no/mr/iselin-drog-til-utlandet-for-a-bli-frisk-av-borrelia-1.14284517 https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/AAlPA/jeg-er-en-av-de-borreliose-syke-som-maatte-til-utlandet-for-aa-faa-diagnose-og-noedvendig-behandling-tore-beito Gjør alt du kan for å IKKE få flått!! Gå KUN på sti i naturen....!!! Anonymkode: 800ff...c50 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå