Gjest Frustrert Skrevet 8. april 2006 #1 Del Skrevet 8. april 2006 Til tross for hard trening den siste måneden, både kondisjon og styrke og sunt kosthold så vil ikke vekten rikke seg. Jeg har alltid vært aktiv men ikke som nå. Jeg har flere kilo og ta av rundt midjen. Jeg er i aktivitet i alt fra 2-3 timer per dag. Synes ikke jeg spiser for mye heller. Frokost- et par til tre grove skiver brød eller knekkebrød med servelat,skinke eller ost til pålegg. Jeg bruker aldri majones eller remulade på. Spiser et eple mellom lunsj og igjen et par eller tre skiver brød eller knekkebrød til lunsj. Spiser 1-2 posjoner middag (gryteretter,wok,fiskepinner) ikke middagsmat som er utpreget usunt hvertfall.Også spiser jeg et par skiver før jeg legger meg om kvelden. Jeg drikker en kopp te til frokost og kveldsmåltidet og vann til middag. Den siste tiden virker det som kroppen tviholder på alt jeg drikker for jeg tisser lite og har ikke urinveisinfeksjon. Ikke spiser jeg mye salt heller, koker alltid pastavann osv uten salt. Jeg spiser ikke snop eller drikker brus midt i uken. Jeg mister helt motivasjonen av dette jeg Vet jo at man ikke kan forvente en stor vektnedgang øyeblikkelig, men at ikke en eneste kilo rikker på seg kan da ikke stemme? Og hvorfor vil ikke kroppen slippe vesken den får i seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 8. april 2006 #2 Del Skrevet 8. april 2006 Syns det ser ut som de spiser alt for få men store måltider. Jeg har alltid vært sånn...litt frokost mye middag person og aldri klart å gå ned. Etter å ha meldt meg inn i vektklubben (på vg.no) gikk jeg ned 13 kg på like mange uker. Mange små måltider og rett og slett nok kcal. Har du mindre enn 1300kcl om dagen går kroppen din på sparebluss. Dvs at den tviholder på alle kcal den får i seg for simpeten å fungere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #3 Del Skrevet 8. april 2006 Kutt ned til to skiver pr måltid. Og hold deg til 1 porsjon med middag. Spis mellommåltider. Og ikke tenk så mye på vekten. Plutselig ser du forskjell. Dessuten har klærne dine blitt rommere da?? Muskler veier jo det også, så fett% din kan ha blitt lavere, selv om vekta er den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 8. april 2006 #4 Del Skrevet 8. april 2006 Du må drikke masse vann - kroppen har behov for 2,5 til 3 liter vann hver dag. Hvis du drikker 1/2 l vann før hvert måltid og du spiser 5-6 måltider om dagen får du dekket vannbehovet + at vann fyller magen og du da ikke spiser så mye mat. Og du må spise regelmessig. Bruk gjerne målebånd fremfor eller i tillegg til vekten. Muskler veier som sagt mer enn fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 8. april 2006 #5 Del Skrevet 8. april 2006 Det der m vann er det faktisk delte meninger om. Husker ikke hvem men det var en eller annen som sa at det slettes ikke var nødvendig å tylle i seg masevis av vann. Når jeg slanket meg drakk jeg ikke noe mere vann enn vanlig (dvs nesten ikke noe) og kg raste likevel av og har holdt seg av nå i over et halvt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 8. april 2006 #6 Del Skrevet 8. april 2006 Men vann hjelper ikke bare for forbrenningen; det renser også kroppen for avfallsstoffer. Så vann er bra! - Men husk - ikke overdriv! 3 l. for dagen holder i massevis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert Skrevet 8. april 2006 #7 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg kunne vært mye flinkere til å drikke vann og skal skjerpe meg på det. Kanskje Emma har et poeng i at jeg spiser for mye for sjeldent? Jeg er ikke skikkelig sulten før et måltid og sjeldent mellom så jeg kan jo forsøke å spise litt oftere og litt mindre når jeg først spiser. Med hva med alt vannet som samler seg i kroppen min? Noen gode ideer til hvordan jeg kan få kroppen til å slippe det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #8 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg kunne vært mye flinkere til å drikke vann og skal skjerpe meg på det. Kanskje Emma har et poeng i at jeg spiser for mye for sjeldent? Jeg er ikke skikkelig sulten før et måltid og sjeldent mellom så jeg kan jo forsøke å spise litt oftere og litt mindre når jeg først spiser. Med hva med alt vannet som samler seg i kroppen min? Noen gode ideer til hvordan jeg kan få kroppen til å slippe det? ← Kan det være noe medisinsk som gjør det? P-piller og andre medisiner kan gi den bivirkningen, og et par sykdommer og som jeg ikke husker hva er nå i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert Skrevet 9. april 2006 #9 Del Skrevet 9. april 2006 Kan det være noe medisinsk som gjør det? P-piller og andre medisiner kan gi den bivirkningen, og et par sykdommer og som jeg ikke husker hva er nå i farten. ← Jeg har tenkt tanken men går ikke på p-piller og bruker heller ikke medikamenter, så det kan det ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 9. april 2006 #10 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg drikker en kopp te til frokost og kveldsmåltidet og vann til middag. Den siste tiden virker det som kroppen tviholder på alt jeg drikker for jeg tisser lite og har ikke urinveisinfeksjon. Hvis dette er alt du drikker høres det ut som om du får i deg alt for lite væske og det er ikke noe rart at du tisser lite. Bare det som fordamper gjennom huden din i løpet av et døgn er mer enn det du får i deg høres det ut som. Selv om det er delte meninger om hvor mye vann man trenger er det ikke tvil om at kroppen har behov for å få tilført vann daglig. Vann hjelper til å rense ut salter som kan gjøre at kroppen holder på væske, og du får garantert ikke mer "vann i kroppen" av å drikke mye vann. Hvis du gjør det til en vane å drikke et glass vann før og etter hvert måltid, og spise fem måltider om dagen, vil du få i deg omtrent to liter vann daglig og holde forbrenningen i gang. Jeg tror du vil komme til å merke det på vekta ganske kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. april 2006 #11 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Du får i deg mye brødmat, kanskje du kunne prøve å bytte ut noen av brødskivene med f.eks salat? Hva slags grovbrød spiser du? De såkalte "grove" brødene fra butikken er ofte ikke spesielt grov.. Forsøk om mulig å bytte til enda grovere brød, f.eks Ingers Rugbrød. Hva slags ost spiser du? Hva slags servelat? Litt for fett pålegg kan fort gi masse kalorier. Gryterettene du spiser, er det halvfabrikata? For de inneholder mye salt. Hva spiser du til gryterettene og fiskepinnene (fiskepinner er forresten ikke optimal mat..prøv ubehandlet fisk i stedet). Har du forsøkt å regne ut hvor mye du får i deg i løpet av en dag? Registrer deg på Grete Roedes vektklubb (www.vektklubben.no), og skriv inn alt du spiser i 3-4 dager. Da vil du få et overblikk over hvor mange kalorier du får i deg i gjennomsnitt. Det er viktig å ikke spise for lite, men heller ikke for mye! Det er mye skjult salt i ferdigmat og halvfabrikata, hvis du prøver å få i deg mer ren mat, og gjerne kutter litt på karbohydratene, vil nok litt av vannet forsvinne. Å drikke mye hjelper også. Får du i deg for lite væske tvilholder kroppen på den. Når du begynner å trene hardt kan kroppen holde litt på væske den første måneden, og du kan gå opp 1-2 kg. Det er dette mange forveksler med muskelvekst. Disse kiloene forsvinner imidlertid igjen. Endret 9. april 2006 av Factory girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå