Alice123 Skrevet 4. mars #41 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2026 den 21.05): Ville satset på en av de vesteuropeiske byene hvor folk snakker litt engelsk og det er trygt og enkelt, slik du beskriver ønskene dine. F.eks er Amsterdam, Utrecht, Leuven, Malaga, Valencia, Novara og Bilbao veldig spaserbare og trivelige byer. Anonymkode: 38974...ed9 Du skal være bra utenfor alfarvei i sentral- og østeuropa før de i servicenæringen ikke snakker engelsk. Til TS anbefaler jeg Budapest. Veldig vakker by, god mat, enkelt å komme seg rundt. Vilnius er også en helt nydelig by, men er lenger nord så klima er deretter. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #43 Skrevet 4. mars Hvor har du lyst til å dra? Jeg har alltid likt å reise. Det er ikke alltid andre har lyst til å reise til samme sted som meg. Da reiser jeg alene. Hvis du kan drøye til en uke anbefaler jeg Kapp Verde. Du kan velge all inclusive hvis du er litt nervøs for å reise alene. Så kan du slappe av på hotellet ved bassenget, og spise der dersom du mister motet for å gå ut. Ellers er jo kanariøyene fine, hvis du vil ha litt sol og d-vitamin...det hjelper på det meste. Anonymkode: 8671e...15d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #44 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor har du lyst til å dra? Jeg har alltid likt å reise. Det er ikke alltid andre har lyst til å reise til samme sted som meg. Da reiser jeg alene. Hvis du kan drøye til en uke anbefaler jeg Kapp Verde. Du kan velge all inclusive hvis du er litt nervøs for å reise alene. Så kan du slappe av på hotellet ved bassenget, og spise der dersom du mister motet for å gå ut. Ellers er jo kanariøyene fine, hvis du vil ha litt sol og d-vitamin...det hjelper på det meste. Anonymkode: 8671e...15d Vil bare legge til, Tui og Ving har charterreiser dit fra flere byer i Norge. Sas og Norwegian flyr flere steder som er innbydende for en langhelg, f.eks Fuerteventura eller Tenerife. Der kan du også velge all inclusive hvis du synes det er litt skummelt å reise alene. Anonymkode: 8671e...15d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #45 Skrevet 6. mars Nice som flere har nevnt. Firenze er nydelig, men kan være litt folksomt. Men vil kanskje tro mars er en fin mnd å dra dit? Gdansk: lite og koselig Krakow Anonymkode: b7164...8a7 1
Gjest test1e Skrevet 6. mars #46 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2026 den 20.32): Hvor bør jeg reise? Tenker en langhelg i slutten av mars, har aldri reist alene før. Ikke ute etter shopping eller noe spesielt, går gjennom tøffe ting privat og trenger bare noen dager med en ny opplevelse helt for meg selv. London, Roma, Berlin. Masse ting å gjøre. Planlegger du litt finner du museum som er verdt et besøk, ellers slaraffe rundt i byen, sitte på kafe, på kvelden konsert, show etc.
AnonymBruker Skrevet 7. mars #47 Skrevet 7. mars Jeg har reist mye alene i europeiske storbyer, og tar lite forholdsregler annet enn at jeg er tilbake på hotellet før det blir sent, kanskje kl 22. Og vær naturlig skeptisk, til folk som kontakter deg ut av det blå eller trange gater uten andre folk. Når jeg tenker byer for førstereis, kommer Lisboa, Berlin, Salzburg, Palma, Edinburgh, Dublin og Krakow fort opp. De er hyggelige og har små sentrum så du slipper reise så mye rundt. Lar pass, ekstra kort og andre ting ligge på hotellet, har mobil og et kort i en liten håndveske med glidelås foran på magen, som jeg lett kan holde hånden på. Bruker aldri sekk. Trenger jeg vannflaske har jeg den i et stoffnett. Anonymkode: 5d4bc...84d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå