punkyB Skrevet 1. mars #21 Skrevet 1. mars Skal være hjemme - bor i Oslo og liker veldig godt å være der i påsken. Forhåpentligvis får man en liten forsmak på våren og kan gå turer ute og kanskje en utepils eller to. Ellers blir det en kombinasjon av litt trening men ellers mye avslapning - lese litt bøker , finne noen gode serier og kanskje til og med gjøre noe fornuftig/huslig Skal kose meg 🙂 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #22 Skrevet 1. mars Ellie Italia skrev (4 timer siden): Jeg er på boligjakt så må spare så mye jeg kan. Reisebudsjettet er derfor veldig lavt, og jeg prioriterer å være hjemme i påsken. Skal sikkert besøke familie og venner i nærheten, gå turer og slappe av med påskekrim og god mat Virker som veldig mange reiser på eksotiske og dyre ferier i påsken, stemmer dette? Absolutt ikke. Jobber hele påsken.. Anonymkode: 40516...32c 1
princeofithilien Skrevet 1. mars #23 Skrevet 1. mars Det ville aldri falt meg inn å reise bort når våren endelig har kommet etter en lang vinter, da vil jeg nyte hver eneste dag her hjemme! Pluss at jeg jobber turnus, og det er gode penger å tjene på de røde dagene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #24 Skrevet 1. mars Dette vil jeg tro varierer veldig etter hvor man bor. Vi er alltid borte i påsken bortsett fra i 2015 da vi hadde en kliss ny baby. Det var da vi oppdaget hvor mange som drar bort. Det var knapt nok et menneske noe sted og dette er sentralt i Oslo. Vi spøkte om at vi egentlig var i filmen I am Legend. Anonymkode: a185e...4e0
Virrevirrevapp Skrevet 1. mars #25 Skrevet 1. mars Det er mye som virker som "alle" på sosiale medier. Men de som ikke reiser langt vekk, poster jo ikke om det bortsett fra hytta, en konsert eller en fjelltur. 1 2
Ellie Italia Skrevet 1. mars Forfatter #26 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): ? Og så da? Hva om alle i hele verden hadde reist bort? Måtte dere også gjort det bare fordi? Står du så ustødig på egne bein? KLlarer ikke ta egne avgjørelser? Skjerp deg! Anonymkode: 48570...fae Du skriver masse frekke ting på et forum og sier at JEG må skjerpe meg? Saklig. Ta deg sammen og slutt og vær frekk, seriøst. Sånn snakker man ikke til andre. 1
Ellie Italia Skrevet 1. mars Forfatter #27 Skrevet 1. mars Virrevirrevapp skrev (50 minutter siden): Det er mye som virker som "alle" på sosiale medier. Men de som ikke reiser langt vekk, poster jo ikke om det bortsett fra hytta, en konsert eller en fjelltur. Der jeg jobber så er det både safarier i Afrika, badeferier i Karibien og skiferier til Sveits blant annet. Da jeg sa til kolleger at jeg skal kose meg hjemme var det flere som sa "stakkars deg, så stusselig." Er derfor jeg opprettet tråden, er det virkelig så vanlig å reise bort? Jeg syns selv ikke det er stusselig å være hjemme i påsken, er jo masse å finne på. Hvis været er bra så er det jo helt supert Jeg har sjeldent prioritert påskeferie tidligere heller. Har ofte jobbet overtid, og noen ganger blitt med venner på hyttetur eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 1. mars #28 Skrevet 1. mars Vi har rorbu med hytte-standard og kommer til å være der i påsken. Derfra tar vi dagsturer i distriktet, booker badstu og ellers bare slapper av Anonymkode: 31b01...248
AnonymBruker Skrevet 1. mars #29 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er forskjellen på ", familiehytta",og "hytta"? Anonymkode: c62da...9ce Familiehytta er den folk snart poster tråder om at svigermor krever de skal stå opp kl 5 hver morgen og de må passe tantebarna døgnet rundt og at man må betale like mye for mat som de som sluker alt, og man må dele køyeseng med onkelbarnet og hunden istedenfor partneren og alle må gå minst en mil på ski hver dag. God påske! Selv reiser jeg ofte til utlandet, men ikke i påsken. For dyrt og for mange barnefamilier i omløp. Anonymkode: 0ef3c...d0b 1
Virrevirrevapp Skrevet 1. mars #31 Skrevet 1. mars Ellie Italia skrev (2 minutter siden): Der jeg jobber så er det både safarier i Afrika, badeferier i Karibien og skiferier til Sveits blant annet. Da jeg sa til kolleger at jeg skal kose meg hjemme var det flere som sa "stakkars deg, så stusselig." Er derfor jeg opprettet tråden, er det virkelig så vanlig å reise bort? Jeg syns selv ikke det er stusselig å være hjemme i påsken, er jo masse å finne på. Hvis været er bra så er det jo helt supert Jeg har sjeldent prioritert påskeferie tidligere heller. Har ofte jobbet overtid, og noen ganger blitt med venner på hyttetur eller lignende. Jeg kjenner ingen som skal alt det er. Selv om mange jeg kjenner har både påskeferie, grei råd og liker å reise. De som reiser ut av byen, drar gjerne på fjellet, hytta eller høyfjellshotell, ikke til utlandet. En del jeg kjenner ser på påske som musikkpåfyll i byen. De jeg kjenner som drar på safari ol på våren, jobber i helse sånn at de kan få fri + rimelige billetter utenfor sesong, og de vil/må tilbake før påska for å jobbe røde dager.
AnonymBruker Skrevet 1. mars #32 Skrevet 1. mars Legger ut huset for salg rett før påskeferien, og så stikker vi til Italia i to uker. Orker ikke å være hjemme når x antall nysgjerrige tittere skal luske rundt boligen før visningsdagen. Anonymkode: f16e2...e3b
AnonymBruker Skrevet 1. mars #33 Skrevet 1. mars Nei, folk flest er vel hjemme. Vi reiser stort sett alltid på hytten vår (som ligger ved sjøen). Dersom det er litt fint vær så er det å være på hytten i påsken min favorittferie! Akkurat i år skal vi til Danmark, men det fordi det er litt spesielle omstendigheter i år. Anonymkode: e8e14...89e
AnonymBruker Skrevet 1. mars #34 Skrevet 1. mars Mange som reiser bort fra Oslo i hvert fall - og det er nok typisk middeklassefolkene med hytter og/eller råd til å reise utenlands flere ganger i året som drar.. Merker liksom på butikken at det er en prosenvis større del av utenlandsk opprinnelse, folk med litt mer slitte klær og utseende... ... det betyr at altså at jeg har vært i Oslo noen påsker. Har trivdes veldig godt med det - å slappe av fra jobben så mange dager i strekk. I barndommen reiste vi alltid til fars barndomshjem i påska - så er vant til en ukes påskeferie. De senere årene har jeg reist hjem og besøkt aldrende slekt i påska. Unntaket var pandemipåsene som med god samvittighet ble tilbrakt i Oslo. Anonymkode: e59b3...627
AnonymBruker Skrevet 2. mars #35 Skrevet 2. mars Jeg reiser alltid til Thailand i påsken. Anonymkode: a71e8...f7e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #36 Skrevet 3. mars Har aldri reist bort i påsken. De fleste av mine venner har også bypåske, om de ikke har hytte/vogn. Ellie Italia skrev (På 1.3.2026 den 20.45): Der jeg jobber så er det både safarier i Afrika, badeferier i Karibien og skiferier til Sveits blant annet. Da jeg sa til kolleger at jeg skal kose meg hjemme var det flere som sa "stakkars deg, så stusselig." Er derfor jeg opprettet tråden, er det virkelig så vanlig å reise bort? Jeg syns selv ikke det er stusselig å være hjemme i påsken, er jo masse å finne på. Hvis været er bra så er det jo helt supert Jeg har sjeldent prioritert påskeferie tidligere heller. Har ofte jobbet overtid, og noen ganger blitt med venner på hyttetur eller lignende. Du jobber helt klart på ett sted med mye høyere lønnsnivå enn der jeg jobber, og også helt andre holdninger. Det er noen som skal på hyttetur, men ut i fra hva jeg vet så er det rundt 10 av 57 ansatte som tar ut ferie i påskeuka, og 4 av disse skal på hyttetur. De andre tar ut ferie fordi de ikke får barnevakt. Hos oss hvis noen skal tilbringe ferien sin hjemme, så er responsen "så deilig", uansett om det er påskeferie, sommerferie eller høstferie. Har heldigvis aldri hørt noen snakke så nedverdigende til kolleger her på min arbeidsplass, som du opplever. Anonymkode: b9fb3...1a4 2
DesmondMiles Skrevet 3. mars #37 Skrevet 3. mars Ellie Italia skrev (På 1.3.2026 den 11.59): Jeg er på boligjakt så må spare så mye jeg kan. Reisebudsjettet er derfor veldig lavt, og jeg prioriterer å være hjemme i påsken. Skal sikkert besøke familie og venner i nærheten, gå turer og slappe av med påskekrim og god mat Virker som veldig mange reiser på eksotiske og dyre ferier i påsken, stemmer dette? Nope, jeg skal kjøre til hytta til svigers. Betaler bare for strømforbruk på bilen, litt bom og mat som jeg uansett hadde spist hjemme.
AnonymBruker Skrevet 3. mars #38 Skrevet 3. mars Ellie Italia skrev (På 1.3.2026 den 11.59): Virker som veldig mange reiser på eksotiske og dyre ferier i påsken, stemmer dette? Selvsagt gjør ikke alle det. Noen reiser bort til eksotisk og dyre ferier i påsken, men det er alltid noen som gjør det uansett årstid. De fleste reiser ikke bort i påsken. Gjør det som du selv ønsker og passer så lenge det ikke skader andre (og helst ikke deg selv). Hvis du ikke vil ha inntrykket at 'alle reiser bort', kom deg av sosiale medier og gå deg en tur i nærmiljøet. Anonymkode: 85e4c...237
Uanonym bruker Skrevet 3. mars #39 Skrevet 3. mars Selvsagt reiser ikke alle bort i påska, det er bare at de som reiser bort, gjerne forteller mer om det enn de som er hjemme. Jeg har stort sett alltid vært hjemme i påska, både som barn og voksen.
SPOCA Skrevet 3. mars #40 Skrevet 3. mars Vi reiser ikke bort. Kan hende at vi tar en liten tur på hytta om formen min er tilstede, ellers blir det nok bypåske i år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå