Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på boligjakt så må spare så mye jeg kan. Reisebudsjettet er derfor veldig lavt, og jeg prioriterer å være hjemme i påsken. Skal sikkert besøke familie og venner i nærheten, gå turer og slappe av med påskekrim og god mat :) 

Virker som veldig mange reiser på eksotiske og dyre ferier i påsken, stemmer dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være hjemme. Jobber dagene som ikke er helligdager, håper det blir varmt så jeg kan sykle og sole meg 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen jeg kjenner reiser til eksotiske steder i påsken. De som har hytte reiser gjerne dit. Det skal vi også. Andre reiser får vente til sommerferien. 

Anonymkode: adf1f...a4a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser aldri bort i påsken. Påske er det ski, isfiske, påskefestival, snø og forhåpentligvis sol :)

Men vi har hatt somre vi ikke har reist bort. Ene sommeren var da jeg nettopp hadde kjøpt bolig. Da gikk feriepengene til flytting og innkjøp av ting jeg trengte til boligen. Ungene forsto det. For sånn er det av og til. Man må bare prioritere :)

Anonymkode: 395ca...531

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg pleier å kose meg hjemme i påska. Går tur, leser, ser påskekrim, har gjester og nyter late dager. 

Reise gjør jeg som regel på høsten, vår og sommer nytes i Norge 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir sommerhytta i påska. Gå tur, klippe busker osv. 

Anonymkode: 9fb71...0b4

AnonymBruker
Skrevet

De fleste er hjemme eller på familiehytta.

Vi har ikke hytte derfor har jeg lyst å dra et sted i år.

Anonymkode: 82c6d...62f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 år og har aldri reist bort i påsken. Liker å være hjemme da 

Anonymkode: 97fa3...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar som regel utenlands i påsken da det er eneste mulighet til å få 5 dager fri uten å ta av feriekvote. 

Anonymkode: a185e...4e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De fleste er hjemme eller på familiehytta.

Vi har ikke hytte derfor har jeg lyst å dra et sted i år.

Hva er forskjellen på ", familiehytta",og "hytta"?

Anonymkode: c62da...9ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle er hjemme i påska! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg jobber alltid hver påske. De 10 siste årene er jeg på jobb hele påsken. 

Anonymkode: 72f78...115

AnonymBruker
Skrevet
Ellie Italia skrev (1 time siden):

Jeg er på boligjakt så må spare så mye jeg kan. Reisebudsjettet er derfor veldig lavt, og jeg prioriterer å være hjemme i påsken. Skal sikkert besøke familie og venner i nærheten, gå turer og slappe av med påskekrim og god mat :) 

Virker som veldig mange reiser på eksotiske og dyre ferier i påsken, stemmer dette? 

Veldig mange velger å reise til enhver tid av året. Spørsmålet er ikke «gjør folk dette» (ja, folk gjør alt mulig rart) men «ønsker jeg å prioritere dette?» Dersom ditt svar er «ja» og du samtidig har tatt valg om å prioritere noe annet? Ok. Ta en evaluering på om det var korrekt valg.

For du MÅ jo ikke være på boligjakt. Og du MÅ jo ikke bo i det dyreste strøket. Og du MÅ jo ikke ha størst mulig husvære. Du kan ta andre valg. Du har valgt å være på boligjakt, og du har valgt å spare så mye du kan.

Anonymkode: 858c7...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange som reiser utenlands i påska. De fleste i vår krets er på hytta hvis de har tilgang på en, eller hjemme. Vi er alltid hjemme. Mannen jobber som regel endel, og jeg leser bøker, går turer  og slapper av. 

Anonymkode: a4709...113

AnonymBruker
Skrevet

Reiser av og til bort, men foretrekker sjøen/havet foran påskefjellet iallfall. 

Anonymkode: 9729b...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er forskjellen på ", familiehytta",og "hytta"?

Forskjellen er at mange har tilgang til gratis feriested som er eid av familien. Poenget mitt er at mange har ikke råd til å reise bort på ferier som krever ekstra investering. 

Skrevet

Bortsett fra en periode i yngre år (i tjue- tredve årene) har jeg aldri hatt for vane å reise noe sted i påsken. Den gangen reiste jeg på hytteturer i Norge med venner og kjærester. Ikke til utlandet. Det gidder jeg ikke, så glad i sol og varme har jeg aldri vært. 

Nå reiser jeg ikke noe sted i påsken, og tanken har ikke slått meg en gang. Men det blir kanskje stille og rolig og fredelig her hjemme da, hvis så mange folk drar :D (bor i Oslo)

Skrevet
Ellie Italia skrev (3 timer siden):

nei, sikker mange som ikke reiser noen steder. Kansje enkelte barrikaderer seg hjemme for å få nabo til å tro at de er på ferie fordi de er flau siden de ikke kan reise...😅(typisk norsk...) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ellie Italia skrev (4 timer siden):

? Og så da? Hva om alle i hele verden hadde reist bort? Måtte dere også gjort det bare fordi? Står du så ustødig på egne bein? KLlarer ikke ta egne avgjørelser? Skjerp deg!

Anonymkode: 48570...fae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle reiser selvfølgelig ikke bort i påska. Men mange er på hytta og en god del er på utenlandstur. Og mange er hjemme. Du gjør nøyaktig det du vil, uavhengig av alle andre. Jeg personlig er hjemme og bare har fri, fordi det er nøyaktig det jeg trenger og har lyst til etter en jobbinsentiv vinter

Anonymkode: 040a3...501

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...