Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du der ts? Du må komme dit at du ikke trenger hans bekreftelse eller aksept, når en fyr "tror han står ved det" å ikke ville mer med deg, altså det er så nedlatende, det er så små smuler han gir deg, svaret ditt burde være "føkk deg, jeg er mer verdt enn dette, jeg vil ikke se DEG igjen". 

Anonymkode: 7fd05...96a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst vil jeg si meg enig med de som sier at du nok har lite selvverd. Aldri godta noe mindre enn det du egentlig vil ha. Han vil ikke ha forhold? Greit, hadebra til han. Å godta å være mindre går på tvers av dine verdier og får deg til å føle deg elendig.

Videre er jeg faktisk glad for at du stilte spørsmål og konfronterte han med statusen. Det betyr at du sto opp for deg selv. Samme hva deres avtale var så kjente du at noe ikke var riktig for deg og du agerte på det. Bra! Det avslørte at han er en tosk uten respekt for kvinner. Kjempebra at du nå kan avslutte det før du kaster bort mer tid på han.

Det er viktig fremover at du ikke går på tvers av dine verdier. Får en mann deg til å føle deg liten, dum, verdiløs? Da avslutter du umiddelbart. Han kommer nemlig til å få deg til å føle deg sånn resten av livet om dere blir et par.

Du lider kanskje også av at du sliter med å se folk for hvem de er. Du får følelser for et bilde av hvordan du tror han er, du har følelser for håpet om at han er et bedre menneske enn han viser deg at han er. Dette må du slutte med. Det han gjør er den han er, fra første sekund. Vær ærlig med deg selv.

Hvis du ikke respekterer deg selv vil i hvert fall ingen andre gjøre det.

Anonymkode: c7213...2d2

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forventet han at jeg skulle spre beina uten ord og meninger? Tror ikke disse damene finnes. Han vil slite med nete, hun vil antagelig være lik. Var det meningen det skulle skje nå? Så jeg ikke ble mer såret. Litt vondt å ikke skal treffe han mer. 😢

Anonymkode: fb7ac...9b3

Menn tror og håper det. Tydeligvis!

Anonymkode: 9597b...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Han «gav» deg jo ikke opp, ts.

Dette er en klassisk gjenganger på kg. Kvinner velger å skrive sin egen historie som om de er gjenstander i en manns fortelling. Du er ikke en statist, så slutt å omtale deg som om du er det. Det er DU, ikke tilfeldige menn, som er hovedpersonen i ditt liv.

Du møtte en mann. Du valgte å ha sex med han fordi du ville, og det er ikke noe «dessverre» over den saken - det var ditt valg og du fikk sex utav det, som jo var din hensikt. (Det eneste som ville vært «dessverre» over valget var om han valgte å være en dårlig sexpartner.) Så ønsket denne mannen ikke noe forhold. Helt ok, han er nemlig hovedpersonen i sitt liv og tar egne valg for det. Du takket ja til å ha uforpliktende sex og satte de grenser du var komfortabel med. Igjen - alt helt supert. (Jeg når han var ok til sex, ellers gav det hele ingen mening).

Så valgte du å ha mistanker til hans troverdighet. Trolig et helt kurant valg, gitt bekjentskapet varighet. I møte med dine nye betingelser takket han nei. Også helt kurant.

Ser du hvordan du, bare ved å ordlegge deg korrekt som hovedperson i eget liv ikke har vært utsatt for noe som helst uheldig? Dere har hatt en gjensidig fordelaktig relasjon. Og så er den avsluttet. Og alt er helt ok. Slutt å gjøre deg selv til en passiv part i eget liv, så bedrer alt seg. 

Slutt å late som om kvinner ikke har glede og nytte av sex for sexens egen del, for den myten tilhører patriarkatet, ikke oss kvinner. 

Anonymkode: 6d30d...473

Ja jeg sa ja til vår sex-relasjon, men det innebar at han skulle gi litt av seg selv også, hvis ikke vil jeg miste hrle interessen. Vi hadde begge premisser som skulle holdes, ingen skulle ha sex med andre, noe jeg ikke vet om han hadde. Han endret status til hemmelig på facebook, noe som gjorde meg en rar mistanke. Jeg syntes absolutt han burde tåle at jeg spør hvor ståa er når han kun skriver "ja" til svar, kald og egentlig litt sur i måten å være på. Hvis vi skal ha glede av sex med hverandre, må vi også kumne stole på hverandre og ha en viss form for komunikasjon. Vi er begge voksne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Videre er jeg faktisk glad for at du stilte spørsmål og konfronterte han med statusen. Det betyr at du sto opp for deg selv. Samme hva deres avtale var så kjente du at noe ikke var riktig for deg og du agerte på det. Bra! Det avslørte at han er en tosk uten respekt for kvinner. Kjempebra at du nå kan avslutte det før du kaster bort mer tid på han.

Takk som sier ❤️ jeg ble veldig usikker etterpå om det var riktig, men angrer ikke. Jeg tror egrntlig det er pga dette at han gir opp. Mulig han ble avslørt? Hvorfor i alle dager skulle han endre statusen? Jeg fikk til svar; "Jeg måtte ta en opprydning". Her føler jeg at han tok fra singel status til å holde de skjult for en grunn? 

Jeg er ofte inne på siden til de jeg liker/bryr meg om. Jeg er såpass oppmerksom av natur at jeg legger merke til om det mangler. Jeg letet ikke bevisst etter det. Han ble avslørt og mulig kalde føtter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg sa ja til vår sex-relasjon, men det innebar at han skulle gi litt av seg selv også, hvis ikke vil jeg miste hrle interessen. Vi hadde begge premisser som skulle holdes, ingen skulle ha sex med andre, noe jeg ikke vet om han hadde. Han endret status til hemmelig på facebook, noe som gjorde meg en rar mistanke. Jeg syntes absolutt han burde tåle at jeg spør hvor ståa er når han kun skriver "ja" til svar, kald og egentlig litt sur i måten å være på. Hvis vi skal ha glede av sex med hverandre, må vi også kumne stole på hverandre og ha en viss form for komunikasjon. Vi er begge voksne. 

Likevel kun en transaksjon  angående sex. De transaksjonene pleier normalt kun å være en stund før man byttes ut.  Så enkelt.

Anonymkode: 75091...f85

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han ga deg ikke opp TS. Det var sex og du lagde for mye styr og drama ut av det. Han orket ikke mer.

Du hadde følelser. Ikke han. Så du var svak og dum. 

Anonymkode: a266b...ca0

Man er for faen ikke svak og dum fordi man har følelser og håper at ting kan utvikle seg. Slutt å shame folk for å ha håp om kjærlighet!! Det er så typisk norsk å være hovmodige rasshøl. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja jeg sa ja til vår sex-relasjon, men det innebar at han skulle gi litt av seg selv også

Det er jo helt klart at dette er en person som ikke kan gi i det hele tatt.

Du er ute etter et forhold, sett det som standard, IKKE gå lavere og gå med på sex når det ikke er det du vil opprinnelig. Du går på akkorder med deg selv, du vet jo dette innerst inne? 

Jeg kan ikke ha sex med noen utenfor forhold, og forhold er ikke lett å få heller, så mitt alternativ er at det er en viss sjans for at jeg går singel inn i fremtiden med en vibrator, men det er min grense. For hvis jeg har sex med en mann jeg ikke er sammen med, blir jeg mentalt frynsete og ødelagt som deg. 

Vurder om sex relasjoner er noe for deg, eller om det er noe du går med på fordi du så gjerne vil ha noen. 

Anonymkode: 7fd05...96a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sliter med selvbildet ja. Egentlig ingen grunn for det, kanskje fått høre litt for lite hvor fin jeg var da jeg var liten. Oppveksten min var fin, men litt kald. Lite prat osv. Jeg er tydeligvis attraktuv, siden jeg får datet og jeg sjeldent tar inititativ selv. Håper jeg finner lykken med en snill mann, som jeg også kjenner tiltrekning til. Absurd og vondt dette, litt panisk. Ville ikke det skulle ende sånn. Må vant han over meg og jeg er den "bitre kjerringa."

Hvis du ønsker finne lykken, så bør du heller se etter noen som ønsker ett forhold. Ikke fortsette ligge med noen som har sagt tydelig at de ikke ønsker ett forhold. 

Så lenge du fortsetter ha sex med noen du har følelser for, som ikke vil være i ett forhold, så er du heller ikke åpen for å møte noen som faktisk vil være i forhold. Hvis du vil ha forhold, så er det bortkastet tid å være knullevenn med noen. Ikke kast bort tid med noen som ikke ønsker det samme som deg. 

Anonymkode: 7304c...fb1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ønsker finne lykken, så bør du heller se etter noen som ønsker ett forhold. Ikke fortsette ligge med noen som har sagt tydelig at de ikke ønsker ett forhold. 

Så lenge du fortsetter ha sex med noen du har følelser for, som ikke vil være i ett forhold, så er du heller ikke åpen for å møte noen som faktisk vil være i forhold. Hvis du vil ha forhold, så er det bortkastet tid å være knullevenn med noen. Ikke kast bort tid med noen som ikke ønsker det samme som deg. 

Anonymkode: 7304c...fb1

Jeg må prøve på det. Han sier han vil ha ro og fred, sier jeg ble for mye igår. Legger igrunnen alt over på meg. Spørsmålet mitt er jo om hvorfor han tok bort singel status. 

Skrevet

Er jeg virkelig den eneste som reagerer på at du gikk rett til at "han sikkert har ei anna" når han fjernet single-statusen på Facebook? Dere ble jo enige om at dere ikke skulle ligge med andre (muligens av forskjellige årsaker, men det spiller ingen rolle). Så han fjerner single-statusen sin for at det på en måte skal indikere at han ikke er ute etter noen (annen) dame. Men du gikk rett til å anklage ham for at det er en annen, og med det sier du til ham at du tror han lyver til deg. Hvis han ikke gjør det, skjønner jeg jo at han ble litt sur og kald.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han skriver han tror han ikke vil møte meg igjen. Vet ikke om han er litt usikker.. 

La han få fred nå.

Anonymkode: aa22c...965

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så selvmotsigende. Du skriver at du sa ja til en ren sexrelasjon. Samtidig skriver du her at du mener han skulle gi litt mer av seg selv også. Det er mer enn en ren sexrelasjon.

Vær ærlig med deg selv . Du ønsker sex, følelser og  trofasthet. Da skal du ALDRI si ja til en sexrelasjon, men være ærlig med deg selv og andre om at du ønsker et forhold.

Slutt å godta relasjoner som ikke gir det du ønsker og trenger. Kom deg videre og legg denne fyren bak deg.

Anonymkode: 36d3d...268

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (5 minutter siden):

Er jeg virkelig den eneste som reagerer på at du gikk rett til at "han sikkert har ei anna" når han fjernet single-statusen på Facebook? Dere ble jo enige om at dere ikke skulle ligge med andre (muligens av forskjellige årsaker, men det spiller ingen rolle). Så han fjerner single-statusen sin for at det på en måte skal indikere at han ikke er ute etter noen (annen) dame. Men du gikk rett til å anklage ham for at det er en annen, og med det sier du til ham at du tror han lyver til deg. Hvis han ikke gjør det, skjønner jeg jo at han ble litt sur og kald.

Ja jeg vet... min feil 🥹 enda verre etter dette. Kanskje han gjorde det i beste mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Han skriver han tror han ikke vil møte meg igjen. Vet ikke om han er litt usikker.. 

Hvorfor tror du han ikke på det han sier? Er han så usikker skal ikke du løpe etter han. Sett en grense for deg selv, og hold på den.

Anonymkode: bbe66...07c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor tror du han ikke på det han sier? Er han så usikker skal ikke du løpe etter han. Sett en grense for deg selv, og hold på den.

Anonymkode: bbe66...07c

Jeg vet ikke, jeg blir forvirret av meg selv nå. Vi hadde det veldig fint, men ble brått ødelagt. Han virker litt usikker ja. Mulig han må fordøye det hele. Før dette så var han kald/varm om hverandre. Hadde han gitt meg den oppmerksomheten jeg trengte, så hadde ikke jeg vært itvil og dette hadde aldri blitt et tema 🤷‍♀️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Forventet han at jeg skulle spre beina uten ord og meninger? Tror ikke disse damene finnes. Han vil slite med nete, hun vil antagelig være lik. Var det meningen det skulle skje nå? Så jeg ikke ble mer såret. Litt vondt å ikke skal treffe han mer. 😢

Du er ikke ærlig med deg selv. Dét er hovedproblemet.

Og det at han endret status er jo ikke årsaken bak hvorfor du plutselig ville ha han - det er bare et symptom. Årsaken ligger i din selvverdi og selvfølelse, at en del av deg føler at du ikke fortjener bedre enn de brødsmulene denne fyren har å dele ut. 

Hvis du hadde respekt for deg selv og stødig selvfølelse, så ville du ha mistet interessen for flere ganger allerde:

1. Da han ble kaldere

2. Da han sa at han ikke ønsket å være annet enn sexvenner (HVORFOR gikk du med på det, når du innerst inne ville ha han? Fordi du håpte på å bli valgt av han likevel?) 

3. Da du begynte å føle mistillit og følte behov for konfrontering 

4. Da han sa at han ikke ønsker noe videre med deg

Alle disse tingene ville ødrlagt for din interessr for han dersom din selvrespekt var stabil og sterk. Ta drt som en god trigger og lærdom, som viser deg hvor du må legge ditt fokus fremover for å forbedre din datingopplevelse.

Når du har lav selvfølelse, (og muligens også utrygg tilknytning?) så velger du helt feil menn å gå på date med. Ergo er det dømt fra starten! 

Lav selvfølelse er som et filter foran øyene dine, som gjør at du ikke klarer å gjenkjenne og identifisere trygge, stabile menn. De oppdages ikke på din radar, du scanner rett forbi dem. Da havner du med slike menn som du beskriver i HI, og du ender opp mer såret og med lavere selvfølelse for hver gang. Ond sirkel som du selv må aktivt bryte ut av. 

Anonymkode: 84fb1...d95

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre relaterbar erfaring. Var i et slags forhold med en mann som var tolv år yngre enn meg og i flere måneder var vi så forelsket og svevde på en sky.

Etter en tid begynte han å bli litt kjøligere og trakk seg litt unna merket jeg. Jeg liker ikke å være altfor pågående, men etter hvert tok vi praten og han ønsket å heller være ekslusive sexvenner. Jeg burde aldri gått med på dette, men i frykt for å ikke få møte han mer få orde jeg det. Jeg fikk inn med alt jeg hadde og ble med på ganske ekstrem sex jeg aldri ville vært med på om det ikke var fordi jeg ville holde på ham. 
Etter noen måneder på denne måten (og egentlig et knust hjerte hos meg) oppdaget jeg at han hadde innledet sexrelasjoner med flere andre samtidig som han holdt på med meg. 
Da angret jeg så fælt på at jeg ikke bare hadde avsluttet med han og gått med verdigheten i behold. Istedenfor ble jeg enig med han om at vi kunne holde litt kontakten. Vi har ikke ligget sammen på mange måneder nå, men han tar kontakt innimellom. 
Nå har det gått et år og jeg sliter fortsatt med knust hjerte. Ser mange nevner dette med tilknytning og egenverd. Jeg hadde en trygg og god oppvekst, men har alltid hatt liten tro på meg selv. 
k45

Anonymkode: cf6b6...489

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (2 timer siden):

Man er for faen ikke svak og dum fordi man har følelser og håper at ting kan utvikle seg. Slutt å shame folk for å ha håp om kjærlighet!! Det er så typisk norsk å være hovmodige rasshøl. 

Men hvorfor fortsette i en relasjon hvor vedkommende har sagt klinkende klart ifra om at han ikke ømsker et forhold med deg? Kun sex. 

Dersom man da har følelser og håper at ting skal utvikle seg, så er jo det direkte selvskading. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg må prøve på det. Han sier han vil ha ro og fred, sier jeg ble for mye igår. Legger igrunnen alt over på meg. Spørsmålet mitt er jo om hvorfor han tok bort singel status. 

Men TS, han har jo vitterlig ikke gjort noe galt. Hvilken skyld tenker du skal legges på han i denne situasjonen egentlig? 

Det du har av bevis, er en følelse du sitter på. Hans fjerning av status kan ha fem andre årsaker, men du hopper til antakelsen som gjør han til en løgner. Det er nok underbevisstheten din som forsøker å beskytte seg selv, men du må slå det fra deg, fordi den slags oppførsel og tankegang er ødeleggende for deg selv og for dine relasjoner. 

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...