Gå til innhold

rugknekkebrød...

Gjest jente21

Anbefalte innlegg

Gjest jente21

jeg prøver å slanke meg litt og jeg har bl.a byttet ut kneipbrød og loff/baguetter med sunne rugknekkebrød! med brunost på, smaker kjempegodt... jeg prøver å spise ofte men små måltider. men hvor mange slike rugknekkebrød vil tilsi et lite måltid? det er jo nesten bare luft, og så er det så godt. så jeg kan sikkert sluke 8 knekkebrød til frokost før jeg blir mett.... noen tips? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

tja,du kan sikkert spise fire stk av f.eks fiberrik.bruk masse pålegg i form av paprika,tomat eller agurk, samt ost el kjøttpålegg. i tillegg kan du spise en gulerot og evt litt kålrabi. for eksempel...da blir du nok mett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

faktisk ikke, grønnsaker klarer jeg ikke å bli mett av :P kan hive i meg en hel broccoli (dampet) og paprikaer og agurker kan jeg spise uendelige mengder av for det er bare vann... :P og paprika smaker jo kjempegodt og er søtt... mmm ;) men gjør vel ingenting å overspise seg på grønnsaker. men så var det dette med små men ofte måltider da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
jeg prøver å slanke meg litt og jeg har bl.a byttet ut kneipbrød og loff/baguetter med sunne rugknekkebrød! med brunost på, smaker kjempegodt... jeg prøver å spise ofte men små måltider. men hvor mange slike rugknekkebrød vil tilsi et lite måltid? det er jo nesten bare luft, og så er det så godt. så jeg kan sikkert sluke 8 knekkebrød til frokost før jeg blir mett.... noen tips?  :sjenert:

Du kan gjerne spise 8 Rugsprø til frokost, men du burde bytte ut pålegget. Brunost inneholder veldig mange kalorier. Rugsprø er dritgode med Kavli lettost, kyllingfiletpålegg og agurk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 rugsprø inneholder 31 kcal, mens en brødskive har ca 100 (kommer an på tykkelsen.)

Men 3 rugsprø blir ikke det samme som 1 brødskive likevel ettersom du har mer pålegg på knekkebrødene tilsammen enn på én brødskive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er bedre og spise veldig grovt brød med pålegg på.

For rugsprø kan jeg spise store mengder av før jeg er mett, og da blir det mye mer kcal på grunn av pålegget.

Jeg spiser 2 brødskiver grovt brød til frokost hver dag med pålegg på. Det blir på et sted mellom 200-300 kcal, litt etter hva slags pålegg jeg bruker. Kan bli mer ved pålegg med veldig mye kcal. Men ligger stort sett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ikke så rart du ikke blir mett av grønnsaker,siden det er proteiner som holder oss mett lenge.det får du av fisk,kjøtt,egg,bønner,linser,nøtter,ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...