Gå til innhold

Er du allergisk mot noe?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg vet ikke om det defineres som allergi, men jeg reagerer negativt på nylon, noe som er en grei ting å tilpasse seg, hadde vært mye verre med mat eller husdyrallergier for min del.

Som flere her skriver reagerer jeg også på melk, men dette er ikke allergi, det er helt normalt, da mennesker naturlig sett er laktoseintolerante. Men en del mennesker, spesielt mange her i nord-europa tåler det likevel.

Skrevet

Er allergisk mot bjørkepollen og har stort sett de kryssallergiene som følger med, hasselnøtter, epler, pærer, fersken, plommer osv.

Heldigvis er det bare 2-3 uker pr. år det står på som verst. Da demper jeg symptomene med allergitabletter og holder meg mest mulig innendørs.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er allergisk mot biestikk.

Melk og østrogen.

Vektoppgang har ikke noe med "allergi" for østrogen å gjøre. Det skyldes økt matlyst, noe som er nokså normalt når man tar p-piller.

http://www.mozon.no/kvinnehelse/andre_sake...re_av_pillen__1

Mange p-pillebrukere får økt matlyst. Klarer man ikke kontrollere det, vil kiloene komme av den grunn. Kvinner bør derfor spise fornuftig mat for å håndtere matlysten.

Gjest Første gjest
Skrevet
Melk og østrogen.

Jeg er allergisk mot biestikk.

Vektoppgang har ikke noe med "allergi" for østrogen å gjøre. Det skyldes økt matlyst, noe som er nokså normalt når man tar p-piller.

http://www.mozon.no/kvinnehelse/andre_sake...re_av_pillen__1

Mange p-pillebrukere får økt matlyst. Klarer man ikke kontrollere det, vil kiloene komme av den grunn. Kvinner bør derfor spise fornuftig mat for å håndtere matlysten.

Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg gikk opp i vekt av p-piller - eller at jeg gikk på p-piller i det hele tatt for den del?

Grunnen til at jeg ikke kan bruke østrogen er at blodtrykket mitt stiger til farlige høyder. Sist jeg brukte østrogenholdig prevensjon, kom jeg på legekontoret med et blodtrykk på 210/185. Fornøyd nå?

Gjest Gjest
Skrevet
Er du allergisk mot noe?

Jeg er heldigvis ikke.

Ikke akkurat en allergi, men en form for intoleranse for p-piller. Depresjoner, hodepine og lignende som starter nærmest umiddelbart. Får merkelig nok ingen endring i appetitten. Er og allergisk mot enkelte typer pollen.

Skrevet

Ingenting som jeg vet om :) Men har atopisk eksem, så kan i perioder få eksem av pafymerte produkter, men stort sett går det også greit.

Skrevet

Ja.

Hund, katt, hest, pollen, muggsopp (!) og vepsestikk.

Gjest -eline-
Skrevet

Er allergisk mot de fleste pelsdyr, spon, husstøv, gress- og bjørkepollen, i tillegg får jeg astma og eksem om det er kaldt ute, også har jeg utviklet noe matallergi i voksen alder: nektariner, kiwi, epler, pærer, moreller (...fant jeg ut i sommer da vi kjøpte ferske moreller på et fergeleie på vestlandet... ikke morsomt...) og sikkert noen til, tåler de som juice eller om de er varmebehandlet. Tror og jeg reagerer på noen type nøtter, men det er ikke verre enn at det klør litt i munnen...

Skrevet

Jeg er allergisk mot pollen, nikkel, noen sorter nøtter og skallet på epler, pærer, fersken og nektariner.

Skrevet

Pollen fra Hassel, bjørk, gress og burot

Nøtter/mandler, kiwi, gulrot, kålrot, pepperrot.

Nå har jeg også på blodprøve reagert mot: hvete, soya og muggsopp.

Og sikkert en del annet som jeg ikke vet om eller husker akkurat nå.

Gjest Cosette
Skrevet

Bare nikkel som jeg vet om.., -heldigvis ;)

Gjest gjest1
Skrevet

pollen, støv, eple og annen frukt (jordbær og :( men jeg gir faen for det er så nam at det er verdt å være sår i ganen noen timer etterpå), nøtter og FÆSK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...