AnonymBruker Skrevet 28. februar #41 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): javel hvor da? det er jo veldig rart at dem får kjøpe snus men ikke energi drikk Anonymkode: 618d5...c58 Overalt der folk ikke bryr seg, f.eks bensinstasjoner. Da jeg begynte å snuse som 13-åring, kjøpte venninnen min snusen. Hun var 14, men så eldre ut. Anonymkode: 4f34e...706
AnonymBruker Skrevet 28. februar #42 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Overalt der folk ikke bryr seg, f.eks bensinstasjoner. Da jeg begynte å snuse som 13-åring, kjøpte venninnen min snusen. Hun var 14, men så eldre ut. Anonymkode: 4f34e...706 Ja, tidene har endret seg. Bare fordi det var mulig å kjøpe snus uten problemer før, betyr ikke at det er greit nå. Jeg selv kjøpte røyk før jeg fylte 18, og de som solgte visste at det ikke var lov. Det tok ikke lang tid før de sluttet helt å selge til mindreårige. Det var også noen på 16 som spurte om å få av meg, men det hadde jeg ikke samvittighet til å gi dem. Poenget er at hvis noen i dag er dumme nok til å selge til mindreårige, er det ikke vanskelig å gjøre noe med det – politiet kan raskt gripe inn. Anonymkode: 618d5...c58
AnonymBruker Skrevet 28. februar #43 Skrevet 28. februar kjærring skrev (16 timer siden): Det eneste som skjer er at ungdommen 1. Skjuler ting for dere og 2. Bare gjemmer snusen Hvordan skal barnet få kjøpt snus uten tilgang til ukepenger? Det er svært få ungdomsskoleelever som har jobb. Og i mellomtiden har barnet altså verken mobilen sin eller wifi. Da får vi se hva som er viktigst, da. Snus eller mobil. Jeg er dessuten heldigvis smartere enn de fleste ungdomsskoleelever og skulle nok funnet de fleste gjemmesteder. Barnet klarer ikke ta gode valg selv, så da må vi være de voksne og hjelpe barnet. Ikke kapitulere. Anonymkode: a04c9...650 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #44 Skrevet 28. februar Volvoaz1991 skrev (3 timer siden): På 50,60 og 70 tallet røykte nesten alle i tenåringer... La dem snuse det er dems tannkjøtt... ja, og man ser jo hvordan det gikk med de.. Anonymkode: a2fba...1e8
AnonymBruker Skrevet 28. februar #45 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan skal barnet få kjøpt snus uten tilgang til ukepenger? Det er svært få ungdomsskoleelever som har jobb. Og i mellomtiden har barnet altså verken mobilen sin eller wifi. Da får vi se hva som er viktigst, da. Snus eller mobil. Jeg er dessuten heldigvis smartere enn de fleste ungdomsskoleelever og skulle nok funnet de fleste gjemmesteder. Barnet klarer ikke ta gode valg selv, så da må vi være de voksne og hjelpe barnet. Ikke kapitulere. Anonymkode: a04c9...650 Hei! Min mor gjorde dette. Min erfaring er at det gikk ikke så bra.. Hun straffet istedenfor å hjelpe. Jeg holdt det gående i 1 år jeg, uten mobil, uten spill, og masse annet. Hadde det kjempe kjedelig og skapte enormt avstand mellom meg og mamma. Hun var jo konsekvent og ville ikke gi seg, ikke jeg heller. Det hun ikke visste, var at jeg gjorde ting for å skaffe penger ulovlig, nettopp for å få råd til å snuse. Jeg snuste ikke mindre, jeg snuste mer. Pappa derimot var mer åpen med meg, møtte meg med nysgjerrighet og spurte hvorfor jeg snuste. Fortalte hva snus kan gjøre med meg, og hjalp meg til å forstå at snuse kanskje ikke var bra for meg. Han gikk i dialog og hjalp meg med å slutte fremfor å straffe. Forholdet til pappa er tusen ganger bedre enn til mamma. Straff funker absolutt ikke for alle. Pappa aksepterte ikke at jeg snuste eller synes det var greit, selv om han ikke straffet meg for det. Anonymkode: 622a5...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #46 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, tidene har endret seg. Bare fordi det var mulig å kjøpe snus uten problemer før, betyr ikke at det er greit nå. Jeg selv kjøpte røyk før jeg fylte 18, og de som solgte visste at det ikke var lov. Det tok ikke lang tid før de sluttet helt å selge til mindreårige. Det var også noen på 16 som spurte om å få av meg, men det hadde jeg ikke samvittighet til å gi dem. Poenget er at hvis noen i dag er dumme nok til å selge til mindreårige, er det ikke vanskelig å gjøre noe med det – politiet kan raskt gripe inn. Anonymkode: 618d5...c58 Det har alltid eksistert og kommer alltid til å eksistere plasser som selger til mindreårige. Hvor tror du ungen til ts får sin snus fra? Nesten alle begynner med snus/røyk før de er 18, hvor tror du de får det fra? Anonymkode: 4f34e...706 1
kjærring Skrevet 1. mars #47 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2026 den 11.51): Hvordan skal barnet få kjøpt snus uten tilgang til ukepenger? Det er svært få ungdomsskoleelever som har jobb. Og i mellomtiden har barnet altså verken mobilen sin eller wifi. Da får vi se hva som er viktigst, da. Snus eller mobil. Jeg er dessuten heldigvis smartere enn de fleste ungdomsskoleelever og skulle nok funnet de fleste gjemmesteder. Barnet klarer ikke ta gode valg selv, så da må vi være de voksne og hjelpe barnet. Ikke kapitulere. Anonymkode: a04c9...650 Det fins 100 måter å få tak i penger på. Så flott at du tror det, det eneste du skaper er en ungdom som faktisk blir smartere og som kommer til å trekke seg unna deg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #48 Skrevet 3. mars Minsta prøvde seg på snus. Det er jo dyrt. Så hun fikk ikke penger. Jeg sa jeg har ikke penger til slik. Å si at det gjør skade bryr dem seg ikke om. hun slutta rimelig fort. Anonymkode: 61cbe...a78
Chantielle Skrevet 3. mars #49 Skrevet 3. mars Ryddet for innhold med forherligelse av brudd på norsk lov, avsporing, samt svar til dette. Chantielle mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå