AnonymBruker Skrevet 27. februar #21 Skrevet 27. februar Finn ut hvor ungdommen får tak i det og anmeld. Den lokale Narvesen hadde avtale med flere ungdommer fra så ungt som 14 år, at de kunne kjøpe der på kveldstid. Jeg jobbet der og meldte selv ifra til ledelsen for dette. Sjefen min mente vi absolutte skulle selge til mindreårige, for der lå pengene 🙈 Anonymkode: c1ece...c79
AnonymBruker Skrevet 27. februar #22 Skrevet 27. februar Da hadde det blitt slutt på månedspenger, siden han tydeligvis hadde så god råd.. Anonymkode: a2fba...1e8
kjærring Skrevet 27. februar #23 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 8.49): Hvor krise er det om du finner snus til ditt barn som går på ungdomsskolen? Blir du sint? Jeg prøvde å snakke med mitt barn om det og det sier at det roer seg litt ned med det. Det synes jeg er litt skremmende.. hva blir det neste barnet trenger å roe seg ned på da..? Prøvde å snakke med det om det da. Ville du fått barnet til å snakke med noen om akkurat det? Anonymkode: bdbc4...c52 Ingen krise. Blir ikke sint, er ikke noe å bli sint for. Har to regler: Jeg kjøper ikke Jeg finansierer ikke.
kjærring Skrevet 27. februar #24 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor sier så mange at det ikke er noe man kan gjøre?! På ungdomsskolen er barna mellom 13 og 16 år. Her hadde det blitt månelyst og vi hadde inndratt mobil, kuttet ukepenger og wifi, og fjernet alle andre goder. Det er helt uakseptabelt å snuse som mindreårig og hjemmeboende. Anonymkode: a04c9...650 Det eneste som skjer er at ungdommen 1. Skjuler ting for dere og 2. Bare gjemmer snusen 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #25 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 8.49): Hvor krise er det om du finner snus til ditt barn som går på ungdomsskolen? Blir du sint? Jeg prøvde å snakke med mitt barn om det og det sier at det roer seg litt ned med det. Det synes jeg er litt skremmende.. hva blir det neste barnet trenger å roe seg ned på da..? Prøvde å snakke med det om det da. Ville du fått barnet til å snakke med noen om akkurat det? Anonymkode: bdbc4...c52 Jeg ville blitt rasende!! Det er like ille som om mindreårige skulle nyte alkohol eller andre rusmidler. Det er strengt forbudt å lange tobakk og alkohol til mindreårige og jeg ville gått langt for å finne og anmelde de som hadde gjort dette tilgjengelige for mine barn. I tillegg ville jeg gjort det VELDIG tydelig overfor mitt barn at dette er veldig langt over streken for hva som er akseptabelt. Anonymkode: 06589...4a6
AnonymBruker Skrevet 27. februar #26 Skrevet 27. februar De fleste som snuser/røyker begynner på ungdomsskolen. Jeg er 24 år og halve klassen min på ungdomsskolen snuste, inkludert meg. Jeg slutta da jeg begynte på vgs. Mange av de snuser ennå. Anonymkode: 4f34e...706
AnonymBruker Skrevet 27. februar #27 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er da vel ingen steder barn får kjøpt snus vel Anonymkode: 618d5...c58 Joda. Anonymkode: 4f34e...706
AnonymBruker Skrevet 27. februar #28 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda. Anonymkode: 4f34e...706 javel hvor da? det er jo veldig rart at dem får kjøpe snus men ikke energi drikk Anonymkode: 618d5...c58
AnonymBruker Skrevet 27. februar #29 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): javel hvor da? det er jo veldig rart at dem får kjøpe snus men ikke energi drikk Anonymkode: 618d5...c58 De kjøper av andre ungdommer, eller på typiske "invandrerbutikker".. Anonymkode: a2fba...1e8
AnonymBruker Skrevet 27. februar #30 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De kjøper av andre ungdommer, eller på typiske "invandrerbutikker".. Anonymkode: a2fba...1e8 Det er ulovlig for personer under 18 år å kjøpe snus, og det er også ulovlig for voksne å selge til mindreårige. Hvis en 18-åring selger snus til noen som er 16 år, kan man anmelde dette til politiet eller Mattilsynet, da det regnes som brudd på salgs- og aldersgrenselovgivningen. Butikken eller personen kan bli straffet, og det kan være tiltak for å forhindre at det skjer igjen Anonymkode: 618d5...c58
AnonymBruker Skrevet 27. februar #31 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ulovlig for personer under 18 år å kjøpe snus, og det er også ulovlig for voksne å selge til mindreårige. Hvis en 18-åring selger snus til noen som er 16 år, kan man anmelde dette til politiet eller Mattilsynet, da det regnes som brudd på salgs- og aldersgrenselovgivningen. Butikken eller personen kan bli straffet, og det kan være tiltak for å forhindre at det skjer igjen Anonymkode: 618d5...c58 jeg vet da at det er ulovlig. Jeg bare informerte om hvor ungdommer under 18år får tak i snus. Anonymkode: a2fba...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #32 Skrevet 27. februar Barn eller ungdom. Det er ulovlig og det er uansvarlig av en forelder å ta en annen stilling enn at det er ulovlig og skadende overfor barnet. Anonymkode: a3581...4a2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #33 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn eller ungdom. Det er ulovlig og det er uansvarlig av en forelder å ta en annen stilling enn at det er ulovlig og skadende overfor barnet. Anonymkode: a3581...4a2 Og jeg snuser selv! (men er voksen) Anonymkode: a3581...4a2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #34 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Finn ut hvor ungdommen får tak i det og anmeld. Den lokale Narvesen hadde avtale med flere ungdommer fra så ungt som 14 år, at de kunne kjøpe der på kveldstid. Jeg jobbet der og meldte selv ifra til ledelsen for dette. Sjefen min mente vi absolutte skulle selge til mindreårige, for der lå pengene 🙈 Anonymkode: c1ece...c79 Kjære mi høne. Det er grunn til anmeldelse det. At en voksen person snakker om å profitere på bekostning av barna våre er helt sinnssykt! Svineri. Anonymkode: a3581...4a2 1
Chantielle Skrevet 27. februar #35 Skrevet 27. februar Ryddet for brukerdebatt, avsporing, samt svar til dette. Chantielle mod. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #36 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kjære mi høne. Det er grunn til anmeldelse det. At en voksen person snakker om å profitere på bekostning av barna våre er helt sinnssykt! Svineri. Anonymkode: a3581...4a2 Business er business🤷♂️ Anonymkode: 8759a...2ed
AnonymBruker Skrevet 27. februar #37 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville blitt rasende!! Det er like ille som om mindreårige skulle nyte alkohol eller andre rusmidler. Det er strengt forbudt å lange tobakk og alkohol til mindreårige og jeg ville gått langt for å finne og anmelde de som hadde gjort dette tilgjengelige for mine barn. I tillegg ville jeg gjort det VELDIG tydelig overfor mitt barn at dette er veldig langt over streken for hva som er akseptabelt. Anonymkode: 06589...4a6 Du høres ikke så hard ut som du prøver å fremstille deg for. Barnet kommer til å prøve snus og alkohol uten din tillatelse. Muligens rus også. Regner med at du også drakk alkohol før du ble 18. Anonymkode: 8759a...2ed
Volvoaz1991 Skrevet 28. februar #38 Skrevet 28. februar På 50,60 og 70 tallet røykte nesten alle i tenåringer... La dem snuse det er dems tannkjøtt...
Perfume Skrevet 28. februar #39 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Trist at du ikke hadde foreldre som brydde seg Anonymkode: f80fd...422 Hva skulle foreldrene gjort mener du?
Chantielle Skrevet 28. februar #40 Skrevet 28. februar Ryddet for brukerangrep, avsporing, samt svar til dette. Chantielle mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå