AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Skrevet 25. februar Ts, jeg tenker dette under for et langsiktig sparemål (flere tiår). Om dette er en lur fordeling vet jeg ikke helt. Det jeg har prøvd å gjøre er å plassere pengene litt forskjellige steder: 40-50% KLP global indeks eventuelt den med mer samfunnsansvar eller Kron global, - 10-15% Emerging indeks 15% Europa indeks, 5% Norge. Norge Indeks, eller fond basert på større selskaper i Norge. 5% DNB Technology. Fordi jeg har tro på tekbransjen. 15% Sølv Anonymkode: 37fb7...cc2
Hololo Skrevet 25. februar #22 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva tenker dere som har svart her inne om valutasikring? Da tenker jeg spesielt på at kronen har styrket seg i det siste, og mulig økte oljepriser. Anonymkode: 37fb7...cc2 Jeg velger og ikke valuta sikre det, jeg tror at det vil vær dumt i det lange løp, det koster mer med valuta sikret fond i tilegg.
AnonymBruker Skrevet 26. februar #23 Skrevet 26. februar Hololo skrev (På 25.2.2026 den 16.38): Jeg velger og ikke valuta sikre det, jeg tror at det vil vær dumt i det lange løp, det koster mer med valuta sikret fond i tilegg. Jeg betaler 0.2% for MSCI World usikret og 0.22% sikret. Det er neglisjerbart. Jeg velger å ta ekspertene på alvor når de sier at valuta essensielt er upredikerbart og bruker valutasikring i begrenset monn for å gamble litt på begge hester. Anonymkode: ba547...8f6
AnonymBruker Skrevet 26. februar #24 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 16.20): Hva tenker dere som har svart her inne om valutasikring? Da tenker jeg spesielt på at kronen har styrket seg i det siste, og mulig økte oljepriser. Anonymkode: 37fb7...cc2 Som jeg svarte over: jeg aner ikke om krona skal opp eller ned relativt andre valutaer. Hvis verdens økonomien går på en smell og globale aksjer faller med 40% så har historisk sett krona også ofte falt. Det er et scenario hvor jeg kan få bruk for pengene derfor har jeg mesteparten usikret. Man kan tenke seg at krona går mye opp og min personlige økonomi går i dass. For å slippe å selge fond på bunn så har jeg valutasikret noe. Anonymkode: ba547...8f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå