Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Irritasjon over at butikkene er stengt 

Anonymkode: 75adf...abd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pynt hjemme (kvister med egg, egg i vinduene, grønt og gult) + kirketradisjoner. Påske i Spania både i år og i fjor, katolikkene kan virkelig sin påskefeiring. Gleder meg.

Anonymkode: c6fbd...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Irritasjon over at butikkene er stengt 

Anonymkode: 75adf...abd

Kondolerer! 

Anonymkode: bcc96...c3c

• Nyttig 1
Skrevet

Familiekos og påskeegg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å jobbe dobble vakter hele påsken pga helligdagstillegg. Ellers er jo alt stengt. Pynter og får ungene til å gå på eggjakt enda de er tenåringer.

Anonymkode: 08d69...326

Skrevet

Rolige dager med familietid, brettspill, god mat, påskeeggjakt og påskekrim.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 11.15):

Overnatting ei uke i telt? Er dere Samer? 

Anonymkode: e06b1...cda

Om det står teltliv så trenger det ikke å bety at de overnatter i telt i ei uke. Det går fint å dele opp påskeferien og oppleve forskjellige ting. Noen har heller ikke fri før fra skjærtorsdag.

Anonymkode: ede90...c24

Skrevet

Som kristen er påske den viktige høytiden i året. Det er en tid både for undring og takknemlighet. 

Jeg pleier å delta på gudstjenester både skjærtorsdag, langfredag og 1. påskedag. 

• Liker 1
Skrevet

Påske er ikke noe spesielt for meg, for jeg er ikke personlig kristen og tror ikke på Jesus og alt det der.

Har aldri feiret påske på noe spesielt vis som voksen etter at jeg flyttet hjemmefra. Husker ikke at vi markerte det hjemme under oppveksten på annet vis enn bare å få et påskeegg på påskeaften. Ingen religiøse hjemme heller.

Det ble noen hytteturer i påsken i yngre dager, med kjærester eller venner. Det var vanlig. Ikke for å feire påsken spesielt, men fordi da hadde man fri noen dager som regel og sola begynte å titte frem osv.

• 3 uker senere...
Skrevet

I år gleder jeg meg til å slappe av hjemme. Jeg har vært på jobbreise utenlands hele denne uka og er så sliten at jeg kollapser snart. Så fred, ro og late morgener gleder jeg meg til :) + møte litt familie og venner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I påsken har jeg alltid dårlig samvittighet for at jeg ikke kan gi barna mine ski, fjell og hytte. Vi koser oss hjemme, men det gnager på meg. 

Anonymkode: 23432...378

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I påsken har jeg alltid dårlig samvittighet for at jeg ikke kan gi barna mine ski, fjell og hytte. Vi koser oss hjemme, men det gnager på meg. 

Anonymkode: 23432...378

Det er jo disse bodene man kan låne ski utstyr 

Anonymkode: 119de...42f

Skrevet

Først av alt, slå av alarmen kl 06.30. Det ble gjort i dag :danse2:

Familiekos, lange kvelder og sene morgener med sene frokoster. Brettspill, god mat og drikke, turer i skog og mark. 
Jeg har sett fram til dette en stund nå. Gleder meg stort. ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 8.3.2026 den 16.02):

Påske er ikke noe spesielt for meg, for jeg er ikke personlig kristen og tror ikke på Jesus og alt det der.

Har aldri feiret påske på noe spesielt vis som voksen etter at jeg flyttet hjemmefra. Husker ikke at vi markerte det hjemme under oppveksten på annet vis enn bare å få et påskeegg på påskeaften. Ingen religiøse hjemme heller.

Det ble noen hytteturer i påsken i yngre dager, med kjærester eller venner. Det var vanlig. Ikke for å feire påsken spesielt, men fordi da hadde man fri noen dager som regel og sola begynte å titte frem osv.

Man trenger da ikke være kristen for å like påsken det er jo det samme som jul 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 22.16):

Hva er påske for deg? 

Anonymkode: bcc96...c3c

Det kristne budskapet ene og alene. Så har vi noen fridager som gjør at man kan slappe av og nyte det som våre forfedre fikk kjempet igjennom. Det betyr påsken for meg. Går igjennom hele det kristne budskapet dag for dag, og takker Gud for det håpet det gir.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og det er også helt relevant. Ta de dagene som en pust i bakken og nyte tid med familie og venner !  Eller helt alene, i en travel hverdag bør enhver kunne nyte en liten friperiode. 

Endret av TomKrus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vokst opp med kystpåske. Tur på langfredagsfjæra med slekt og venner for å plukke skjell og grille er en av tradisjonene. Påskeggjakt er også fast. 

I voksen alder har vi hatt noen hyttepåsker ved slalombakken de årene vi har hatt tilgang på påske, noen år har vi hatt storbypåske hos familien til samboeren min, og vi har også vært i Spania. Den eneste tradisjonen jeg tar med uansett hvor vi er er påskeeeggjakt, grille pølser, og generelt bare kvalitetstid med familie/slekt. 

Anonymkode: 6d54e...2de

AnonymBruker
Skrevet

Godteri i gule poser, siste innspurt skitur på fjellet eller bypåske med nye joggesko

Anonymkode: 415ed...e33

• Hjerte 1
Skrevet

Rolige dager hjemme. God mat, kos, familie.

Påska er ikke en høytid for meg slik julen er. Det er mer en eneste lang helg. Man pynter seg jo ikke, åpner gaver eller gjør noe høytidelig. Har ikke noen religiøs tilknytning i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hyttetur. 

Anonymkode: c2b4e...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...