Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange er det da ikke...

Anonymkode: e06b1...cda

Spørs på omgangskretsen det. Jeg kjenner flere. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synger i kirkekor, så for meg er det mye sang :ler: Palmesøndag, oljevigsel, skjærtorsdag, langfredag, påskenatt, 1. og 2. påakedag... det er hektisk, men flott å være med på. For øvrig går det i kyllinger, påskeegg til barna, påskekrim for oss voksne. Og etter påske kan vi virkelig begynne å tenke på våren, det er noe av det beste :) Er ikke så fryktelig glad i vinter.

Anonymkode: 5f5f4...aa8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei,ikke for min del. Var med i kristen ungdomsklubb. Men setter man seg inn i hvordan kristendommen ble innført her i landet gjennom folkemord så har man rett til å gjøre sine egne logiske tanker rundt religion generelt.

Kanskje jeg skal markere påske for å hylle alle som har blitt hugget og brent til døde forde dem hadde ingen eller annen trosretning.

En god grunn til å ta avstand fra religion med andre ord 

Anonymkode: b1fb7...fd9

• Nyttig 1
Skrevet

I barndommen var det skolefri, god mat og godteri. I dag er det fremdeles sentralt med god mat, men påsken gir også mulighet for å tjene ekstra. Påskegodt blir det lite av, men vi har tatt vare på en pose julemarsipan kjøpt på Nille (tre poser til 100 kroner). Den er holdbar til slutten av juni, og det bryr meg ikke at det blir påskegriser istedenfor påskeharer. 😅

Påsken er kristendommens viktigste høytid, men for meg er den en feiring av vår og fruktbarhet. Oppstandelsen mener jeg er et vårritual der livet vinner over døden og lyset seirer over mørket. Så påsken gir absolutt mening for meg selv om jeg ikke bekjenner meg til noen religion.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Påske er jobb😉 har vært så heldig i flere år nå, at jeg har arbeidshelg i påsken. Helt greit i år, sliter fremdeles med julekiloene 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Overnatting ei uke i telt? Er dere Samer? 

Det var da en veldig merkelig kommentar. Det kan vel ikke være noe galt i at folk liker å dra på telttur? At noen er flinkere til å komme seg ut enn andre, er jo helt naturlig. Det er ingenting rart med det – alle har godt av å komme seg ut i frisk luft.

Anonymkode: 119de...42f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fri og ingenting mer.

AnonymBruker
Skrevet
Karnanna skrev (6 timer siden):

Spørs på omgangskretsen det. Jeg kjenner flere. 

Ok. Kjenner bare en,hun laget skogbrann på Finnskogen for 25-30 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Ekstra betaling på de røde dagene på sykehuset. 

Anonymkode: 666d7...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Etterlengtet fridager 🙂 Ingen tradisjoner til påske. Pynter heller ikke. 

Anonymkode: 18c94...014

AnonymBruker
Skrevet

Over en uke fri fra jobb.

Anonymkode: 5cf24...064

Skrevet (endret)

Elsker påske! Liker det bedre enn jul, for det er ikke så mange forventinger til påske som det er til jul. 

For meg er påske:

- pause (masse helligdager) 

- mye god mat, og særlig lam

- litt ektra godis

- masse kosleig påskepynt

- første utepilsen! 

- og ikke minst det viktigste for meg: snart vår! 

Endret av blvck
  • Hjerte 2
Skrevet

For meg er påske ekstra fridager, koselig pynt med kaniner og egg i pastellfarger, kaffe og kvikk lunsj i solveggen ☀️ (forhåpentligvis) godteri, appelsiner, kose seg med en god bok eller ukeblad, gå turer og gjøre ting i huset jeg ikke har tid til ellers. 

Også er det snart vår 🌱🌼🌸

• Liker 1
Skrevet

Rett og slett fri.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så mange er det da ikke...

Tipper de bor i nord, og det er mange der som gjør det.  Og nei, alle er ikke samer. De fleste bare finnmarkinger og noen færre nordlendinger.

Jeg skal på hytta mi- ved sjøen. Ordne for sommer, se de første blomstene, holde meg laaaangt unna all snø. Ha familieferie, spille spill, lage påske- egg jakt, lese, se på quiz, i all stillhet tenke litt over det kristne budskap- ettersom resten av gjenget er hedninger 😅🥰, og bare ha fri. Gå tur og håpe på sol og opphold. Se på Krim.

Anonymkode: b27ed...feb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Overnatting ei uke i telt? Er dere Samer? 

Har isolert isfisketelt og ovn :) Mange overnatter også i vanlig telt i både 1 og 2 uker.

Og ja, jeg er samisk. Om det er relevant ;)

Anonymkode: a9d15...953

Skrevet

Påske for meg er Påskelunsj, koldtbord, med familien etterfulgt av eggjakt og premie. Til koldtbordet tar alle med seg ett eller annet og har stort sett bløtkake til kaffe. 

gjemmer ca 100 påskeegg (på størrelse med vanlige egg) rundt i hagen og så er det om å gjøre å finne flest! Vinneren får premie. 
vi er omtrent bare voksne, med noen tenåringer 🤣. Det er kjempegøy. Men er det mye snø har vi gjemt unna noen inne, vi håper i år på mulighet for å være ute. 

hvilken påskedag dette er på varierer ettersom jeg alltid jobber store deler av påsken. 

også er det krim på tv, og i bokform (men det leser/ser jeg ofte uansett), bytte påskeegg med samboeren. Er det fint vær tenner vi bål og griller pølser, spiser kvikklunsj i sola. Stort sett i hagen, da jeg som sagt jobber. Blir lite fjell/hytte/ski og sånn. 

for meg handler påsken mer om VÅR enn ski og hyttetur. Elsker sen påske. 

Skrevet
On 2/22/2026 at 11:59 PM, Potetferie said:

Rett og slett fri.

Savner å ha fri helligdager. Spesielt i påsken merker jeg. 😕 når man uansett jobber turnusen sin så blir påskedagene/helg helt vanlige dager. Kanskje en gang i fremtiden så finner jeg en jobb igjen der det er helligdagsfri. Håper. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

☀️💛🐣🌷🍳🍷🍬🍺🍽☕️🌅🕶📚

Anonymkode: 5a65c...14a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Påskeevangeliet at Jesus døde. Å den fineste høytiden jeg vet om. ☀️🌷✝️🐣

Anonymkode: 05ad4...c28

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...