Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fri fra jobb. Kos med familien 

Anonymkode: 67d62...685

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Overhodet ingen ting. Jeg er ingen overtroisk person som innbiller meg Jesu lidelse og oppstandelse som attpåtil varierer med en Mnd fra år til år.

Anonymkode: e06b1...cda

Slik jeg har oppfattet det så er det sikre kilder (utenfor kirken) fra Roma på at det levde en person med navnet Jesus som ble henrettet på korset. Vi vet også at korsfestelse var vanlig på den tiden. Jeg har derfor ikke noe problem med å tro på det. Jeg tenker at folk som benekter at det har levd en person med navn Jesus er litt ute av balanse når de er så antireligiøse at de fornekter objektiv vitenskap.

Anonymkode: bb938...9ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er først og fremst en pause fra hverdagen. 

Anonymkode: 0053c...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overnatting ei uke i telt? Er dere Samer? 

Trenger ikke være samisk. Her i Nord-Troms er det helt vanlig å kjøre opp telt, utstyr og ovn tidlig i sesongen, så bruker man det jevnt gjennom vinteren, og tar ned teltet før løypene stenger. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9f036...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset bruker vi påsken til å forberede våren og sommeren.

Tomten ryddes for vinter, kjøretøy klargjøres for sesongstart (motorsykler) og vi koser oss med god mat og et par fridager. 

Jobber også en dag i påsken, så det blir egentlig bare en dag eller to ekstra med fri. 

Anonymkode: 124f1...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Karnanna skrev (1 time siden):

Mange som overnatter i telt både sommer, høst og vinter og vår,  det gjør vi også.  

Noen ganger 2 uker i strekk. 

Så mange er det da ikke...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Før: lange skiturer i høyfjellet, lav ettermiddagssol i hytteveggen, klestørk, peiskos og vannhenting.

Nå: påskemat, påskepynt, og mest av alt: forsmak på våren i lavlandet.

Anonymkode: a6478...7d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tur på hytta med familien! Påskerebus med hele hyttelaget! 

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ingen ting. Jeg er ingen overtroisk person som innbiller meg Jesu lidelse og oppstandelse som attpåtil varierer med en Mnd fra år til år.

De som fornekter det så sterkt er de som egentlig vil tro men er for redd hva andre sier om det. 

Er helt vanlige arbeidsdager for min del,kundendene/sultne fugleunger må ha sitt så deres fantastiske verden ikke skal i knas.

Anonymkode: bcc96...c3c

Skrevet

Påske for meg er starten på våren. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har oppfattet det så er det sikre kilder (utenfor kirken) fra Roma på at det levde en person med navnet Jesus som ble henrettet på korset. Vi vet også at korsfestelse var vanlig på den tiden. Jeg har derfor ikke noe problem med å tro på det. Jeg tenker at folk som benekter at det har levd en person med navn Jesus er litt ute av balanse når de er så antireligiøse at de fornekter objektiv vitenskap.

Anonymkode: bb938...9ed

Jo,Jesus var jo like vanlig navn som Konrad er i Norge,så det var nok mange Jesuser som ble korsfestet men kun en som kunne gå på vannet og fly opp til himmelen. 

Huff nei,like farlig å være antikrist som antimask for tiden....

AnonymBruker
Skrevet

For meg påsken påsketur med bål ,pølser og kakao, grilling hjemme,påskeegg, kos med storfamilien og påskenøtter. 

Dessverre ingen påskeferie,kun langhelg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tulla25j skrev (4 minutter siden):

Tur på hytta med familien! Påskerebus med hele hyttelaget! 

Påskebus? Er dere ei slik sekt på ett hyttefelt?  Slike som kun samles på bestemte avtalte datoer og fryser ut dem som er på hytta da "alle" andre ikke er der?

• Nyttig 1
Skrevet

Påske for meg er

Familie

Lange frokoster

Påskeegg

Gult

Snø

Hytteliv

Brettspill

Eggejakt

Gul brus

Langrennski og Kvikklunsj

Gule tulipaner

Elsker påske!

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De som fornekter det så sterkt er de som egentlig vil tro men er for redd hva andre sier om det. 

Nei,ikke for min del. Var med i kristen ungdomsklubb. Men setter man seg inn i hvordan kristendommen ble innført her i landet gjennom folkemord så har man rett til å gjøre sine egne logiske tanker rundt religion generelt.

Kanskje jeg skal markere påske for å hylle alle som har blitt hugget og brent til døde forde dem hadde ingen eller annen trosretning.

• Liker 1
Skrevet

Påske krim og påske egg.  

AnonymBruker
Skrevet

Byferie, stille og rolig. (Har vokst opp med "tvungen" familiepåske på hytta).

Anonymkode: 07715...123

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Påskebus? Er dere ei slik sekt på ett hyttefelt?  Slike som kun samles på bestemte avtalte datoer og fryser ut dem som er på hytta da "alle" andre ikke er der?

Oi det var da ganske dramatisk da. Sekt faktisk fordi vi finner på noe hyggelig i påsken.. 

Rebusen/quizen er samme dag i påsken hvert år. Alle betaler en liten sum for å delta (dekker premie). Det hyttelaget som vant i fjor lager årets rebus. Så samles vi etterpå å griller og har det hyggelig sammen!  Påsken er vel den høytiden «alle» faktisk er på hytta. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Påske for meg er fri, snø, innekos, konserter, gudstjenester, faste og fest, familie, lam, påskeegg og sanger

Anonymkode: a0f8b...3e6

AnonymBruker
Skrevet

Ekstra godt betalt og ungen har fri☺️

Anonymkode: 376f1...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...