AnonymBruker Skrevet 23. februar #81 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hehe. Nå skrev jeg at jeg dater ikke denne mannen tidligere i tråden, men han har fått seg kjæreste og jeg forstår det ikke helt, jeg forstår ikke at damen tør å risikere livet sitt på dette. jeg opprettet tråden for det fikk meg til å lure på hva som gjør at en dame overser disse alvorlige røde flaggene. Ts Anonymkode: 46375...59b Vet damen all denne infoen 👇 AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 21.44): en mann som hadde et besøksforbud på seg som nå har vart i 7 mnder, og anmeldt for vold i nære relasjoner. Samt kun så barnet sitt under tilsyn? Kanskje hun kun hører at mannen har en gal eks. Anonymkode: f42d9...668
AnonymBruker Skrevet 23. februar #82 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Litt på sidelinja: Jeg har en bekjent på 35 år som bruker hele fritida si på ungdommer mellom 12 år og 16 år. Han bader sammen med dem om natta, pluss at han legger ut innlegg på Facebook, Instagram og TikTok når han er sammen med dem. Han får ingen lønn for å være sammen med ungdommene. Han bruker nesten ingen tid med folk på sin egen alder. Like nylig har han fått seg kjæreste nummer 2, men hun forstår ikke mønsteret hans. Han var en god venn før, men nå er han kun opptatt av ungdommene. Jeg kan ikke bestemme over han, men veldig merkelig oppførsel. Han er meget opptatt av fasade og kulhet. Anonymkode: 0cfdc...0e8 Meld han inn til bv eller politiet. Det var det som reddet flere barn i 2 forskjellige nabohus her i Norge. En bekymringsmelding om en mann som oppførte seg som om han var kjæreste med/rar atferd med en jente i et offentlig bad/svømmehall. Anonymkode: f42d9...668 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #84 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg påpeker at kvinner velger voldsmenn og velger bort kjedelige menn. Du mener at kvinner velger å bli banket, tatt kvelertak på, utsatt for ekstrem kontroll, sparket, kastet utfor trapper, truet med kniv, leve i ekstrem frykt mm fordi de synes det er kjedelig med menn som ikke gjør disse tingene? Er du klar over hvor gal du høres ut? Ingen velger det frivillig. Hvis ingen dame vil ha deg så er det ikke fordi alle voldsmennene tok damene før deg fordi du var for kjedelig. Da er det noe annet som gjør det. Muligens holdningen din til kvinner. Og de fleste kvinner er vel samme med flotte menn håper jeg. Anonymkode: f42d9...668 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #85 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 21.54): Det er ikke sant. Det skal én anklage til fra en bitter eks. Anonymkode: 8cdd2...96f Noen her med mangel på selvinnsikt? Anonymkode: c104a...ec1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #86 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 21.56): og man må inn til en dommer etter et par uker. Feil Anonymkode: 18b06...492
AnonymBruker Skrevet 23. februar #87 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er jo bare latterlig. Hvorfor legger du til grunn at jeg «ikke blir valgt»? Er det ikke mulig for KG kvinner å forholde seg til det skrevne ord, må man alltid føye til egne kreative antagelser?? Anonymkode: 9a6c6...aa7 Var det du som skrev at kvinner velger slike menn? Synes du ikke det er en latterlig påstand? For jeg kjenner ingen kvinner som ønsker seg en voldelig mann, og majoriteten av kvinner har også helt normale, snille menn. Nå er det ingen som sitter med en spåkule og dermed kan forutse om den mannen man møter kan bli voldelig på et senere tidspunkt i livet. Noen menn kan være gode på å skjule den de egentlig er, men når hverdagen og familielivet starter, da kan stress osv. trigge voldelige tendenser. Noen kvinner er også svakere enn andre kvinner, og lar seg dessverre tråkke på. Kanskje de har vært manipulert av et menneske de har sterke følelser for, og som de har fått barn med. Det kan være tøft å bryte ut av en slik vond sirkel. Det er også enormt mange som bebreider seg selv, de blir også ofte ensomme og alene fordi de forsøker å opprettholde en fasade der de skjuler det som skjer hjemme. Uten kontaktnett og støtte blir det enda vanskeligere å bryte ut. Når det gjelder besøksforbud, så skal det vurderes av politiet om det er grunn til å tro at personen vil begå en straffbar handling, forfølge noen, forårsake ordensforstyrrelser osv. Risikoen må være reell og konkret. Normalt behandler politiet saken innen 24 timer. Brudd på besøksforbud kan straffes med bøter eller fengsel inntil ett år, selvsagt avhengig av alvorlighetsgrad. Anonymkode: 2869b...234 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #88 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er mann selv og tiltrekker meg ikke menn. Hvorfor gjør du slike antagelser? Anonymkode: 9a6c6...aa7 Du tiltrekker deg tydeligvis ikke kvinner heller basert på bitterheten din. Anonymkode: f42d9...668 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #89 Skrevet 23. februar Du må være jævlig desperat om du i det hele tatt vurderer dette (!!!) Anonymkode: 2e3d0...de2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #90 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 21.44): Ville dere datet en mann som hadde et besøksforbud på seg som nå har vart i 7 mnder, og anmeldt for vold i nære relasjoner. Samt kun så barnet sitt under tilsyn? Han framstiller det til folk at han er urettmessig beskyldt og at det er damen som er gal, at han var den som ble mishandlet. Anonymkode: 46375...59b Nei! Besøksforbudet er en ting, men at han er dømt av barnevernet til å være en såpass farlig og utrygg at han må ha tilsyn for se sitt eget barn ville vært et stort nei for meg. Anonymkode: b91e2...8fd
AnonymBruker Skrevet 23. februar #91 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er jo bare latterlig. Hvorfor legger du til grunn at jeg «ikke blir valgt»? Er det ikke mulig for KG kvinner å forholde seg til det skrevne ord, må man alltid føye til egne kreative antagelser?? Anonymkode: 9a6c6...aa7 Ikke min feil at jeg er kreativ. Du skriver om stakkars single i en tråd rundt vold i heimen, det åpenbart noe som ikke stemmer. Du kaller ikke, ikke voldelige kjedelige i damers perspektiv for å formidle at du tenker damene vil bli banka og velger det. Da er du gal og kanskje det heller er ønske tenkning fra min side at du ikke blir valgt. Anonymkode: b7502...850 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #92 Skrevet 23. februar Er folk virkelig så redde for å være alene at man vurderer å gå inn i noe sånt ? Jeg gikk inn i et forhold med en mann som virket så snill og god. 55 år. Kort tid inn i forholdet begynte det å skje ting. Han var stadig i krangel med folk-naboer, andre i idrettslaget han var med i, venner og andre. Og ifølge han var det aldri hans skyld. Kom så frem at han hadde hatt besøksforbud mot kona, at han ikke kunne oppsøke eller kontakte henne, det samme mot en samboer. Han var veldig hissig og ble fort fornærmet. Det var selvfølgelig ikke hans feil. Det var de som var gale. Jeg avsluttet og opplevde da å bli skjelt ut og trakassert. Han ga seg etter ett besøk av min voksne sønn på 2 meter og veltrent(daten min var 170 og spinkel) og en like stor kompis av min sønn. Sånne folk er det bare å holde seg unna. Anonymkode: 36786...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #93 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kanskje det er lettere med bare en måned, jeg vet ikke jeg altså. Men etter en mnde så må man møte opp til en dommer med advokater og legge frem bevis for å få det forlenget, og han som er ilagt besøksforbud kan ha med seg advokat og argumentere for å få besøksforbudet opphevet. Ts Anonymkode: 46375...59b Jeg fikk 6 mnd uten bevis, hun hevded jeg hadde truet henne og hennes familie, noe som aldri var i nærheten av å skje, vi hadde jo knapt konflikter før jeg gjorde det slutt. Men selv om jeg personlig vet slikt kan skje, så ville jeg ikke tatt sjansen på det, besøksforbud er der nok for en grunn i de aller fleste tilfeller Anonymkode: df453...ea9
AnonymBruker Skrevet 23. februar #94 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet damen all denne infoen 👇 Kanskje hun kun hører at mannen har en gal eks. Anonymkode: f42d9...668 Det holder. Det er ikke så mange gale ekser der ute, risikoen er stor for at hun er det forrige offeret. Anonymkode: 0a51f...176
AnonymBruker Skrevet 23. februar #95 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Feil Anonymkode: 18b06...492 Min eks måtte det, da ble besøksforbudet stadfestet. Anonymkode: 0a51f...176
AnonymBruker Skrevet 23. februar #96 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min eks måtte det, da ble besøksforbudet stadfestet. Anonymkode: 0a51f...176 Korreksjon, han måtte ikke, men han måtte hvis han ønsker å få sine argumenter hørt. Anonymkode: 0a51f...176
AnonymBruker Skrevet 23. februar #97 Skrevet 23. februar Høres ut som en kjernekar... Anonymkode: dc12a...165
Strigiformes Skrevet 23. februar #98 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg fikk 6 mnd uten bevis, hun hevded jeg hadde truet henne og hennes familie, noe som aldri var i nærheten av å skje, vi hadde jo knapt konflikter før jeg gjorde det slutt. Men selv om jeg personlig vet slikt kan skje, så ville jeg ikke tatt sjansen på det, besøksforbud er der nok for en grunn i de aller fleste tilfeller Anonymkode: df453...ea9 Hevngjerrighet er stygt!
AnonymBruker Skrevet 23. februar #99 Skrevet 23. februar Strigiformes skrev (1 minutt siden): Hevngjerrighet er stygt! Veldig. Men lærte meg at en aldri kan stole på noen andre enn seg selv, uansett hvor snill og godhjertet noen virker å være, så vet en aldri hva de er i stand til. Må si jeg fikk hevntanker selv, men siden jeg er litt mer oppegående enn henne, så lot jeg det være med tankene Anonymkode: df453...ea9
Strigiformes Skrevet 23. februar #100 Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig. Men lærte meg at en aldri kan stole på noen andre enn seg selv, uansett hvor snill og godhjertet noen virker å være, så vet en aldri hva de er i stand til. Må si jeg fikk hevntanker selv, men siden jeg er litt mer oppegående enn henne, så lot jeg det være med tankene Anonymkode: df453...ea9 Det var bra. Da kan du være veldig stolt av deg selv. Godt jobba 🙌 Jeg har heldigvis aldri hatt behov for å hevne meg på andre mennesker. Det gjør meg ikke noe godt. Endret 23. februar av Strigiformes 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå