Gå til innhold

Date en mann som er anmeldt

Fremhevede innlegg

Gjest Bombasi
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var faktisk en mann som ble anmeldt og fikk besøksforbud mot seg. Han besøkte henne og hun prøvde å ligge med han. Han var lur og tok det opp på lydbånd. 

Reiste rett ned til politistasjonen og ba de fjerne besøksforbudet.

Altså det er nok av gale damer også. 

Jeg vet at denne mannen snakket sant. 

Anonymkode: 26674...8bb

Det kan jo hende mannen her også snakker sant. Men er kvinner virkelig villige til å risikere alt og dem selv for å "teste" en mann som har noe sånt hengende over seg? Kjører man tidenes enkleste risikoanalyse rundt det så bør svaret være NEI til han hver gang. Man leker jo med livet, så om han snakker sant eller ikke bør ikke kvinnen forholde seg til i det hele tatt. Hun burde takke nei og gå videre til en annen som ikke er i samme situasjon. Så får heller mannen rydde opp i livet sitt og prøve på nytt senere med noen andre, hvis det er slik at han faktisk snakker sant.

Endret av Bombasi
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville dere datet en mann som hadde et besøksforbud på seg som nå har vart i 7 mnder, og anmeldt for vold i nære relasjoner. 
Samt kun så barnet sitt under tilsyn? 
Han framstiller det til folk at han er urettmessig beskyldt og at det er damen som er gal, at han var den som ble mishandlet. 

Anonymkode: 46375...59b

Grip sjansen! Du vet aldri hvilken moro du går glipp av! 

Du kan ihvertfall ønske en usikker tid imøte! Og bare så du er forberedt: en eller annen form for psykisk og eventuelt fysisk vold kan også oppstå – obs! det kan være vanskelig å finne ut av i starten hva som er hva, men det er jo det som er så spennende. 

Du kan også forvente et fantastisk tankekjør herfra og til helvete, og selvtillit som forsvinner raskere enn fornuften din gjorde da du vurderte dette forholdet..

Men hey. Du får i hvert fall en god historie dersom du overlever🎉 

(Seriøst? Styr unna. Løp. Ta backflip om du må. Bli proff i parkour eller karate. Intuisjonen din vet allerede svaret. Kroppen din prøver allerede å rømme.)

Endret av Moens
  • Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange som "vet" at vennene deres snakker sant.

Anonymkode: 7d5da...764

Dette vet jeg er sant. 

Anonymkode: 26674...8bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

OT, men er det egentlig så vanlig å få besøksforbud? Vet om noen som fikk det, riktig nok 15 år siden dette, men da ringte bare "offeret" politiet og fortalte sin side og vipps, så var besøksforbudet på plass.

Anonymkode: 10306...236

Og hvem fortalte deg dette? Den som fikk forbudet mot seg? Siden du sier "offeret". 

Det er ekstremt vanskelig i Norge å få politiet til å gjøre noe som helst. Er så mange mennesker som lever i ekstrem frykt. De som blir tatt har gjort noe politiet ikke kunne unngå å se/legge merke til.

Anonymkode: f42d9...668

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Nopp. Vet av ei som er sammen med en som er dømt for overgrep to ganger på barn. Hun fikk han til å flytte inn til seg med tre barn. Noe jeg ikke hadde kunne vurdert en gang. 

Anonymkode: b15b0...f0c

Du har selvfølgelig meldt fra om dette til barnevernet, og helst politiet også??

Anonymkode: b689d...2e2

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nopp. Vet av ei som er sammen med en som er dømt for overgrep to ganger på barn. Hun fikk han til å flytte inn til seg med tre barn. Noe jeg ikke hadde kunne vurdert en gang. 

Anonymkode: b15b0...f0c

Hun burde blitt fratatt omsorgen på flekken og fått tid i fengselet for å utsette egne barn for den faren. 

Hun har åpenbart ikke vært glad i barna sine.

Anonymkode: f42d9...668

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville dere datet en mann som hadde et besøksforbud på seg som nå har vart i 7 mnder, og anmeldt for vold i nære relasjoner. 
Han framstiller det til folk at han er urettmessig beskyldt og at det er damen som er gal, at han var den som ble mishandlet. 

Altså nei! Er du helt blåst?? 

Anonymkode: 06060...a15

AnonymBruker
Skrevet

Det forbauser meg ikke at du spør, det som forbauser meg er at du ikke er alene. 
Har en nabo som er sånn, prylte kona si, kom i fengsel, ungene snakker ikke til han. Alle vet dette, men han har alltid en eller annen kjæreste. 
Så har vi denne Marius Berg Høyby. Står både Looser med stor L, og tvilsom type ikke bare med store bokstaver i panna på han, men store bokstaver i alle landets avviser, hver pokkers dag, i flere år.
Allikevel er det damer som synes det er en god ide å gå på nachspiel hos han.

Det forbauser meg at folk er så lite opptatt av egen fysiske trygghet at de utsetter seg selv for slike farer.

Hva synest du selv? Er han så fantastisk at du vil risikere pryl? Voldtekt? 

Anonymkode: 5a3f4...a26

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei!! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Nå skrev jeg at jeg dater ikke denne mannen tidligere i tråden,  men han har fått seg kjæreste og jeg forstår det ikke helt, jeg forstår ikke at damen tør å risikere livet sitt på dette. 
jeg opprettet tråden for det fikk meg til å lure på hva som gjør at en dame overser disse alvorlige røde flaggene. Ts

AnonymBruker
Skrevet

De er jo alltid snille med de i starten. Virker sårbare og ydmyke. Så faller de da, blir blind for dobbeltliv, økonomisk utnyttelse, psykisk og evt fysisk vold, for han var jo såå snill. 

Anonymkode: 94283...5cd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men ville dere varslet  BV hvis det var barn involvert i det nye forholdet? Han er også siktet for mishandling av barna sine. Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samtidig finnes det 100.000 helt vanlig «kjedelige» menn som blir valgt bort.

Anonymkode: 9a6c6...aa7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke

Anonymkode: 0ac98...0da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samtidig finnes det 100.000 helt vanlig «kjedelige» menn som blir valgt bort.

Anonymkode: 9a6c6...aa7

Enn som er misunnelig på voldsmenn er ikke vanlig og kjedelig. Det feiler noe hos hans fokus og empati også  

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men ville dere varslet  BV hvis det var barn involvert i det nye forholdet? Han er også siktet for mishandling av barna sine. Ts

Absolutt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Men jeg hadde også holdt meg unna noen som sa at eksen var gal. Jeg forventer at folk er mer nyanserte når de snakker om en de har barn med "Det var et vanskelig brudd" "Samarbeidet er utfordrende" osv. Ikke "Hun er gal". Da er man litt for enkel og involverer andre for fort i noe som er en privatsak.

Anonymkode: 2e7a6...1ce

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde ikke det.

Jeg er pr nå den «gale» eksen.

Jeg ble psykisk torturert i flere år (delvis fysisk også). Jeg fikk mot til å gå, og blir nå omtalt som den gale eksen. Da det ble slutt var også misbruket over, så vi har ikke besøksforbud el…

Jeg har ikke sett på en mann på flere år, ingen skal inn i dette huset så lenge barna mine er små.

Og snakker han her sant, hadde jeg heller ikke rotet meg inn i et forhold men en som har en evt «gal» ex… tenk så mye styr du får da.

Har du ikke barn får du leve livet ditt som du vil, har du barn håper jeg fokuset ditt er å gi de rolige og stabile dager og et trygt liv❤️

Anonymkode: de7ef...2e0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri i verden funnet på å gjøre. Og standardfrasen deres er jo at "eksen er gæern, falske beskyldninger".

Hadde aldri rotet meg opp i noe med en fyr som det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe. Nå skrev jeg at jeg dater ikke denne mannen tidligere i tråden,  men han har fått seg kjæreste og jeg forstår det ikke helt, jeg forstår ikke at damen tør å risikere livet sitt på dette. 
jeg opprettet tråden for det fikk meg til å lure på hva som gjør at en dame overser disse alvorlige røde flaggene. Ts

Det er dette som er så vanskelig å forstå for oss som står utenfor. Kjærlighet kan faktisk gjøre blind. Man blir sjarmert, kanskje overøst med oppmerksomhet og intense følelser i starten, og man håper og tror at det man opplever er ekte og godt. Helt til det plutselig ikke er det lenger.

Har du sett Trailermannen, for eksempel? Han er ikke en type jeg selv ville falt for, men jeg forstår hvordan noen kan gjøre det. For mennesker som sliter alvorlig, kan være svært dyktige til å ta seg sammen når det gjelder. De kan fremstå joviale, morsomme og sjarmerende. Og da er det lett å tenke: Hva er det egentlig å ikke like?

Det er nettopp det som gjør det så komplisert. Fasaden kan være overbevisende helt til den sprekker. Og man ønsker jo heller ikke å tenke dårlig om den man har så varme følelser for. Det er det siste man vil...

Og uansett hvor mye folk rundt advarer og prøver å advare, virker det som om noen dessverre må erfare det selv før de virkelig forstår.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...