Gjest -eline- Skrevet 7. april 2006 #21 Skrevet 7. april 2006 Vafler med is! Choc chip cookies med tre typer sjokolade (de er bare saa sinnsykt gode!) Biffstrimler stekt med squash,loek&soltoerkede tomater i olje og pesto...Nam! Pannestekt ostesandwich (loff, ost og skinke, margarin paa yttersiden av sandwichen og deretter sproestekt i panna...) ...har en kokebok full av kakeoppskrifter... Ekte meierismoer og floete er en gjenganger! Skal man foerst spise kake saa skal det jommen meg vaere skikkelig! (x-sviger bakte "sunn" kake en gang, faeleste jeg noensinne har spist!)
Gjest LoisLane Skrevet 7. april 2006 #22 Skrevet 7. april 2006 meierismør og fløte går igjen i de fleste oppskriftene Å leve på en diett satt sammen fra den boka vil garantert gjøre deg feit i en fei... så sånn sett lever den opp til tittelen ← Fantastisk bok!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #23 Skrevet 7. april 2006 Verdens beste laget på fredag kveld og borte på søndag og bare meg og samboern Biff med cognac saus (masse), pommes noisettes og en liten dusk brokkolli Tynn brødkive med smør, majones, provence-skinke, et lite salatblad og toppes med en tykk osteskive -snadder!
Gabriella Skrevet 7. april 2006 #24 Skrevet 7. april 2006 Vafler med masse smør Spoon Cake fra Deli de Luca Potetgull med Holiday-dip Pizza med rømmedressing (og iskald cola ved siden av) Sjokoladeiskremen på Dolce Vita Cheez Doodles Biff med bakt potet, masse rømme og smørdampet mais Whopper Cheese Meny fra Burger King
Mini_me Skrevet 7. april 2006 #25 Skrevet 7. april 2006 Smeltet melkesjokolade i vannbad. Tilsett puffet ris og spis med skje.....mens det er flytende... utrolig herlig...
Plym Skrevet 8. april 2006 #26 Skrevet 8. april 2006 Amerikanske pannekaker til frokost med bacon, blåbær (litt for sunt) og lønnesirup. Nesten så jeg trenger bypass etterpå, men verdt det.
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #27 Skrevet 8. april 2006 Får vann i munnen av å lese denne tråden.
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #29 Skrevet 8. april 2006 Åå, hadde helt glemt engelsk frokost med bacon, pølser, egg, sopp og tomat! Kjenner jeg legger på meg av å bare tenke tanken!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #30 Skrevet 8. april 2006 Jeg har oppskrift på noe som heter Djevelsk sjokoladekake. Tror det skal være 1 ss mel eller noe som i alle fall er hysterisk lite, mens resten er sånn rundt regnet 1/2 kg sukker, 1/2 kg smør, tre plater kokesjokolade osv. Den er vilt god, men selv jeg klarer bare å spise den i uhyre små stykker, sammen med mengder av kaffe! Vi bakte den engang og hadde den i frysen i lange tider. Det sier ikke lite, for her i huset rekker sjokolade og søtsaker sjelden å komme seg ut av handleposene før de er oppspist... Plonk
-Fisken- Skrevet 8. april 2006 #31 Skrevet 8. april 2006 Jeg har oppskrift på noe som heter Djevelsk sjokoladekake. Tror det skal være 1 ss mel eller noe som i alle fall er hysterisk lite, mens resten er sånn rundt regnet 1/2 kg sukker, 1/2 kg smør, tre plater kokesjokolade osv. Den er vilt god, men selv jeg klarer bare å spise den i uhyre små stykker, sammen med mengder av kaffe! Vi bakte den engang og hadde den i frysen i lange tider. Det sier ikke lite, for her i huset rekker sjokolade og søtsaker sjelden å komme seg ut av handleposene før de er oppspist... Plonk ← Åja, den er god
Tuddelidu Skrevet 8. april 2006 #32 Skrevet 8. april 2006 Kolibri-marsipan-pølser, spiste en hel pakke før i dag, herregud så godt!! ← Det har jeg snart også gjort
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #33 Skrevet 8. april 2006 Jeg har oppskrift på noe som heter Djevelsk sjokoladekake. Tror det skal være 1 ss mel eller noe som i alle fall er hysterisk lite, mens resten er sånn rundt regnet 1/2 kg sukker, 1/2 kg smør, tre plater kokesjokolade osv. Den er vilt god, men selv jeg klarer bare å spise den i uhyre små stykker, sammen med mengder av kaffe! Vi bakte den engang og hadde den i frysen i lange tider. Det sier ikke lite, for her i huset rekker sjokolade og søtsaker sjelden å komme seg ut av handleposene før de er oppspist... Plonk ← Kan ikke du legge ut oppskriften her? Please! Den hørtes utrolig god ut! *sikle*
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #34 Skrevet 8. april 2006 Jeg kjenner jeg har lagt på meg fem kilo mens jeg har lest det her! Det er så mye godt der ute da. Namme. Sjokolade, potetgull og brus til frokost er et must når jeg er fyllesyk i hvert fall. Det er godt det! Namme. Ellers er pasta med fløtesaus godt! *namme* Cookies and cream-is er himmelsk, all sjokoladeis er egentlig himmelsk når jeg tenker etter. Jeg er også et saus-menneske. Kan ikke få nok! Her blir det f.eks. saus med pasta.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #35 Skrevet 9. april 2006 is og en neve potetgull på toppen, mums. is med smarties, o'boy osv og masse oppskåret frukt. masse saus på middag med pasta, potetmos ol. pommes frittes, snitzel eller løvstek, og masse masse saus eller dressing. pannekaker/vafler med rømme og syltetøy. nystekte varme vafler med smør og brunost som smelter. på høsten: vaniljeis med vaniljesaus og flere never med friske blåbær, kan spise meg kvalm. en sunn en: salat med masse godt som røde bønner, ost, agurk, paprika, mais, bogskinke, tomat, purreløk, rødløk etc, kald nykokt pasta med oregano og hvitløkspepper og fransk dressing, kan spise det hele dagen.
Scheherazade Skrevet 9. april 2006 #36 Skrevet 9. april 2006 Som jeg hadde som tilbehør til middagen i dag: Deilig, kremete, myk risotto av ordentlig italiensk risottoris, med massevis av parmesan og meierismør, martini og sjarlottløk, og ordentlig, sterk kjøttkraft. Mmmm.... DET er jammen godt det! Og Pommes Anna, poteter stekt lagvis med massevis av meierismør og litt sort pepper.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #37 Skrevet 10. april 2006 Nettopp spist noen helt sinnssykt gode Wienerbrød. Det er godt det!
skrue Skrevet 10. april 2006 #38 Skrevet 10. april 2006 Kan ikke du legge ut oppskriften her? Please! Den hørtes utrolig god ut! *sikle* ← Jeg antar det er denne. Fabelaktig god. Vet om folk har som har glemt fingebøllet med mel uten at det har hatt noe å si (bombe): Meksikansk sjokoladekake. http://www.tine.no/page?id=28&key=8432&cat=686 Tips. Ha litt ekstra sjokolade i reserve i tilfelle ganachen ikke blir tykk nok. Jeg lager aldri fromasjen. Det er nok med kaken. Jeg bruker 2 childfrukter (uten frø)
Gjest StoreSky Skrevet 10. april 2006 #39 Skrevet 10. april 2006 Etter å ha lest denne tråden igår spiste jeg pistasj is med peanøtter og potetgull... Og vaffler skal lages i morgen!!! (med masse smør og brunost/syltetøy!) En deilig pasta med masse god saus og ost og hvitløksbaguetter er heller ikke å forakte! Med vin til... Ellers er jeg enig i mange av forslagene her!!! :-)
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #40 Skrevet 11. april 2006 Pannekaker med bacon, smeltet smør og sukker - gammel bondekost som høres rimelig sær ut, men det er nyyydelig Og denne kaken (min egen oppskrift): Sett ovnen på 190 grader, bland 3 egg med ca 2 dl sukker, 1 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, 3-4 ss kakaopulver, 100 g smeltet margarin og 2,5 dl hvetemel. Has i en middels stor springform og stekes i ca 20 minutter, til du ser at den ikke siger fra side til side når du bikker litt på den. La stå et par minutter før du tar den ut av formen og spiser Den kan fryses, men det blir sjelden aktuelt her i huset
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå