Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Som en liten motpol mot alle disse sunnhetstrådene, synes jeg det er på tide å meske seg i alt det som er "akk så usunt", men "åååå så godt!" Så fortell om dine største synder i matveien, og gjerne oppskrift også! Noen av mine synder er; Biff med hjemmelaget potetgull og hjemmelaget bernaise Helstekt and og hjemmelaget saus med masse fløte og smør creme bruleé Fransk sjokoladekake med syndige mengder Valrohnasjokolade sukssessterte, sånn med nøttebunn og smørkrem
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 (endret) Lage bærnessaus til kotelettene en helt vanlig onsdag.... lage reduksjon av 1/2 dl estragoneddik og en finhakket sjalottløk og masse hakket fersk estragon Klar ekte smør, mer enn du tror du trenger Og sett en bolle med to eggeplommer over vannbad og visp inn klaret smør dråpe for dråpe og smak til med reduksjonen. Til sist rører jeg inn masse fersk hakket estragon og litt malt sort pepper. Eventuelt litt syltet grønn pepper. Endret 7. april 2006 av pulverheksa
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 I går kveld lagde jeg sjokolade muffins..også spiste jeg det som var igjen til frokost i dag... Ellså en skikkelig diggis er løvstek, med 'påmfrii' og masse bearniesaus.. :slikke: Og hjemmelagd pizza med bearnie saus på.. JAMMI!!!
Gjest camillo Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 I går kveld lagde jeg sjokolade muffins..også spiste jeg det som var igjen til frokost i dag... ← Hey, ikke noe unnskyld-meg i denne tråden her. Skikkelig bra tittel på tråden, forresten.
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Hey, ikke noe unnskyld-meg i denne tråden her. Skikkelig bra tittel på tråden, forresten. ← tittelen var min ide, maste nesten hull i hodet på onyx på MSN. Feit i en fei er favoritt kokeboka mi*bælfeit smiley*
Gjest camillo Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 tittelen var min ide, maste nesten hull i hodet på onyx på MSN. Feit i en fei er favoritt kokeboka mi*bælfeit smiley* ← Oi, hva slags oppskrifter er det i den boka?
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 meierismør og fløte går igjen i de fleste oppskriftene Å leve på en diett satt sammen fra den boka vil garantert gjøre deg feit i en fei... så sånn sett lever den opp til tittelen
Gjest Virvel Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Spoon Cake fra Deli de Luca. ← Å guuud, ja! For ikke å snakke om Oreokake og den som heter high chocolate cake eller noe sånt. :dø: Hjemmebakte kaker er ikke så verst de heller. Klissete sjokoladekake går skummelt raskt å lage, den burde vært mer krevende, synes jeg. Da hadde jeg kanskje ikke tatt meg bryet... Også er jeg et skikkelig sausemenneske. Kan ikke spise poteter uten saus, og jeg har gjerne mer saus enn mat. Det samme gjelder dressing, det blir dressing med salat, ikke omvendt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Åååå, nå fikk jeg lyst il å lage kake eller muffins og spise alt alene!! Og ja, dette er tråden du IKKE trenger å unskylde deg for å spise akkurat det du har lyst på!
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #13 Skrevet 7. april 2006 Kom på en ting til, som min kollega elsker. Du trenger 1 melkeplett og 1 festkaramell, Pkt1:klem dem sammen Pkt2:la dem smelte sakte i munnen kt3: skyll ned med ekte cola. Kan være lurt med flere melkepletter og festkarameller, i tilfelle punkt 1, 2 og 3 ønskes gjentatt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #15 Skrevet 7. april 2006 Også er jeg et skikkelig sausemenneske. Kan ikke spise poteter uten saus, og jeg har gjerne mer saus enn mat. Det samme gjelder dressing, det blir dressing med salat, ikke omvendt. ← Ååååå, skikelig god saus er så godt! Å god brun saus laget med stekesjyen når jeg lager steik er himmelsk godt! Kan spise med skje rett ut av kjelen...og det gjør jeg også! Og i påsken skal jeg lage lammesteik med fløtegratinerte poteter og deilig saus!
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #16 Skrevet 7. april 2006 Nå tusler jeg hjem til sunn torsk men lover å bake sitron-limepai til dessert i morgen.
ringblomst Skrevet 7. april 2006 #17 Skrevet 7. april 2006 Oreo-kaken på Mamma Mia/Deli de Luca - spiste en senest for 3 timer siden. I går hadde vi Maliksburgere, i dag pizza med Bearnaise-saus og biff. Vi skulle egentlig ha sunn fiskegryte med ris i dag, mens så kom broren min over . ' Har veldig godtesug om dagen - er jo så mye god påskemarsipan og ikke minst mandler med sjokolade-trekk fra Anthon Berg.
Gjest Gjesta Skrevet 7. april 2006 #18 Skrevet 7. april 2006 Varm kakao som jeg dypper striper av firkløver i, og som jeg suger på...............
Gjest Gjest1 Skrevet 7. april 2006 #19 Skrevet 7. april 2006 Sjokoladekjeks og cola til frokost er et must når min datter er hos faren.
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #20 Skrevet 7. april 2006 Kolibri-marsipan-pølser, spiste en hel pakke før i dag, herregud så godt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå